Käsitreenispesiaalia

Jo pitkään olen treenannut kädet omana treenipäivänään. Useimmiten treenaan ojentajan ja hauiksen erikseen, ensin ojentajan ja sitten hauiksen, mutta aina joskus treenaan kädet supersarjoilla, hauisliike ja ojentajaliike peräkkäin ilman taukoa liikkeiden välissä. Tarkastellaanpa hiukan viimekertaista supersarja-käsitreeniä…

Ensimmäisenä liikeparina olisi ollut hauis scott-laitteessa ja dippipunnerrus. Dippi sattui kuitenkin jo ensimmäisessä lämmittelysarjassa niin paljon olkapäähän, että päätin heti alkajaisiksi vaihtaa dipin perinteiseen ojentajapunnerrukseen taljassa.

Ensin siis hauista scott-laitteessa…

… ja perään ojentajapunnerrusta taljassa.

Seuraavana liikkeenä yksi hauistreenin suosikeistani, hauiskääntö käsipainoilla, kyynerpäät tuettuna. Istun scott-penkissä väärinpäin ja tuen olkavarret käsitukeen. Näin eliminoin käsien helumisen ja huijaamisen, liike tulee tehtyä puhtaasti juuri hauiksella.

Teen ensin molemmat kädet yhtä aikaa niin monta toistoa kuin pystyn ja jatkan sen jälkeen vuorokäsin. Näin saan puristettua vielä muutaman toiston molemmilla käsillä.

Liikeparina ojentajalle teen ranskalaista punnerrusta. Taljassa tehtynä se on jotenkin kyynerpääystävällisempi kuin tangolla tehtynä.

Kolmannen liikeparin haiusliikkeenä tein pumppaavia sarjoja taljassa. Pienellä painolla ja jatkuvalla liikkeellä.

Ojentajalle myös pumppaavaa yhtäjaksoista liikettä. Tämän liikkeen tein vastaotteella, jolloin liike kohdistuu eri kohtaan ojentajasta kuin perinteisellä myötäotteella tehtynä.

Viimeisen liikeparin hauisliikkeen tein käsipainoilla vasaraotteella.

Ja ojentajalle viimeisenä liikkeenä rutistuksia köydellä. Tässä liikkeessä käytän pitkää köyttä, jotta saan vietyä kädet kunnolla vartalon sivuille ja oikein kunnolla rutistettua liikkeen loppuun asti.

Hyvin kulki treeni, mutta niinhän se aina kulkee hyvässä seurassa ja tällä kertaa seura oli parasta

Kommentit (17)
  1. Loistava Blogi!! Kiva lueskella näitä juttujasi. Lähinnä viimeaikoina olen lueskellut vanhoja dieettijuttujasi ja heräsi kysymys: Kun katsoo bulkkikuviasi niin sinullakin (niin kuin melkein kaikilla miehillä) rasva kertyy vatsan seudulle ja kylkiin. Ja nyt kun katsoo kuviasi niin siellä ei ole mitään. Oliko haastavaa saada viimeiset rasvat alavatsasta ja kyljistä pois? Itselläni dietti hyvässä mallissa ja vatsat näkyy jo, mutta kyljissä ja alaselässä vielä rasvaa poltettavana.

    1. Metallisydän
      20.2.2013, 19:53

      Kiitos kiitos :)Kaikilla meillä on se ongelmapaikka, se mihin rasva ensimmäiseksi kertyy ja mistä se myös viimeisenä lähtee. Mutta kyllä se sieltäkin lähtee. Rasvaa on helppo polttaa, mutta kireäksi pääseminen onkin sitten hankalampaa.Pienillä miinuksilla vaan kärsivällisesti niin ne viimeisetkin rasvat lähtee ja iho kiristyy.

  2. Kiitos tuosta scottipenkki vinkistä, ei ole tullut itsellä mieleenkään kokeilla tuollaista! Sun pitäisi muuten tatuoida tuo uusi logo esim. selkään, on se sen verran tyylikäs. 😉

    1. Metallisydän
      20.2.2013, 19:55

      Tuolla liikkeellä saa hienosti huijaamiset eliminoitua ja liikkeen tehon juuri sinne minne kuuluukin.Jospa vaikka teettäisin uudet treenipaidat uudella logolla ensin… 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *