Haluan selkääni…

…lisää lihaa.

Uskon että paras tapa saada lisää tuota suuresti kaivattua lihasmassaa on treenata sitkeästi ja määrätietoisesti. Aloitan treenin yleensä raskailla perusliikkeillä, niin tälläkin kerralla. Ensimmäiseksi T-kulmasoutua.

Pari kevyempää sarjaa hallitusti ja tuntumalla ja sitten hiukan lisää painoa ja pari pudotussarjaa.

T-kulmasoudun jälkeen treenin pääliikkeeseen… En ole mitenkään erityisen lahjakas vetämään leukoja, mutta koen leuanvetojen olevan juuri niitä parhaita raskaita perusliikkeitä selälle, joten jokaiseen selkätreeniini kuuluu myös leuanveto.

Tällä kertaa kokeilin vetää leukaa kapealla kahvalla jonka laitoin köyteen roikkumaan. Liikkeestä tulee näin rauhallinen ja hallittu, koska riuhtomalla alkaa heilua eikä hommasta tule oikein mitään.

Vedän kahvan enemmänkin rintaan kuin perinteisesti leuan alle. Näin tuntuma selässä on oikein hyvä.

Tuohon sitten lisäksi vielä hiukan eristettyjä liikkeitä ja taas on selkä paketissa…

Kommentit (10)
  1. jarno ponkala
    26.3.2013, 04:57

    Vedä toi t-kulmasoutu melkein 90 asteen kulmassa ja vähennä romuja niin saat vielä paremman tuntuman, tämä autto mullakin. Nyt tosin olen rakastunut tuohon rauta palloon niin palavasti et kassotaan, no myös raha tilanne sanoo ettei oo sali maksuun varaa mut onneksi on nuo rautapallot tuossa vieressä 🙂 nyt on vuorossa 10*3*32kg etu heilautusta ja tää kuula on paksu kahvanen hehe.

    1. Metallisydän
      26.3.2013, 05:16

      T-kulmasoudussa saan jostain syystä paremmin tuntuman selkään hiukan pystymmässä asennossa, kun taas tavallisessa tangolla tehtävässä kulmasoudussa tuo lähes 90 asteen kulma toimii paremmin. Tiedä sitten mistä johtuu…

  2. Kaisa Salonen
    26.3.2013, 07:07

    Mielenkiintonen toi leuanveto kapeella, en ookkaan ennen moiseen törmänny!!

    1. Metallisydän
      1.4.2013, 08:23

      Leuanvedossa kannattaa välillä vaihdella otetta. Sillä saa vaihtelua selkätreeniin luopumatta leuanvedosta 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *