Metallisydän
Metallisydän

Koreileeko lapsesi merkkivaatteilla? (Mukana arvonta!)

Sosiaalista mediaa selatessa vastaan tulee aina silloin tällöin lähestulkoon mykistäviä asukuvia, joissa jokaiseen yksityiskohtaan on panostettu viimeisen päälle. Valaistus on täydellinen, kuvien rajaus on kuin oppikirjasta ja malli poseeraa kuin vanha tekijä. Mini Rodinin takki hohtaa puhtauttaan ja Gugguun pipo mätsää väreihin täydellisesti. Kokonaisuuden viimeistelee Polarn O Pyret:n huivi ja hanskat. Ja kyse on siis lasten kuvista.

kuraa

Onko pakko olla merkkivaatetta?

Kuvat ovat upeita ja niistä paistaa läpi tarkoituksellinen merkkitietoisuus. Kyseisiin kuviin ei varmasti kelpuutettaisi Prismasta ostettua kauluria tai Halpa-Hallin toppahousuja, ne eivät loisi samanlaista kuvaa menestyvästä ja hyvin toimeentulevasta perheestä. Lasten vaatteet ovat statussymboli siinä missä äidin Michael Korsin laukku tai isän Bemarikin.

Merkkivaatteiden hyvä puoli on usein niiden laadukkuus. Merkkivaatteiden hinnassa näkyy paitsi brändi, usein myös laatu. HalpaHallin haalarin vedenkestävyys on varmasti heikompi kuin Molon merkkihaalarissa. Varjopuolena tässä toki on se, että harva äiti antaa lapsensa leikkiä kuraleikkejä niissä merkkivaatteissa.

Kumpi sitten lopulta onkaan parempi kuva sosiaalisessa mediassa, alussa kuvailtu täydellinen kuva asua, poseerausta ja valaistusta myöten, vai hieman epätäydellisempi, vähän epätarkka kuva, jossa lapsi istuu halpishaalarissa kuralammikossa?

Mikä on muuttunut?

Uskallan väittää, että vielä kymmenisen vuotta sitten lasten vaatteilla ei koreiltu yhtään siinä määrin kuin nykyisin. Kun vanhemmat kärräsivät lapsiaan leikkipuistoihin, päällä oli juuri niitä markettien haalareita. Siellä söi oma kullannuppu hiekkaa ringissä muiden lasten kanssa, eikä kukaan ollut ottamassa kuvia tai miettimässä häshtägejä.

Toki sosiaalinen media ja merkkivaatteet ovat vieneet kierrätyksenkin ihan uusille leveleille. Aiemmin jos haalari sattui jäämään ehjäksi, sen peri joku onnekas sukulaislapsi, joka jatkoi perinteikästä hiekansyöntiä seuraavalla hiekkalaatikolla. Nykyisin arvokkaille merkkivaatteille on ihan omia Facebook-kirppiksiä, missä niitä myydään lähes uudenveroisina seuraaville poseeraajille.

Haaste/arvonta

Haastan ihan jokaisen blogiani lukevan isän ja äidin jakamaan Instagramissa kuvan lapsestaan istumassa siellä kuralammikossa, peuhaamassa lehtikasassa tai leikkimässä hiekkalaatikolla silläkin uhalla että vaatteet likaantuvat.

Kaikki, jotka kuvansa jakavat ja tägäävät sen hashtagilla #kuraavaiglitterii osallistuvat 50€ arvoisen lastenvaatelahjakortin arvontaan House of Brandon verkkokauppaan. Osallistumisaikaa on lauantai-iltaan asti ja voittaja julkaistaan Metallisydämen Instagram-sivulla sunnuntai-aamuna.
Siihen asti käykäähän shoppailemassa lapsillenne vaatteita syksyn ja talven leikkeihin niin sisälle kuin uloskin House of Brandonista, koodilla KIDS25 saa lastenvaatteista -25% alennuksen. Koodi on voimassa sunnuntaihin 21.10. saakka ja se koskee niin normaalihintaisia kuin jo alennettuja tuotteita.

Emilialla kuvissa on Molo:n merkkihaalari, joka löytyy TÄÄLTÄ

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.