Metallisydän
Metallisydän

Kesäinen ulkotreeni!

Kesä on siitä mahtavaa aikaa, että aina ei tarvitse treenata tunkkaisissa sisätiloissa, vaan pienellä mielikuvituksella treenata voi myös ulkosalla, samalla nauttien aurinkoisesta kesäsäästä. Viimeksi esittelin leikkipuistotreenin, joka sopii hyvin esimerkiksi lapsiperheen arkeen. Samalla kaavalla jatketaan ja tällä kertaa esitellään ulkotreeni, jonka voi tehdä vaikkapa omassa kotipihassa, jolloin lapset saavat rauhassa leikkiä ympärillä isin tai äidin treenatessa. Mikä sen kätevämpää?

ulkotreeni

Tällä kertaa treenivälineinä käytetään kahta eripainoista kumista Slamball-palloa, joita voi materiaalinsa ja pehmeytensä rauhassa viskoa niin sisällä kuin ulkonakin.

Kesäinen ulkotreeni

Tämänkertainen treeni koostuu neljän eri liikkeen muodostamasta kiertoharjoittelusta, joka takuuvarmasti tuo hien pintaan.

Ensimmäinen liike – Pään yli heitto

Aloitetaan perinteisellä ja yksinkertaisella liikkeellä, jossa kuntopallo nostetaan maasta pään yläpuolelle ja heitetään sieltä maahan. Hyvin yksinkertaista – ja tehokasta, ainakin käyttämälläni 20 kilon pallolla…

Toinen liike – Pään yli kierto

Toisessa liikkeessä varioidaan hieman ensimmäistä. Pallo otetaan käsiin vartalon sivulta, viedään pään yli ja heitetään toiselle puolelle vartalon sivulle.

Kolmas liike – Heittopunnerrus

Kolmas liike jatkaa samaa linjaa, mutta on hiukan monipuolisempi sisältäessään punnerruksen sen alussa.
Aloitetaan asettumalla punnerrusasentoon kädet pallon päällä. Punnerretaan kessan, pompataan ylös, napataan pallo käsiin, nostetaan se pään päälle ja heitetään takaisin maahan.

Neljäs liike – Kierto vartalon yli

Viimeinen liike on kiertoliike, jossa asetutaan istumaan maahan pallon jäädessä vartalon sivulle. Otetaan pallo siitä käsiin, kierretään se kiertoliikkeellä vartalon yli ja heitetään toiselle puolelle.

Kiertoharjoittelu

Nyt liikkeet on esitelty ja ne voidaan yhdistää yhteen putkeen. Itse tein viisi toistoa kolmessa ensimmäisessä liikkeessä ja kymmenen viimeisessä. Kiertoja voi tehdä esimerkiksi viisi, leväten hetken aikaa jokaisen kierron jälkeen ennen seuraavaa. Alla vielä liikkeitä hieman paremmin havainnollistava video yhdestä kierroksestani (siitä viimeisestä, sen jälkeen oli mentävä syömään banaani-lohi-appelsiini-nakkimakkara-muhennosta…)

Treenin ja herkullisen mielikuvitusruuan päälle voikin sitten ottaa pienet nokkaunet 🙂

Slamball-kuntopallot tilasin Gorilla Sports -verkkokaupasta (toimitus tuli kahdessa päivässä), uskallan suositella!
Tsemppiä kesän treeneihin – sisällä tai ulkona!

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.