Kuusi erilaista kotitreeniä ihan ilmaiseksi – ja lisää tulossa!

Nyt kun yhteiskunnan kriisitilanteen myötä kotitreenit ovat suosionsa huipulla, olen koonnut blogiin useiat erilaisia kotitreeniohjeita. Tästä postauksesta löydät kootusti kuusi erilaista kotitreeniä. Osa tehdään pelkällä oman kehon painolla ilman sen kummempia treenivälineitä, osassa taas hyödynnetään helposti kotiin hankittavia edullisia treenivälineitä. Ohjeisiin pääset kuvaa klikkaamalla.

Toiminnalliset treenit ja kotitreenit

Kiireisessä lapsiperheen arjessa ei aina ehdi lähteä lenkille tai salille treenaamaan, vaan treeni on tehtävä silloin kun sille sopiva hetki arjen hulinasta löytyy. Tämä monipuolinen kehonpainotreeni sopii tehtäväksi juuri silloin kun sinulle sopii, se voi olla pienokaisen päiväunien aikaan tai vaikka vasta illalla lasten jo nukkuessa. Halutessaan lapset voi myös houkutella mukaan treenaamaan, nämä liikkeet sopivat ihan kaikille.
Ehkä yksi tehokkaimmista kotitreenin muodoista on TRX-treeni, jonka voi tehdä niin kotona kuin melkein missä tahansa muuallakin. TRX-setti menee pieneen tilaan, se on helppo kuljettaa mukana ja sillä saa tehtyä melkoisen monipuolistakin treeniä. Esittelen tässä vain muutamia liikkeitä, mutta jokainen voi itse kehitellä itse lisää, tai sitten googlata 🙂
Aina ei syystä tai toisesta ole mahdollista päästä kuntosalille. Silloin yksi tapa kuntoilla, on tehdä tehokas kotitreeni. Ei sillä valtavia muskeleita kasvateta, mutta hien saa varmasti pintaan, mielen paremmaksi ja olon energisemmäksi. Kotitreenin voi aivan hyvin tehdä vaikka ilman mitään varusteita, mutta kahvakuulan ja jumppakuminauhan avulla treeniin saa mukavasti lisää tehoa. Vielä jos löytyy vaikka harjan varsi jumppakepiksi, on varustelu jo ihan huippuluokkaa.
Kotitreeni on vanha juttu, vaikkakin nyt viime päivinä sen suosio on noussut ihan uusiin ulottuvuuksiin. Netti on täynnä ohjeita joiden mukaan kuka tahansa voi jumpata kotona milloin tahansa ja hankkiutua superkuntoon. Se on kuitenkin aika helvetin tylsää. Kuka jaksaa tehdä tuhat askelkyykkyä yksikseen tai satoja vatsalihasliikkeitä vaikka katselisikin samalla salkkareita? Kyllä siinä alkaa väkisinkin Taalasmaiden naamat puuduttaa ja into kotitreeniin loppuu tuohon yhteen kokeilukertaan. Homman juju onkin tehdä kotitreenistä hauskaa ja parhaiten se onnistuu tekemällä sitä treeniä yhdessä!
Tällä kertaa esittelyssä on tehokas erityisesti pakaralle ja vatsalle suunnattu kotitreeni tehostettuna muutamilla edullisilla helposti kotiin tilattavilla treenivälineillä. Tämän kotitreenin pystyy pääpiirteissään tekemään ilman minkäänlaisia treenivälineitä, mutta muutamilla pienillä jutuilla treeniin saa sen verran enemmän tehokkuutta ja mielekkyyttä, että kannattaa ainakin harkita esimerkiksi painotetun hulavanteen ja vastuskuminauhan tilaamista.
Leikkipuistotreenin ei ole tarkoitus olla hampaat irvessä tosissaan vääntämistä, vaan enemmänkin hymy huulilla touhuilua. Siksipä tätäkään treeniä ei saa ottaa liian vakavasti ja liikkeiden välillä voi ihan hyvin vaikka hiukan keinua tai laskea liukumäestä.

Nämä viisi kotitreeniä sekä ison määrän muita treeniohjeita löydät blogin yläpalkin Treenitietopankki -alavalikosta. Sinne tulen keräämään myös lisää treeniohjeita, nyt tässä tilanteessa painottuen kotitreeneihin ja toiminnallisiin ulkona tehtäviin treeneihin. Kannattaa siis seurailla blogia!

Kommentit (0)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *