Kaksi kuukautta Sarin SM-kisoista – Missä mennään ja mitä kuuluu?

Aika tarkkaan kaksi vuotta sitten Sari päätti toteuttaa pitkäaikaisen unelmansa ja alkaa ihan todenteolla tähtäämään body fitnessin SM-kilpailuun. Vaikka treenaaminen ja ruokavaliot olivat jo ennestään tuttuja juttuja meidän perheessä, määritti tuo fitness-kilpailuihin tosissaan tähtääminen ihan eri tavalla meidän perheen arkea sen vajaan kahden vuoden ajan. Missä mennään nyt, kun kisoista on kulunut reilut kaksi kuukautta? Lukemalla tämän postauksen pääset siitä aika hyvin perille…

Kaksi kuukautta SM-kisoista

Sari:

Kisoihin valmistautuessa ei juurikaan tullut mietittyä aikaa kisojen jälkeen, kaikki keskittyminen oli dieetissä ja tulevissa kisoissa. Tottakai välillä (musta kyllä tuntu että koko ajan T: Jari) tuli haaveiltua mitä kaikkea sitä syö sitten kun dieetti on ohi, mutta muuten se aika tuntui kovin kaukaiselta. Itse en ollut edes ajatellut mitään dieetistä palautumista tms. mutta onneksi valmentajilla Ringa Ruisniemellä ja Jani Sukevalla oli selkeät sävelet senkin suhteen.

Syömiset

Ruokavalio ei suinkaan loppunut kisoihin, vaikka heti kisojen jälkeen pari päivää saikin syödä kaikkia niitä herkkuja mistä dieetillä oli haaveillut. Sen jälkeen palattiin kuitenkin takaisin ruokavaliolle ja kaloreita on siitä ihan tähän asti nostettu maltillisesti. Toki ruokavalion noudattaminen ei ole ollut lainkaan niin orjallista kuin ennen kisoja ja olen sallinut itselleni jonkin verran vapauksia, mutta perusrunko on selkeä ja sen mukaan syön edelleen. Painoa on tullut tässä reilun parin kuukauden aikana kisapainoon nähden alle viisi kiloa lisää ja väittäisin kyllä kunnon olevan aikalailla siisti edelleen.

Treeni

Treenaamisen suhteen tuossa kisojen jälkeen suurin into oli jonkin verran kadoksissa. Jotenkin tuntui ettei voimatasot olleet oikein kohdallaan ja tietynlaisella motivaation puutteella oli varmasti oma osuutensa asiaan. Sen suurempaa stressiä en asiasta ottanut, mikä oli ilmeisesti hyvä suhtautumistapa, sillä nyt treeni-intoa löytyy taas vaikka muille jakaa (mulle voisit sitä vähän vaikka jakaa T: Jari)

Jatko?

Niin että mitä tulevasuus tuo tullessaan? No enpä tiedä. Tietynlainen palo kisaamiseen jäi kyllä kytemään, mutta ihan lähitulevaisuuteen uudelleen kisaaminen ei kuulu. Haluan saada ensin kerättyä lisää lihasmassaa ja kehitettyä tiettyjä osa-alueita ennen kuin edes suunnittelen kisabikineitten pukemista uudelleen. Ja niinhän ne viisaat sanoo, että tämä on pitkäjänteistä työtä eikä kiirehtimällä saa mitään aikaan – ainakaan mitään hyvää.

Jari:

Joo, meidän perheeseen on hiljalleen kisojen jälkeen laskeutunut tietynlainen ”normaali” tilanne (onko meidän perheessä olemassa sellainenkin tilanne? T: Sari) Enää ei tarvitse miettiä niin tarkkaan mihin voidaan mennä ja milloin kun Sarin syömiset ei ole niin minuutintarkkoja ja joskus voi syödä muutakin kuin eväskippojen aarteita. Vaikka Sari ei sitä ehkä itse myönnä, on stressaaminen treenimääristä ja ruokajutuista laskenut huimasti. Oli tuo parin vuoden rutistus aika touhua ja vaati todella paljon, erityisesti Sarilta, mutta myös meiltä muilta. Silti olen ehdottomasti valmis lähtemään tukemaan Saria uudelleen uudessa kisaprojektissa, mutta kyllä tässä nyt muutama vuosi saa väliä olla 😀

Sitä tässä oon muuten miettinyt, että kun ennen kisoja sanotaan aina ”ten weeks out” niin onko tää kisojen jälkeen nyt sitten ten weeks in?

Jos Sarin projekti kiinnostaa, siihen liittyvät postaukset löytyvät kootusti TÄÄLTÄ

Sarin I CAN I WILL treenipaita on tilattu House of Brandonista. Käy ihmeessä kurkkaamassa HOB:n treenivaatevalikoima TÄSTÄ -> Vielä ehtii paketti tulla jouluksi ja koodilla JOULU20 saat vielä -20% alennuksen tilauksestasi!

Kommentit (0)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *