Mansikkapilvi
Mansikkapilvi

Vippaskonstein pari kiloa pois?

Se on taas se aika vuodesta, kun etenkin naiset tuskailee niiden muutamien ylimääräisten kilojen kanssa. Firman pikkujoulut tulossa ja ei mitään päälle pantavaa, ei ainakaan semmoista mikä mahtuisi päälle. Maha on turvonnut ja ahdistaa.  Onko olemassa vippaskonteja olon kohentamiseen?

En tiedä vippaskonsteista mutta muutamaa keinoa voit kokeilla!

Sähköpostiin tippuu joka päivä useampi viesti, että kuinka tiputat kuukaudessa 5 kiloa tai jopa 9 kiloa! Ennen kuin turvaudut noihin konsteihin voisin ehdottaa itse muutamaa vinkkiä kevyempään oloon. Toki aina olisi parempi, jos siinä pikkujoulukunnossa olisi vaikka ympäri vuoden. Tällöin ei tarvitsisi stressaantua olostaan ja kaikki kaapissa olevat vaatteetkin sopisivat päälle, ihan milloin haluat, eikä vain kerran vuodessa.

kuntokuvaEli Nooran vinkkivitonen kevyempään oloon:

1. Juo vettä! Vesi vanhin voitehista mutta silti se meinaa monella unohtua. Päivän aikana olisi hyvä juoda vähintään kaksi – kolme litraa vettä, jotta aineenvaihdunta pysyisi käynnissä. Veden juonti myös ehkäisee ummetusta ja pitää ihon kuulaampana. Pidä vesipullo käden ulottuvilla myös työpisteellä, niin muistat juoda myös työaikana!

2. Kiinnitä huomiota ateriarytmiin. Säännöllinen ruokarytmi pitää vatsan toiminnan tasaisesti käynnissä. Jos syöt aamupalan ja seuraavan kerran vasta iltapäivällä runsaan aterian, on tästä yleensä seurauksena melkoisen turvonnut vatsa. Syö siis säännöllisesti monipuolista ruokaa. Kolmen – neljän tunnin välein. Tällä tavoin hillitset myös ylimääräisien välipalojen napsimista.

3. Liikunnan lisääminen. Päivittäinen puolen tunnin tai tunnin kävelylenkki tekee ihmeitä energiatasoille. Se myös on pieni lisä päivittäiseen kalorin kulutukseen.

4. Jos et osta, et myöskään sitä syö. Itse olen tämän kikan huomannut olevan oiva tapa hallita omia herkkuhimotuksia. Iltaisin monestikin menisi sitä sun tätä varmasti suusta alas, jos vain jotain olisi käden ulottuvilla. Niin kauan kuin en varastoi kaappeihin herkkuja, ei niitä silloin myöskään tule syötyä.

5. Syö vain nälkääsi! Monesti ihmiset sotkevat nälän ja janon tunteen keskenään. Joskus elimistö voi olla niin julma, että jopa viestittää janon nälkänä. Eli jos olet syönyt säännöllisesti päivän aikana mutta silti maha kurnuaa, kokeile juoda vettä. Jos väsyttää, älä syö väsymykseen. Jos ärsyttää, älä syö ärsytykseesi. Jos olet iloinen, älä syö iloosi (kuulostaapa tylylle). Syö vain siis oikeasti nälkääsi!

Näillä vinkeillä voi tehdä muutoksia siihen omaan oloon ihan muutenkin kuin vain näin pikkujoulukaudella.

Ja sit eiku juhlimaan! ;)
Ja sit eiku juhlimaan! 😉
Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.