Notkea kuin näkkileipä

Tuo kyllä kuvastaa mua tällä hetkellä niin hyvin! 😀 Mie kuulun niihin ihmisiin, tai emmä tiedä onks olemassa ”niitä ihmisiä”, mutta oon siis aina ollut sellainen perusnotkea. Oon saanu pään polviin seisten, istuen, no siis näissä perus venyttelyasennoissa. Eikä se oo oikeestaan vaatinut ees minkäänlaista ylläpitoa. Nyt kuitenkin alkaa olee tää tyttö sellanen kanki, että jopa nuo perusvarmat venyttelyt alkaa olemaan aika nihkeitä. Kiristää ja ahistaa., vähän sieltä sun täältä.

notkearottaTiistaina käytiin tekemässä uuden treeniohjelman mukainen pepputreeni, niin eipä tainnu olla yhtäkään liikettä missä ei olis liikeradat kärsiny sen takia, ettei vaan liikkuvuus riitä. Lonkankoukistajat on ehkä se suurin murheenkryyni. Ne on extra-extra-jumissa ja niitten kireys sitten säteilee pakaraan ja etureiteen ja polviin ja tuonne takareiden puolellekin (ja minne lie muualle, pään ympärille??).

notkearotta6Päätin, että nyt hitto vieköön saa luvan riittää ne jonniin joutavat ”joo joo tänään venyttelen kotona, varmasti” -lupaukset. Lihaskalvojen kireys sitä paitsi estää lihaskasvua eli siis sitä kehittymistä ja kyllähän se nyt ottaa pannuun kun treeniliikkeet on hankalia sen takia, koska oot niin sinkeellä kuin näkkäri, että oot ihan varma et sun reisilihas repeää ihan just kahtia.

Joten jo heti eilen, en siis vielä tiistaina kuitenkaan, kun tää asia piti tajuta ensin! 😀 Joten siis eilen otin illasta suunnan kohti Energyä. Jep, lähdin salille varta vasten venyttelemään ja putkirullailemaan. MINÄ! Kotona en vaan saa aikaiseksi. Sanokaa HEP! kaikki ketkä kuuluu tähän ryhmään, että kotona venyttelyt jää vähän puolitiehen, eli tekemättä? 😉 (Onpa paljon erilaisia ihmisryhmiä jo tullut esille tän postauksen aikana :D)

notkearotta5Niin minä sitten kävin eilen päivällä treenaamassa valmentajan kanssa olkapäät ja ojentajat salilla ja illalla menin asioikseni salille venymään. Ja tunnin siellä notkuin putkirullan päällä ties missä asennoissa, purin hampaita yhteen, kiroilin mielessäni, vuodatin hikeä, muljauttelin rullan päällä ties mitä lihasklönttejä mm. reisistä ja nielin pahaa oloa. Sieltä lihaksista varmaan lähti semmoset kuonat liikkeelle, että tuli ihan oikeasti pahaolo (ja kauhea pissahätä!!).

Valuttelin ne pissat äkkiä takasin sinne mistä ne tulikin.
Valuttelin ne pissat äkkiä takasin sinne mistä ne tulikin.

Loppuun sitten vähän liikkuvuutta selkärangalle ja melkein katkaisin oman niskani, mut onneks vaan melkein. Heitin komeasti jalat tuosta pään yli ja naks. Au! Äkkiä jalat alas ja kuulostelemaan, että mitä meni rikki. Joku siellä niskanikamissa kai niksahti, mut vähän vastaliikettä peliin ja eikun uusiks jalat pään yli. Pääsin siis kotiin ominjaloin ja ai että miten olikaan ihan tosi paljon helpompi jopa hengittää!

Tälleen meinasin katkaista niskani, tuosta siis vielä polvet maahan niin kuristut varmasti.
Tälleen meinasin katkaista niskani, tuosta siis vielä polvet maahan niin kuristut varmasti.

Tästä alkoi Nortin venyttelijän ura. Luppaan! Saatan jopa hankkia jonkun tuommoisen rullan kotiin, kun se putkirullaus on mun mielestä vähän jopa rivoa tehdä julkisella paikalla. Paikat levällään siellä notkut ja hankaat itteäs ees taas sen rullan päällä. Oonks mä putkirullauksesta kaksmielisesti ajattelevan ihmisryhmän ainut edustaja? 😀 (Edustanko mä jo ainakin kolmea eri ihmisryhmää yhden blogipostauksen sisällä?)

Mutta eilisestä intoutuneena ja vielä toistaiseksi putkirullattomana menen taas illalla Energylle rullailemaan. Plus että huomenna tehdään taaaaas jalkoja, jep arse kasvuun toden teolla, niin olis ihan kiva, että jalat ei ois paskajäykät.

Mut jos mä hankkisin putkirullan kotiin, niin pitäiskö siinä olla nystyröitä, vai semmoinen sileäkö on parempi vai ohuempi vai paksumpi, vai onko niitä ees eri paksuisia? HELP!notkearotta4

Kattokaa muuten mihin sorruin. Oli pakko. Parasta evö.

Sinivalkoista <3
Sinivalkoista <3
Kommentit (12)
  1. Tästä siun postauksesta innostuneena, LISÄÄN jatkossa venyttelyä ja liikkuvuutta omiin treeniviikkoihin. Mikä siinä oikein on, että muuten treenit sujuu hyvin ja on monipuolisia, mutta venyttely on niin vaikeaa?! 😀

    1. Hienoo, että joku voi LISÄTÄ kehonhuolta. Tai no lisäänhän minäkin mutta jos lähtee melkein nollasta liikkelle niin notgood 😀

      Mut niin, sanoppa se. Miks sitä ei tajjuu, että se kropanhuolto on tässä treenauksessa yhtä tärkeää kuin ne itse treenit!!!! No, kantapään kautta. Tai lonkankoukistajien.

  2. Suosittelen ostamaan muovista ilmastointiputkea! Tarpeeksi kovaa itsessään, että jos laittaa suoraan kovalla lattialle (parketti tm.) saa kovaa ”vastusta”. Pehmeämpää käsittelyä saa, kun rullailee maton/viltin päällä. Toiminut itsellä tosi hyvin, ja myös kaikista edullisin ratkaisu! Ilmastointiputki pitää ostaa pidempänä putkena, joten sen voi ostaa isommalla porukalla ja sahata esim. 50 cm paloiksi.

    1. Juu tuosta ilmastointiputkesta oon kuullut ennenkin kehuja. Vois kuvitella, että se ois himputin ikävän tuntunen, mut hyviä vinkkejä noi viltit ja matot sinne putken alle.

      Voinhan mä mennä rautakauppaan ja sanoo, et tarviin mun pieneen yksiöön 60cm ilmastointiputkea enkä yhtään enempää. Että remontti menosssa ja silleen ;D Saavat luvan leikata sen mulle sopivaksi jo siellä kaupassa 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *