Metallisydän
Metallisydän

Hikinen yläkropan treeni kotisalilla

Nyt kun hellettä riittää, olen hiukan muokannut treeniohjelmaani. Ensinnäkin olen sovittanut sitä liikkeiltään paremmin omalle kotisalille sopivaksi ja toiseksi tiivistänyt treeniohjelmani kaksijakoiseksi ainakin joksikin aikaa. Kun on lämmin, treeni kulkee ja tuntuu että lihakset palautuvat paremmin. Tiiviimmällä treeniohjelmalla ne voi treenata helposti kahteenkin kertaan viikon aikana.

treeni

Hikinen yläkropan treeni kotisalilla

Heinäkuun alussa kotisalilla treenaaminen oli ainoa vaihtoehto jos aikataulujen osalta aikoi yleensäkään treenata. Nyt kun kesäloma on alkanut, ehtisi oikein hyvin WellGo:llekin treenaamaan, mutta jotenkin tykästyin treenaamaan autotallissa ovet auki ja musiikin jytistessä niin että naapuritkin kuulee…
Jaoin tosiaan kehon lihasryhmät ”tasaisesti kahteen osaan, yläkehoon ja alakehoon, jotka treenaan vuorotellen. Nyt oli yläkehon vuoro.

Vinopenkkipunnerrus

Yläkeholle valitsin yhden liikkeen jokaiselle lihasryhmälle ja rintalihaksille se oli vinopenkkipunnerrus Smith:ssä. Vinopenkki siksi, että se sopii tasapenkkiä paremmin olkapäilleni ja Smith:ssä siksi, että haluan yksin treenatessa uskaltaa tehdä sarjat ihan oikeasti loppuun asti, tarvittaessa vaikka failureen – turvallisesti.

Leuanveto

Selkäliikkeenä tässä treeniohjelmassani on leuanveto leveähköllä myötäotteella. Leuanveto on brutaalin raskas liike, mutta myös tehokas. Muutaman sarjan kun tekee kunnolla loppuun asti, ei selälle muuta enää tarvita.

Pystypunnerrus

Pystypunnerrukseksi valitsin käsipainoilla istuen, mutta ilman selkänojaa tehtävän liikkeen. Tässä liikkeessä tulee mukaan tiukka kontrolli, eikä liian isoja painoja pysty edes käyttämään, jolloin liike on helpompi saada kohdistettua oikeaan paikkaan.

Hauis tangolla

Hauikselle pumppiliikkeenä toimii todella hyvin tangolla seisten tehtävä liike. Siinä pystyy ensimmäisissä sarjoissa rutistamaan ihan loppuun asti ja viimeisessä sarjassa tekemään kohtalaisen helposti vaikka pudotussarjan viimeistelemään kunnon pumpin.

Ojentaja taljassa

Ojentajan pumppiliikkeenä tässä ohjelmassa on taljassa suoralla kahvalla tehtävä ojentajaliike. Siinä on helppo pitää kontrolli ja saada kunnon polte ja pumppi aikaan.

Tällainen on tällä hetkellä meikäläisen yläkropan treeni. Vuoropäivinä sitten jalkoja ja vatsaa.
En muuten yleensä isommin tykkää hihattomista paidoista, mutta näin helteellä ne on ihan törkeän hyviä. Erityisesti tykkään tästä Fit4You:sta tilaamastani normaalia pidemmän mallisesta Better Bodiesin Harlem tanktopista (kampanjassa vielä viikon verran). Suosittelen lämpimästi helteisiin treeneihin! 😀

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.