Nyt huomio päivän pieniin valintoihin ja kesäkuntoon hep!

Oon tässä tunnustellut ja miettinyt ja pohtinut, että mitenkä tässä tekis, En ole kertaakaan käynyt vaa’alla dieetin lopettamisen jälkeen eli siis koko keväänä en ole puntarille astunut. Ja se on mun mielestä hyvä asia. Oon käyttänyt peilikuvaa arvioinnissa, että miltä se kroppa näyttää. Vaa’an lukemat kuitenkin vaan vääristäis mun mielikuvaa itsestäni.

No nyt kuitenkin kun oon syönyt vapaammin, ilman keittiövaakaa ja herkutellutkin säännöllisen epäsäännöllisesti, oma olo alkaa kyllä kaipaamaan taas jonkinlaista ryhtiliikettä. Ja mikä toimisikaan parempana motivaattorina kuin 1.6 alkava kesäloma. Siihen mennessä kerkeän jättää suurimmat turvotukset matkan varrelle ja siitäpä onkin sitten hyvä jatkaa kohti kesää.

Noh, mitenkäs tämä sitten konkreettisesti tapahtuu?

Ensinnäkin töissä jätän kahvipöytäherkut muitten syötäväksi. Nyt niitä on tullut syötyä ihan aina kun niitä on ollut vaan tarjolla, vaikka ei mulla yleensä olis edes tehnyt mieli. Siitä vaan on ollut niin helppo ohi mennen napsia kahvin kanssa jotain kun ne siinä nenän alla  napottaa pöydällä. Ei enää siis turhanpäiväisiä herkutteluja.

ite2Aerobisentreenin lisääminen. Oon nyt tässä lähiaikoina käynyt esimerkiksi juoksemassa portaita muutamaan otteeseen. Tätä haluan lisätä entisestään viikko-ohjelmaani. Oon myös kaiholla (kuvitelkaa) muistellut viime kevättä ja kesää ja niitä aikaisia aamuja kun kisadieetillä kävin aina aamulenkillä. Ihana nouseva aamuaurinko lämmitti ja taivas oli sininen ja  linnut lauloi. Haluan käydä edes kerran viikossa aamulenkillä. Joko ennen aamuvuoroa, tai sitten niin, että iltavuoropäivinä ennen aamupalaa käyn kävelemässä tunnin.

ite3Veden juonti. Tiiättekö kun töissä on niin hektistä, että et kerkeä tai muista käydä vessassa saati hörpätä vesilasia? Mä tiedän. Viime viikot on ollu päivystyksessä niin kiireisiä, että ihan oikeasti olen oppinut ignooraamaan oman vessahädän ja sen tunteen kun kieli alkaa jo tarttua kitalakeen kiinni, merkiksi siitä, että vettä voisi välillä hörpätä. Nyt aion muistaa kantaa koko ajan mukana omaa juomapulloa ja keskityn siihen veden juontiin. Vettä tulee siis kuitenkin juotua vuorokauden aikana ihan hyvä määrä, mutta se vedenjuonti ei ole ollut tasaista koko päivän ajan. Töissä tyyliin 8 tuntia kokonaan ilman vettä ja sitten töitten ulkopuolisen ajan juon vettä 😀

ite1Ruokailut mulla menee muuten ihan säännöllisesti, syön viisi – kuusi kertaa päivässä ja ateriakoot on aika hyvin hallussa. Nyt olen muutamia kertoja käynyt työpaikan ruokalassa. Nyt nekin jää pois ja kannan joka päivälle eväät töihin.

Uskoisin, että näillä vinkeillä alkaa jo tapahtumaan muutosta kropassa. Yleensähän monille ihmisille riittäisi ihan pienet muutokset niihin päivittäisiin asioihin kuten ruokailuihin ja liikuntaan. Monet saisi muutamia ylimääräisiä kiloja jo ihan sillä pois, että söisi säännöllisesti ja lisäisi veden juontia. Monesti ei tarvitsisi lisätä edes liikuntaa, vaan jättäisi ne ylimääräiset herkut syömättä.

iteLiikunnalla tietenkin tehostetaan sitä rasvan palamista ja kropan muokkaamista. Ettei sitten jää sitä ”laihaläski”-efektiä, eli olet hoikka, mutta löysässä kunnossa. Kroppa näyttää tyhjälle ja löysälle vaikka vaakalukemat olisikin pieniä. Itse tykkään ennemmin niin päin, että vaa’an lukemat saa olla korkeitakin mutta ei tuota laihaläski-lookkia.

Yritän siis näillä pienillä muutoksilla saada kroppaani hiukan tiiviimmäksi, varmasti siinä samalla painokin hiukan laskee, mutta pääpointti ei siis ole vaa’an lukemissa vaan tiiviimmässä kropassa ja paremmassa olossa oman itseni kanssa.

Katsotaan minkälaisia muutoksia esimerkiksi neljän viikon päästä tähän kroppaan ollaan saatu, neljän viikon päästähän on jo juhannuskin. Raportoin edistymisestäni vähintään viikottain tänne  blogiin.

Ja mikä parasta, voin motivoitua omista kuvistani! Muutos on mahdollista jos vain uskot siihen itse!

Ruipelo-look ei ole se mitä haen!
Ruipelo-look ei ole se mitä haen!

Tästä se lähtee! Tällä hetkellä vielä siis innosta puhkuen kohti uutta viikkoa!

Kommentit (2)
  1. Samoja suunnitelmia täällä! Muuten mulla on kaikki ns. kunnossa, mutta just toi ainaki yhden aamulenkin lisääminen on se juttu tässä. Oon ruvennu valon takia herään niin aikasi, että aamuun jää kyllä aikaa, vaikka viikonloppusinki jos menee esim. aamupäivällä kahteentoista töihin 🙂

    1. Arvasinkin, etten oo suunnitelmineni ainut näin kuin kesää kohden mennään. 😉 Kesäaamut on parasta!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *