Push yourself

Voisin kertoa alkuun perjantain kovasta jalkajumpasta jonka kävin perjantai-iltana tekemässä. Voin sanoa, että olipahan setti ja sitten kun jalkatreenin päälle vielä KÄVELET kotiin, niin johan.

Pystypunnerruksen viimeiseen supersarjaan joutu varailemaan painon poikineen.
Kuva tän päivän treenistä

Tarkoitushan oli niitä enkkoja paukutella, mutta njääääh, jätin ne sit toiseen kertaan 😉 Mutta näin ikään mentiin:

Jalkaprässi nousevin painoin, vika sarja 230kg x 12, kiitos Mikko varmistuksesta!

Askelnousu penkille 10kg x 2 levypainot käsissä

Reidensuoristus laitteessa

Vaakaprässi leveä asento

Askelkyykky smithissä 20kg + tanko

Pohkeet istuen laitteessa

Jalat meni tosi hyvään jumiin tuosta treenistä. Siinä oli paljon liikkeitä mitä en oo aikoihin tehny, kuten askelkyykky paikoillaan. Jumit oli siedettäviä eikä juurikaan vaikuttanu kävelyyn, tai vaikuta. Edelleenkin on nimittäin perjantain jumppailusta jalkalihakset jumiloissa. Kannattaa siis ehdottomasti vaihdella liikkeitä välillä. Itsekin sen liian harvoin muistan 😀 Lihakset kaipaa säännöllisesti uutta ja erilaista ärsytystä kehittyäkseen parhaiten.

Tässä lähiaikoina on muuten tullut olo, että kovasti haluaisin monipuolisempia ja liikkuvampia treenejä viikkooni. Haluaisin kovasti vetää jotain circuittia ja opetella käsillä seisontaa ja hillua ja hyppiä menemään. Pitäis kehitellä vaikka joku liikepatteri mitä vetelis tuolla energyllä. Sellanen jossa vois hyödyntää kehon omaa painoa ja käyttää vapaita taikka levypainoja harjoituksiin. Joo, niinpä mie teenkin. Tällä viikolla sen suunnittelen ja sunnuntaina käyn ekan kerran vetämässä. 🙂

No mennäänpäs sitten siihen tämän aamuisen olkapää-ojentajatreeniin. Sen kävin vetämässä ystäväni Hennan kanssa ennen iltavuoroa. Kyllä ois tehny vaan mieli kääntää kylkeä kun kello aamulla soi, mutta kyllä se vaan motivoi sieltä peiton alta nousemaan ihan eri tavalla kun tietää, että kaveri ”joutuu” myös sieltä nousemaan. 🙂 Ikävä on kaverille tehä ohareita treeneistä sen takia, että kun piti nyt jäädä vielä nukkumaan.

Treenin jälkeen sitten käytiin syömässä wokit.  Olipa siitä sitten virkeä olo suunnata iltavuoroon, tai niinhän sitä ois voinu luulla. Väsytti ihan hulluna jo yhden aikaan päivällä. Juteltiinkin Hennan kanssa siitä, miten syksyisin ja tälleen alkutalvesta unentarve tuntuu olevan aivan loputon.

Kuvat tän päivän treenistä on sitten varustettu tarkkaan mietityllä ilmeellä. #Gymface
Kuvat tän päivän treenistä on sitten varustettu tarkkaan mietityllä ilmeellä. #Gymface

Töissä ollessani lueskelin tutkimusta siitä, miten kaamosmasennus on yleistä pohjois-maissa ja suomessakin siis, mutta ihan melkein yhtä yleistä on kaamosväsymys. Eli ihminen kokee olonsa erityisen väsyneeksi ja saamattomaksi, kun päivänvalo vähenee ja oireet väistyvät pikkuhiljaa keväällä, kun auringonvalon määrä lisääntyy. Itsekin uskoisin kärsiväni tuosta kaamosväsymyksestä. Mutta sitä vastaan taistellaan kovasti. Näytetään kieltä tommoisille tyhmille jutuille!

Mutta niin se treeni! Kiertelee aikamoista juoponpolkua tää mun juttu…

*piirtää kiemurtelevaa viivaa sormellaan ilmaan*

Pystypunnerrus kp, loppuun pudotussarja

Viparit kp sivulle + viparit eteen supersarjana

Pystysoutu tangolla

Kickback kp + dippi omalla painolla jalat penkillä superina

Pystysoutua
Pystysoutua

pystysoutu

#Gymface
#Gymface

#Gymface
#Gymface

Treeni oli vähän lyhyt ja erittäin tiivistahtinen. Hirveesti ei ollu aikaa ennen iltavuoroa, joten se tehtiin mikä ehdittiin. Olkapäät tykkäs ainakin ja ojentajat ehkä vielä enemmän. Uskomatonta kyllä, mutta ojentajat meni kahdesta liikkeestä niin tukkoon, että tuskin oisivat ottaneet enää juurikaan mitään vastaan.

viparitsivulleviparit eteenToi kickback-dippi yhdistelmä on vaan aika killeri. Kannattaa ihmeessä kokeilla. Muistakaa vaan sitten kunnon ojennus ja jännitys kickbackissä siinä loppuvaiheessa liikettä!! Alla videoo dippailusta.

Kysymyspostaukseen tuli muutamia kysymyksia ja ne olikin tosi hyviä. Niinkin hyviä, että jokaisesta saisin kyllä varmasti kirjoitettua ihan oman postauksensa. Joten jos kysyjille sopii, niin vastaisin niihin kysymyksiin ihan pidemmän kaavan mukaan?

Tälläistä vedin yks päivä töissä: Mustikka-valkosuklaa puddingia mustikkajauheella höystettynä. Maistu!

puddinkia

Mut nyt nukkumaan. Palataan! 🙂

Kommentit (11)
  1. Tiina Laura Katariina
    4.12.2013, 07:46

    Täällä on jo hypitty ja pompittu ja hilluttu monessa muodossa 😀 hyvä vaihtaa välillä salitreeniä johonkin muuhun 😉

    1. Niin mie oonki kattonu sun temppuilua ja siitä muunmuassa inspiraationi saanukin 😀

        1. Oho, tuli nimetön. Siis t.Tiina 😀

          1. No mä jo meinasin kommentoida, että täällä vaan käydään nimettömänä naureskelemassa 😀

  2. Sali ilmeet on kyl niin buenoja, huomasin itekki ku otin videokuvaa salilla niin melkein koko ajan tollane suu puristuksissa ilme :D.
    http://fitfatmamatiina.blogspot.fi/

    1. Hahah joo en ookkaan aikasemmin tajunnu vaikka peilistä sarjan ajan itteäni tuijotan, että mutristelen suuta noin. 😀

      Sali-ilmeet kunniaan! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *