Metallisydän
Metallisydän

Kolmen liikkeen tehotreeni hauikselle!

Metallisydämen kolmen liikkeen treenit on ollut todella suosittu postaussarja ja se saa jälleen jatkoa. Aiemmin on jo käyty läpi useita tehokkaita kolmen liikkeen treenejä eri lihasryhmille ja niitä löytyykin arkistosta jo melkoinen määrä. Tällä kertaa käydään läpi kolmen liikkeen tehotreeni hauikselle.

Kolmen liikkeen tehotreeni hauikselle

Tässä postaussarjassa käydään läpi kehon lihasryhmät yksi kerrallaan ja esitellään kuvin ja sanoin kolme tehokasta, mutta jokaiselle sopivaa treeniliikettä. Näistä kolmen liikkeen treeneistä pystyy jokainen keräilemään itselleen sopivimmat liikkeet kullekin lihasryhmälle ja vaikka koostamaan itselleen kokonaan oman treeniohjelman. Tällä kertaa esitellään kolme tehokasta, mutta kohtalaisen helppoa liikettä hauikselle.

Liike 1 – Hauisliike taljassa

Ensimmäisenä liikkeenä kolmen liikkeen tehotreenissä hauikselle tehdään perinteinen hauisliike taljassa suoralla kahvalla.

Asetetaan suora taljakahva ristikkäistaljan alaosaan ja tartutaan kahvasta kiinni vastaotteella. Tuetaan olkavarret kiinni kylkiin ja tuodaan kädet vartalon etupuolelle pitäen kyynerpäät pienessä kulmassa, käsiä ei päästetä suoriksi. Lähdetään rutistamaan tankoa ylös hauiksella rauhallisesti ja hallitusti. Selkä pidetään koko liikkeen ajan suorana ja olkavarret kiinni kyljissä.

Liike 2 – Hauiskääntö käsipainoilla

Otetaan käsipainot käsiin ja lähdetään kääntämään niitä ylös yksi kerrallaan. Käsi kiertyy nostettaessa siten, että ranne on yläasennossa vaakasuuntaisena ja ala-asennossa pystysuorassa.

Liike pidetään jatkuvana, kun toinen käsi nousee, toinen laskee. Vartalo pidetään hallinnassa, painoja ei heilautella ylös, vaan puristetaan hallitusti hauiksella. Myös alas laskeminen tapahtuu hidastaen ja hallitusti.

Liike 3 – Tuettu hauiskääntö tangolla

Rintakehä ja olkavarret tuetaan tukevasti tukea vasten. Tangosta otetaan noin hartioiden levyinen ote, siten että olkapää, kyynärpää ja ranne ovat samassa linjassa.

Tanko lasketaan hallitusti alas ja puristetaan ylös. Kyynerpäitä ei saa päästää leviämään.

Näillä liikkeillä pääsee erinomaiseen alkuun hauistreeneissä. Ensikerralla jotain muuta, mutta luvassa on vielä tulevaisuudessa toinenkin setti hauisliikkeitä, joilla täydentää liikevalikoimaa, pysykäähän kanavalla!

Katso myös aiemmat sarjan osat

Nämä kolme vatsatreenin liikettä sopivat kaikille!

Kolme liikettä selkätreeniin, jotka sopii kaikille!

Kolmen tehokkaan liikkeen etureisitreeni!

Kolmen liikkeen tehotreeni rinnalle!

Kolmen liikkeen tehotreeni ojentajalle!

Kolmen liikkeen tehotreeni olkapäille!

Kommentit (1)

  1. Vim

    Olen tottunut tekemään hauiskäännöt käsipainoilla niin, että molemmat kädet tekee samaan aikaan. Onkohan sillä mitään merkitystä? Kannattaako välillä tehdä eri kädet vuorotellen?

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.