Mansikkapilvi
Mansikkapilvi

Kun tulee tuloksia, niistä saa motivaatiota! + salaattivinkki!

Vappusimat juotu ja nakit pyyhitty silmiltä, vai oliko näin sittenkään? Ei ainakaan täällä päin. 🙂 Voin hyvällä omatunnolla kehuskella täällä nyt viettäneeni tipattoman vapun, koska vappu hujahti ohi dieetin lomassa. Sallin itselleni vapun kunniaksi kuitenkin hiukan ylimääräisiä ruokia ja jopa herkkuja mutta nyt ollaan taas tiukasti kiinni dieetissä.

First things first, eli kuvat salilla 😀

Eikä tee edes tiukkaa, koska hiukankin kun söi ylimääräisiä, olosta tuli tuttu ja turvallinen. Pöhötti ja mahaan koski. Olo oli tunkkainen ja raskas. Se ero kun syö ensinnäkin säännöllisesti ja sopivassa määrin hiilareita ja juo lisäksi tarpeeksi vettä päivän aikana, sitä ei voi verrata mitenkään siihen ns. tavalliseen, syön milloin muistan- syömiseen. Mulle tää dieetti on sopinut todella hyvin. Viisi ateriaa päivässä plus palautusjuoma treenin jälkeen. Aterioilla hiilareita sopivasti riippuen siitä, onko treenipäivä vai ei. Joka aamu puuro (tai puuroleipäset) ja iso annos raejuustoa puuron kaverina.

Parasta on kuitenkin ollut se, että olen saanut pysyä terveenä!

Tämä dieetti tai treenaaminen ei olisi kuitenkaan onnistunut jos en olisi pysynyt terveenä. Nyt olen ollut varmaan vajaa pari kuukautta terve mitä nyt katu- ja siitepöly meinaa välillä tukkeuttaa oloa mutta muuten. Ei ole ollut kuumetta, eikä niveliä ole pakottanut. Olo on ollut jaksava ja ennen kaikkea olo on ollut TERVE. Ajoittain kuitenkin tulee edelleen enemmän väsyneitä päiviä kuin taas toiset, mutta syy väsymykseen löytyy nyt helposti. Ensinnäkin uusi perheenjäsenemme Laku pitää hereillä, eikä anna nukkua kuin maksimissaan kuusi tuntia putkeen ja toisekseen en vain osaa mennä ajoissa nukkumaan kun siihen olisi mahdollisuus, eli oma vika.

Salaattivinkki!

Dieetillä ruokien kanssa tulee käytettyä mielikuvitusta enemmän. Siis jo ihan salaatin kanssakin. Kaupasta tulee ostettua enemmän kaikenlaisia vihanneksia ja niitä pilkkoo jopa mielellään kun tietää, että ruoka aikaan on kuitenkin nälkä, niin on mukava kun on sitten jotain mitä syödäkin. Tosin, joskus kiireessä esimerkiksi töihin tulee otettua mukaan vain tomaattirasia, tuorekurkku ja purkki tonnikalaa. Kyllähän silläkin nälkä lähtee,  mutta ei se mikään makuelämys ole.

Teinpä tuossa kuitenkin viime viikolla aivan järkyttävän huikean hyvää salaattia ja tarjosin salaattilounaan ystävällenikin ja hän sanoi samaa; aivan super hyvää. Voisinkin jakaa salaatin ohjeen, jos nyt joku salaattiin jotain ohjetta haluaa, mutta vaihtelua ehkäpä ainakin täytevalintoihin. Itse en ole esimerkiksi koskaan ennen tajunnut laittaa salaattiin suolakurkkua, mutta voin sanoa, että toimii.

Tähän salaattiin käytän itse seuraavanlaisia aineksia.

Broilerin rintaa

Sulo salaattisekoitusta, sisältää mm. Thai basilikaa <3

Suippopaprikaa

Sokerittomia suolakurkkuja

Miniluumutomaatteja

Fetajuustoa, vähärasvaista

Tuorekurkkua

Pähkinöitä

Punasipulia

Lautaselle annoksen päälle muutama tippa Balsamicoa

Treenin jälkeiseen annokseen salaattiin tulee sitten tietty vielä pastaa

Salaatti on siitä hyvä ruoka, että sitä voi kerralla tehdä isomman satsin. On sitten helppo ottaa aina päivän annos siitä mukaan tai heti lautaselle. Ruoka ei kaipaa lämmittämistä, vaan sen voi syödä vaikka heti. Joten tuosta ideaa omaan salaattiisi. On hyvää, täyttävää ja terveellistä.

Onko sinulla jotain spesiaalitäytteitä mitä käytät salaatissasi?

Salin jälkeen tarvitsee myös hiilihydraatteja!

Kommentit (2)

  1. sohvi

    Tykkäisin älyttömästi käyttää noita valmiita salaattisekoituksia tehdessäni isompaa settiä – mutta tuntuu että ne on aina ihan nahistuneita jo ostettaessa 🙁 Oon useampaa kauppaa – ja merkkiä kokeillut, aina sama juttu! Niinpä tyydyn ihan tavallisiin ruukkusalaatteihin… helpommalla pääsen ja ilman pettymyksiä

    • Noora

      Joo se on kyllä totta, mä sieltä kuitenkin yritän aina kaivella sellaisen mikä näyttäis suht tuoreelta 😀

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.