Kuppikokoa kasvattamassa

Olen täällä blogissa kertonut että muuttelen treenejäni joka kerta, koskaan kaksi peräkkäistä treeniä ei ole samanlaiset, vaan muuttelen liikkeitä, sarja- ja toistomääriä. Tuosta saa helposti sellaisen käsityksen, että treeneissäni ei ole päätä eikä häntää, vaan salille mennään vaan heilumaan fiiliksen mukaan. Se ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Minulla on treeneissäni selkeä suunnitelmallisuus ja jokaisen treenin olen suunnitellut valmiiksi etukäteen. Nykyisin se käy jo ihan luonnostaan.
 
Käydäänpä läpi tämänkertainen rintatreeni…
 
Alkurutiinit ovat samanlaiset, ensin lämmittely, sitten vettä pulloon ja EAA+ aminohappoja sekaan (treenin aikana hörpittävät aminohapot on muuten sellainen juttu minkä koen oikeasti toimivaksi, lisäksi EAA+ tuo veteen hyvän raikkaan maun).
 

Sitten ensimmäisen liikkeen pariin. Tällä kertaa etukäteisväsytän rintalihakset parilla rutistusliikkeellä ennen punnerrusliikkeitä. Punnerrusliikkeissä ei tällä tavalla pysty käyttämään yhtä suuria painoja kuin silloin jos tekee ne ensin, mutta näin tuntuma lihaksessa on erinomainen.

Ensin kahvat ristikkäistaljan yläosiin ja rutistuksia tekemään… Viisi sarjaa, jokaisessa käytettävää painomäärää nostaen.

Sitten kahvat ristikkäistaljan alaosiin ja rutistukset jatkuvat. Tällä saa mahtavan tuntuman rintalihaksen yläosaan…

Varsinkin kun muistaa viedä liikkeen ylös asti ja tosiaankin rutistaa sillä rintalihaksella…

Näitä rutistuksia myös viisi sarjaa keskittyen tuntumaan rintalihaksessa.

Sitten olikin etukäteisväsytys tehty ja oli aika siirtyä punnerrusliikkeisiin. Ensimmäiseksi vinopenkkiä. Viisi sarjaa, joista viimeinen pudotussarjana.

20130131_095916

Treenin viimeisenä liikkeenä penkkipunnerrusta käsipainoilla. Olkapäitäni säästääkseni käytän tässäkin liikkeessä penkissä loivaa kulmaa. Tässäkin liikkeessä viisi sarjaa ja rintatreeni oli valmis.

 
Sitten olikin aina nautiskella palkkarit ja lähteä suihkun kautta kotiin syömään ja lepäämään 🙂
Kommentit (23)
  1. Kerttu Koitila
    6.2.2013, 05:57

    Niin samoilla linjoilla. 🙂 Hyväle kuulosti, vaikutti tuokin setti, en ehkä nuin ylös asti ole alhaalta kahvoilla rutista tehy, kokeiluun, kiitos! TSEMPPIÄ!

    1. Metallisydän
      6.2.2013, 15:07

      Hieman erilainen setti kuin edellinen täällä blogissa esittelemäni, toimivia molemmat :)Tuolla alakahvoilla tehtävällä liikkeellä saan tosiaan ylärintaan hiton hyvän tuntuman ja polton 🙂

    2. Kerttu Koitila
      6.2.2013, 16:55

      Rutistat siis niin, että kahvat tulee ihan otsan kohdalle?

    3. Metallisydän
      6.2.2013, 16:58

      Joo, otsan korkeudelle ne tulee ylävaiheessa. Ja samalla kun rutistaa rinnalla oikein perkuleesti, niin tuntuma on ihan mahtava (ja polte myös) 🙂

    4. Kerttu Koitila
      6.2.2013, 20:22

      Jep, kiitos, taian huomena ottaa testiin tuollai. 🙂 RÄHINÄÄ treeneihin!! 🙂

    5. Kerttu Koitila
      7.2.2013, 11:55

      KIITOS Jari!!! Voinhan linkata Sinun blogin illalla ku fiilistelen aamun rintajumppaa? 😀

    6. Metallisydän
      7.2.2013, 15:44

      Tottakai 🙂

  2. Kerro miten saan rytmitettyy treenaamisen ja epäsäännöllisen kolmivuorotyön..

    1. Metallisydän
      6.2.2013, 15:21

      Itse teen sen niin, etten sido treenejä mihinkään tiettyihin viikonpäiviin. Ei siis tylillä ”maanantai on rintatreeni, tiistai on jalkatreeni jne.” vaan treenikirto kiertää omaa tahtiaan viikonpäivistä riippumatta. Treenasin pitkään nelijakoisella ohjelmalla kuudesti viikossa, jokainen lihasryhmä tuli siis treenattua keskimäärin kolmesti kahden viikon aikana.Myös johonkin tiettyyn kellonaikaan treenaamisen joka kerta voi unohtaa ja totutella treenaamaan iltavuoropäivinä ennen töitä, aamuvuoropäivinä töiden jälkeen ja yövuoroissa sillon kun kykenee ;)Hyvin se onnistuu kun vaan ei stressaa liikaa 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *