Mansikkapilvi
Mansikkapilvi

MITEN TREENAAN TÄLLÄ HETKELLÄ?

Kuten olen jo Instagramissa ja täällä blogin puolellakin jo muutaman kerran maininnut, niin tämä vuosi tulee olemaan mää-vuosi. Teen juttuja itseni vuoksi, että saan niistä hyvää oloa, energiaa, jaksamista, iloa, kokemuksia ja nautintoa. Mää-vuosi pitää sisällään taas treenaamista. Onhan mun elämässä ollut aina läsnä treenaaminen, mutta jostain syystä se on tässä vuoden parin aikana muuttunut epäsäännölliseksi.

Osittain asia johtuu varmaan siitä, että elämä on muutenkin etsinyt uomaansa täällä Jyväskylässä. Nyt kun ehkä voin sanoa jo olevani voiton puolella, voi elämään alkaa miettimään muitakin palikoita kohdalleen. Siten kuten ne on joskus olleet. Liikunta on kuitenkin hyvin rakas harrastus minulle, ollut aina ja aina kun olen vain saanut itseni liikkeelle, on mielikin voinut paremmin.

Mutta tosiaan, kuinka treenaan nyt? Tällä hetkellä kun haluan tiputtaa hiukan painoa, teen ehkä normaalia enemmän aerobista salitreenien yhteydessä. Nyt etenkin kun saatiin meidänkin salille tänne Liikku Jyväskylään porraskone. Aina kun kyseinen laite on vapaana teen jonkinlaisen porrastreenin. Tämä on taas niitä liikkeitä ja laitteita, että tuntuu hirveälle, mutta et halua lopettaa koska se on hyvää hirveää. Nyt olen alkanut tekemään siinä sen 20 minuuttia kerrallaan ja nopeus mulla on siinä 7-10 ja ajoittain otan sitten juoksupyrähdyksiä, jos suinkin tuntuu, että jalka nousee. 🙂

Tämä on viimeisin porrastreeni. Sykkeet on kyllä aika korkealla tämän treenin aikana.

Salin puolella taas treenaan monipuolisesti kroppaa. Suosin edelleen supersarjoja ja erilaisia liikepattereita. Jalkoja pyrin treenaamaan kaksi kertaa viikkoon ja muu kroppa tulee kerran viikossa kierrettyä läpi. Tosin tämän viikon salijako näyttää tälle:

  • Viikon aloitin tekemällä olkapäät, selkää ja hauista.
  • Keskiviikkona tein porrastreenin ja vatsalihakset.
  • Torstaina kävin vain porrastreenillä.
  • Viikonloppuna sitten vielä jalat ja yläkroppaa.

Kunhan alan pääsemään taas rytmiin kiinni, niin suunnittelen itselleni uuden saliohjelman. Tällä on kuitenkin nyt hyvä lähteä liikkeelle. Ensimmäinen tavoitteeni tälle vuodelle on saada salitreenit taas rullaamaan sujuvasti muun arjen ohessa.

Mutta nyt on vasta eka viikko takana tätä uutta terveempää elämää. <3 Katsotaan mihin tämä tie vie. Nyt ainakin tuntuu hyvälle 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *