TREENI JOKA POLTTI NOIN 800 KALORIA

Laitan nyt jakoon mun treenin minkä tein eilen. Kohteena oli takareidet ja pakarat, mutta kyllä osansa tässä treenissä saa etureidetkin. Treeniin meni alkulämmittelyineen reilu tunti, eli napakka treeni. Yhdistelin pariin liikkeeseen sykettä nostavia supersarjoja, eli kaksi eri liikettä tehdään peräjälkeen ja sit vasta levätään.

Eli tosiaan mun treenit alkaa aina juoksumatolta. Mä kävelen yleensä ylämäkeen 10 minuutin ajan. Tällä tavalla saan heräteltyä kroppaa ja vähän lämpöä nousemaan. Jaloittelun jälkeen venyttelen aina jalat auki. Mun venyttelyihin menee aikaa noin 5-10 minuuttia. Tämän lisäksi teen erilaisia jalan avauksia seinää vasten ennen treeniä. Nämä liikkeet auttaa avaamaan erityisesti lonkkaa.

Itse treeni starttasi eilen prässistä. Pumppasin alkuun kolme sarjaa ilman lisäpainoja. Tein leveällä asennolla ja sit kapealla asennolla pari sarjaa. Tällä tavalla kuulostelen aina ennen treeniä sen, että kuinka hereillä kroppa on ja mitä tuntemuksia missäkin tuntuu. Tällä kertaa oikea polvi vihloi ekoissa pumppailuissa, mutta se onneksi sitten helpotti pian.

Eka liike oli siis jalkaprässi. Tässä tein kolme kunnollista sarjaa ja yhden sarjan alkuun pienemmillä painoilla. Prässäsin 3 x 12 sarjat. Sarjatauot mulla pyörii 1-2 minuutissa tai sillä tavalla, että saan sykkeen hiukan laskemaan, edes suunnilleen 130.

Jalkaprässin jälkeen menin tekemään takareidet makuultaan laitteessa. Tässäkin sarjoja tuli kolme ja toistoja 10-12. Tämä oli kuitenkin eka liike, mihin yhdistin leveän kyykkyhypyn heti sarjan perään. Eli ensiksi takareidet laitteessa ja sit ylös laitteesta ja tekemään leveet kyykyt x 15. Tämä nosti sykkeitä voin kertoa!

Tämän jälkeen lantion nostot tangolla. Näitä pumppasin nostaa 3 x 12. Tässä liikkeessä on tärkeää puristaa pakaroilla yläasennossa hetki.

Sitten tein vielä suorinjaloin maastavedot käsipainoilla. Tässäkin liikkeessä tein kolme sarjaa ja kaksitoista toistoa. Tämä oli toinen liike mihin yhdistin supersarjaksi askelkyykkyhypyt. Hyppyjä tein 20 eli kymmenen askelkyykkyä per jalka. Tämän setin jälkeen jalat alkoi olla jo ihan hyvin hapoilla. Loppuun tein vielä yhden liikkeen verran vatsalihaksia, eli vatsarutistukset jumppapallon päällä. Rutistuksia tein 3 x 15.

Sykemittarin stoppasin pukkarissa ja se näytti, että ihan on ollut tehokas treeni. Syketasot oli melko korkealla läpi treenin ja korkeimmat lukemat treenin aikana oli 208. Keskisyke oli sopiva, eli 137. Kaloreita tähän treeniin paloi 756!! Huikee määrä!

Oli hyvä treeni ja treenin jälkeen oli ihan mahtava fiilis! Liikunta ja liikkuminen on huikeeta! Ihanaa kun en ole kipeä ja pystyn tähän!

Kommentit (0)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *