Metallisydän
Metallisydän

Asiaa perseestä!

Kuulin tässä että FitFashionin lukijoita kaikkein eniten kiinnostava aihealue on pakaroiden treenaaminen. Pepputreenijuttuja luetaan kuulemani mukaan kaikkein eniten ja niitä jaetaan somessa kaikkein mieluiten. Päätin siis loikata apajille ja kerätä oman osuuteni noista huimista kävijämääristä!

perseestä

Asiaa perseestä!

Tällä kertaa ei olekaan luvassa mitään neitimäistä tuntumahinkuttelua smithissä tai takapotkuja taljassa saati jotain hipthrusteja. Tällä kertaa kuvissa ei näy kaunis pyöreä naisen peppu. Ehei, tällä kertaa treenataan kovaa ja brutaalisti ja tällä kertaa kuvissa on iso miehen perse.

Ensimmäinen liike – Takakyykky

Sanotaan mitä sanotaan, kyllä kyykky on se kaikkein tehokkan pakaraliike. Toki se kohdistuu monipuolisesti myös muihin jalkalihaksiin, mutta ei hyvinmuodostunutta takaosastoa turhaan kutsuta kyykkypepuksi. Siispä tämänkertainen brutaali pakaratreenimme alkaakin raskailla kyykyillä.

Kyykkyjä tehdään ensin muutama sarja pienemmillä painoilla lämmittelyksi. Varsinaiset sarjat tehdään sellaisella painomäärällä, jolla pystytään tekemään 6-8 toistoa. Tuolla painomäärällä tehdään neljä sarjaa, ensimmäisessä sarjassa 10 toistoa ja seuraavissa juuri niin monta kuin saadaan tehtyä. Yläasennossa muistetaan puristaa pakaroilla.

Toinen liike – Askelkyykky

Askelkyykky on raskas ja vittumainen liike, olen kuullut jonkun joskus kehuneen että askelkyykky on ihan perseestä. No niinhän se onkin ja hiton tehokas pakaroiden muokkaaja myös. Siksi se kuuluukin olennaisena osana tämänkertaiseen brutaaliin pakaratreeniimme.

Askelkyykkyä ei lämmitellä, vaan tartutaan heti reilunkokoisiin käsipainoihin. Ne kädessä lähdetään harppomaan pitkiä, mutta hallittuja askelia eteenpäin ja jatketaan juuri niin pitkälle, kunnes ei enää jakseta nostaa polvea lattiasta. Siinä kohdassa ei suinkaan lopeteta, vaan pudotetaan käsissä olevat käsipainot lattiaan ja jatketaan, kunnes ei ole enää tippaakaan potkua jäljellä.
Tämä toistetaan kolmeen kertaan.

Kolmas liike – tuntumahipsuttelu

Jotta tästä brutaalista pakaratreenistä saataisiin helpommin lähestyttävä myös niille tuntumalla pepputreeniä pumppaileville, otetaan lopuksi mukaan myös hiukan tuntumahipsuttelua.

Liike tehdään takapotkulaitteessa, jonka nimeä en tiedä (pepputreenifanit varmasti tietävät). Laitteeseen ladataan sopivasti kiekkoja, jotta pystytään tekemään noin 20 toiston rauhallisia sarjoja. Sitten lisätään vielä vähän ja tehdään tiukkoja noin 15 toiston sarjoja. Sarjoja tehdään neljä kappaletta, jotta varmasti saadaan lopuksi ne pakarat vielä kunnolla pumppiin.

Valmis

Noniin, miltä treeni vaikutti? Uskallatteko testata? Vai lukiko tätä edes kukaan? Olisiko sittenkin pitänyt kirjoittaa ”Tiukkaakin tiukempi pepputreeni” ja höystää se kuvilla nätistä pyöreästä naisen pepusta?

Kommentit (2)

  1. Tiina/Fit Fat Mama

    :DDD Hyvä Jari! Ehkä vielä enemmän klikkauksia, jos olisit laittanut päälle pikkupikkushortsit ja pyllistäny silleen hästäg #belfie tyyliin :D.

    • Leevi

      🙂 Joo.. Sellaiset IdaJemina tyyppiset äärimmäisen tiukat muotoja imartelevat trikoot Jarin jalassa pepputreenikuvissa tois takuuvarmasti lukijoita ja julkisuutta..
      Jäämme odottamaan mielenkiinnolla tulevia treenipostauksia. 😉

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.