Kolmen liikkeen selkätreeni!

Metallisydämen kolmen liikkeen treenit on ollut todella suosittu postaussarja, jossa viime vuoden puolella käytiin läpi kehon lihasryhmät ja esiteltiin jokaiselle lihasryhmälle tehokas kolmen liikkeen treeni (Linkit aiempiin osiin löytyvät tämän postauksen lopusta). Nyt on menossa uusintakierros, jolla esitellään uudet kolme tehokasta treeniliikettä kullekin lihasryhmälle. Tällä kertaa vuorossa on tehokas selkätreeni!

Kolmen liikkeen tehokas selkätreeni

Tässä postaussarjassa käydään läpi kehon lihasryhmät yksi kerrallaan ja esitellään kuvin ja sanoin kolme tehokasta, mutta jokaiselle sopivaa treeniliikettä. Näistä treeneistä pystyy jokainen keräilemään itselleen sopivimmat liikkeet kullekin lihasryhmälle ja vaikka koostamaan itselleen kokonaan oman treeniohjelman. Tällä kertaa esitellään kolme tehokasta ja hieman vaativampaa liikettä selkälihaksille.

Liike 1 – Yhden käden kulmasoutu käsipainolla

Kulmasoutu on todella tehokas liike selkätreeniin ja kun se tehdään käsipainolla yksi käsi kerrallaan, saadaan liike kohdistettua erityisen hyvin oikeaan paikkaan. Ota käsipaino toiseen käteen ja nojaa toisella kädellä sekä saman puoleisella jalalla penkkiin. Aseta toinen jalka lattialle niin että asento on tukeva. Anna käden roikkua suorana kohti lattiaa ja anna lavan aueta, mutta pidä asento silti ryhdikkäänä.

Lähde vetämään painoa ylös kyynerpään viistäessä kylkeä. Pysäytä liike yläasentoon hetkeksi ja laske rauhallisesti takaisin alas.

Liike 2 – Leuanveto / Ylätalja leveällä myötäotteella

Ota hartioita leveämpi myötäote tangosta. Pidä selkä suorana ja vedä tanko silmien korkeudelle. Palauta rauhallisesti ala-asentoon, mutta älä päästä käsiä suoriksi, vaan jätä kädet hieman koukkuun.

Liike 3 – Kulmasoutu tangolla

Ota hartioita leveämpi myötäote tangosta, koukista hieman polvia ja laske selkä lähes vaakatasoon. Selkä ei saa pyöristyä, vaan se on pidettävä koko ajan tiukkana.

Vedä tanko ylös vetäen lapoja yhteen ja supistaen selkälihaksia. Pidä edelleen koko ajan selkä tiukasti suorana, älä nouse pystympään asentoon.

Näillä kolmella liikkeillä saa aivan varmasti jokainen vaativampikin salitreenaaja selkälihaksensa treenattua tehokkaasti ja turvallisesti. Ensikerralla sitten taas jotain muuta, pysykäähän kanavalla!

 

Katso myös aiemmat sarjan osat

Nämä kolme vatsatreenin liikettä sopivat kaikille!

Kolme liikettä selkätreeniin, jotka sopii kaikille!

Kolmen tehokkaan liikkeen etureisitreeni!

Kolmen liikkeen tehotreeni rinnalle!

Kolmen liikkeen tehotreeni ojentajalle!

Kolmen liikkeen tehotreeni olkapäille!

Kolmen liikkeen tehotreeni hauikselle!

Kolmen liikkeen tehotreeni pakaroille!

Tehotreeni takareisille!

Tehotreeni pohkeille!

Kolmen liikkeen tehokas vatsatreeni!

 

Kommentit (0)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *