KUN TILANTEET ESKALOITUU

Ja joskus ne eskaloituu nopeasti. Olen tässä nyt yrittänyt noudattaa jonkinlaista rytmiä sen suhteen, että milloin saan luvan kanssa syödä herkkuja (ja milloin luvatta) 😀 Joskus kuitenkin sitä päätöstä koetellaan erilaisilla mieliteoilla oikein urakalla. Puhuin, että alan yrittämään uudelleen herkuttomuutta. Noh, jaksoin sitä viikon, siis tarkoitan arkipäiviä. Viikonlopun tullessa annoin itselleni luvan herkutella. Arjen tultua yritän aina palata taas ruotuun kera hirveiden mielitekojen! Kätevää (not).

Eilen viimeksi oli niin paha tilanne illalla, että kaivelin kaikki kaapit läpi, että löytäisin jotain makeaa. No löysin sit lopulta ja ei siihen lopulta paljoa tarvitse, että herkkuhampaan kolotus helpottaa. Tällä kertaa meni yksi pikkuinen sitruuna lakupatukka. Kuitenkin kun kävin tänään kaupassa, katselin, että olisiko jotain muuta karkin tyyppistä, mitä voisi napsia silloin kun tulee oikein paha tilanne. Kuljin karkkihyllyn ohi, ja mun silmään osui sokerittomat karkit. Nellie Dellies karkit onkin jo tuttuja, mutta huomasin, että myös kotimainen Halva tekee sokerittomia salmiakkeja. Molemmat pussit lähti messiin.

Sokeroimattomanq versiona nää Halvan salmiakit on ihan best ja pakko sanoa, että ei ne edes paljoa häviä maussa makeammalle sisarelleen. Siis tosi jees kyllä niihin hetkiin kun tilanteet eskaloituu ja on PAKKO saada jotain hyvää. (MÄÄ OON NIIIIN HUIJARI ISOLLA HOOLLA).

Mut joo, kävin toissapäivänä tekemässä olkapäät ja hauikset ja vatsalihaksille pari liikettä. Mulla oli jälleen sykevyö mukana. Jalkatreenissä mulla palaa reilun tunnin treenin aikana 600-800kcal. No ihan mielenkiinnosta sitten laitoin pitkästä aikaa myös yläkropan treeniin sykevyön päälleni.

Treeniin meni tunti viisi minuuttia. Tämä sisältää myös 10 minuutin alkulämmittelyn juoksumatolla, jossa siis kävelen ylämäkeen tuon 10 minuutin ajan ja jokaiseen yläkropan treeniin kuuluvan keppijumpan, jolla avaan olkapäitä ja kroppaa. Kaloreita paloi tässä treenissä yli 600! Mun mielestä nuo on isoja lukuja.

Oon saanu seuraajilta instassa paljon ihmettelyä mun kulutuksista, koska onhan noi aika korkeita. Mä en tiedä mistä se johtuu, en oo tän asian ekspertti.

Millaisia lukemia teillä menee yleensä eri treeneissä?

Kuvien keltainen paita täältä: KLIK!

Kommentit (9)
  1. On kyllä kovat kulutuslukemat 😮 mulle näyttää Polar enimmillään 550 cal kulutusta ihan tappavimmista tappavimmilla crossfit-tunneilla. Ja siellä on meno sillon semmosta että meinaa taju mennä 😆

    1. mansikkapilvi
      15.3.2019, 00:31

      Millasii syketasoja sulla sit on?

      1. Kaivelin tuossa yhden treenin, harmi kun en saa kuvaa tähän laitettua, mutta maksimisyke 185 ja keskisyke 134. Kulutus oli 505cal. En muista millaset jumpat siinä sillon oli…

      2. Ja toinen esimerkki: maksimisyke 183, keskisyke 140, kulutus 581cal. Ja tähän meinasin kuolla 😂

        1. mansikkapilvi
          15.3.2019, 11:12

          Onks noi miten pitkiä kestoltaan sit? Tunnin?

  2. Tässä minulta muutama viime viikon treenin esimerkki: 1h lihaskunto bootcamp sykkeet keski 144 j a max 172 ja kaloreita paloi 472kcl. Mulla palaa tosi vähän. Salibandy 1h keski 142 max 178 ja kalorit 436. Ohjeellinen kalorinkulutus tuolle bootcampille oli 830kcl..En ihan pääse siihen..:(

    t. Saara

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *