Metallisydän
Metallisydän

Helppo ja tehokas leikkipuistotreeni!

Toisin kuin kuvitellaan, leikkipuistot eivät ole vain lasten yksinoikeus. Toki lapset ovat siellä aina etusijalla, mutta leikkipuiston ruuhka-aikojen ulkopuolella ihan jokainen on tervetullut leikkipuistoon hiukan keinumaan – tai vaikka treenaamaan! Leikkipuistoon voi poiketa aamun tai illan lenkillä, työpäivän ruokatauolla ja tietysti jos elät kiireistä lapsiarkea, leikkipuistotreeni sopii sinulle kuin kukka hattuun. Siinä voi lapsen leikkiessä itsekin ottaa hiukan hikeä pintaan.

leikkipuistotreeni

Leikkipuistotreeni

Leikkipuistotreenin ei ole tarkoitus olla hampaat irvessä tosissaan vääntämistä, vaan enemmänkin hymy huulilla touhuilua. Siksipä tätäkään treeniä ei saa ottaa liian vakavasti ja liikkeiden välillä voi ihan hyvin vaikka hiukan keinua tai laskea liukumäestä.

Vatsarutistus

Aloitetaan voimapyöräsä tutulla vatsarutistuksella. Asetetaan kädet keinulaidalle ja lähdetään hitaasti työntämään vartaloa suoraksi, niin pitkälle kuin uskalletaan… Ja sitten rutistetaan vatsalihaksilla takaisin aloitusasentoon. Mitä kauemmaksi taakse jalkaterät asettaa, sitä haastavampi liikkeestä tulee.

Askelkyykky

Perinteinen kaikille tuttu yhden jalan askelkyykky. Tässä vaan takajalka asetetaan keinulaudalle, mikä tuo mukaan tietynlaisen epävakauden ja vaatii hieman normaalia enemmän kehonhallintaa.
Selkä suorassa laskeudutaan alas ja ponnistetaan ylös.

Keinusoutu

Ei hajuakaan mikä tämän liikkeen nimi voisi olla, mutta tietynlainen soutuliike se on ja keinua siinä käytetään, joten olkoon keinusoutu.
Otetaan keinulaudasta kiinni ja kallistutaan reiluun takakenoon. Sitten vedetään keinulauta kiinni rintakehään. Mitä enemmän ollaan takaviistossa, sitä raskaampi liike on.

Vatsapyllistys

Tämän liikkeen kohdalla on vielä vähemmän hajua mikä sen nimi voisi olla, erityisesti kun vatsarutistus tuli jo käytettyä. Vatsalihaksia tässä käytetään ja liike päättyy pyllistykseen, joten olkoon vatsapyllistys.
Jalkaterät asetetaan keinulaudalle ja kädet punnerrusasentoon keinun etupuolelle. Sitten vatsalihaksilla rutistetaan peppu ylös ja jalat lähemmäs käsiä.

Pistoolikyykky

Taas keinulaudasta kiinni ja takaviisto asento. Toinen jalka ylös ja ojennettuna eteen. Sitten toisella jalalla kyykkyyn ja ylös. Kovat jätkät ja mimmit voi tehdä ilman keinua.

Keinupunnerrus

Yksinkertaisesti perinteinen punnerrus jalkaterät kainulaudalla. Kovat jätkät ja mimmit voi tehdä ilman käsiä.

Hyppykyykky

Lopuksi vielä hyppykyykky keinulaudasta kiinni pitäen. Tää on hauskaa!

Ei muuta kuin kokeilemaan!

Ja muuten törkeän hyvät ja hengittävät Better Bodiesin Camo High Tights trikoot on loistava valinta niin leikkipuistotreeniin kuin perinteiseen salitreeniinkin. Nyt kampanjatarjouksessa Fit4You-verkkokaupassa!

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.