Lisäravinneherkkuja

Olen lueskellut netistä kehuja Mannisen Protein Pudding -tuotteesta. Kuulostaahan tuo houkuttelevalta, alhaiset kalorit, paljon proteiinia ja suklaavanukkaan maku, ei paha! Epäileväisenä vaan en ole ihan ottanut noita mainospuheita todesta. Paula puolestaan päätti jo aikaa sitten hankkivansa tuota puddingia.

Viime viikolla kun oltiin kaupungilla, poikettiin samalla Fit4You:ssa (ainahan siellä pitää käydä kun ohi kulkee…) Itse keskityin ihailemaan Eckon uusia paitoja (sairaan siistejä!) kun yhtäkkiä kuulin takaani outoa hihkuntaa, Paula oli löytänyt hyllystä himoitsemaansa Protein Puddingia 🙂 Pönttö lähti siis mukaan ja illalla testiin.

Jauhoa sekoitetaan shakerissa maitoon ja annetaan hyytyä jääkaapissa pari tuntia (mitä pidempään sen parempaa…), jonka jälkeen vanukas on valmis nautittavaksi. Paula sekoitteli innoissaan noita heti jääkaapin puolilleen.

Pääsinhän minäkin yhden vanukkaan maistamaan…

…ja tuomio: aikas hyvää! Ei mitenkään äklömakeaa, ennemminkin tumman suklaista. Koostumuksen odotin olevan kiinteämpää, en tiedä miksi, sillä niinhän nuo oikeat suklaavanukkaatkin ovat melko juoksevaa tavaraa. Ja ne ravintoarvot: Kevytmaitoon tehtynä kaloreita on annoksessa 133 kcal ja proteiinia 21,2 g (vertailuarvoina esim. Ehrmannin rahka, jossa kaloreita 142,5 kcal ja proteiinia 24,5 g) Vanukkaassa oli siis ravintoravotkin kohdillaan! Kyllähän tuota mieluummin iltaisella kiskoisi kuin Ehrmannia… taidan silti pysyttäytyä Ehrmannissa, on paljon enemmän HC:ta vetää iltaisin rahka paljaaltaan kuin suklaavanukasta… Tosin saatan silloin tällöin salaa tuollaisen syödä 🙂

Sitten toiseen lisäravinnejuttuun. Ei mikään uusi löytö, vaan vanha tuttu, jota taas hankin muutaman putelin, nimittäin Stacker 2 xtra energy shot

Stacker saa kaikki ”tavalliset” energiajuomat tuntumaan lasten mehuilta. Pienessä pullollisessa on kaksi annosta, joiden avulla pysyy vauhdissa koko päivän. Puoli pullollista kun siemaisee niin kohta alkaa olla niin energinen olo, että voisi juosta vaikka maratonin. Käytin noita viime talvena täydennyskoulutuspäivinä. Otin puoli pulloa aamulla pysyäkseni koulupäivän hereillä ja toisen puolipulloa koulupäivän jälkeen ennen treeniä. Ja treeni kyllä luisti.

Mikäli joskus tuntuu ettei treeni luista tai muuten vaan väsyttää koko ajan, suosittelen kokeilemaan Stackeria! Ja Astmistahan niitä saa 🙂

Niin ja muistakaahan kaikki blogin pitäjät käydä osallistumassa askelmittarin arvontaan!
Arvonta löytyy TÄÄLTÄ!
Kommentit (4)
  1. Eikös Ehrmannin rahka ole 250g, eli arvot olisi 143kcal ja 25g proteiinia?

  2. Metallisydän
    23.8.2010, 10:54

    Oikeessa olet, korjasin luvut 😉

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *