Ihan sitä itteensä

Eli perustreenipostaus!

Eilen kävin treenailemassa illasta olkapäät Energyllä. Olkapäätreenin jälkeen jäin vähän tekemään hikijumppaa. Tein kahvakuulaheilautuksia, sumokyykkyhyppyjä, lantionnostoja, pakarapumppauksia, sumokyykkyä kahvakuulalla ja sit ihan paikoillaan hyppyjä siten, että polvet mahdollisimman korkealle. Miten voi olla paikoillaan hyppiminenkin niin raskasta 😀

kahvakuula6 kahvakuulaEtenkin nuo paikoillaan tapahtuvat hypyt osoitti mulle taas sen, että miten hiton huono liikkuvuus mulla on. Ja siis syylliset löytyy tuolta lonkankoukistajista. Tää on ikuisuusasia! Mitenkähän jumiin sitä sitten pitäis mennä, että aktiivisesti venyttelis nuo paikat auki ja pitäis ne myös vetreänä? En tiiä. Vähän aikaa se kestää kun päätän, että nyt joka viikko ainakin kaksi kertaa venyttelen kotona paikat auki. Se on sit vähän ku joillain herkuttomuuden kanssa, se kusee sitten ennemmin tai myöhemmin. Yleensä vielä ennemmin. Tyhmää ees valittaa tästä asiasta kun oon nää samat itkuvirret laulanu monen monta kertaa aiemminkin.

kahvakuula11 kahvakuula12 kahvakuula10Mutta siis joka tapauksessa, jälkitreeni oli hikinen ja sain noilla liikkeillä kyllä erittäin hyvän tuntuman tuonne pakaralihakseen. Tärkeetä missä tahansa pakaratreenissä (ja tietysti muissakin lihasryhmissä) on se pakaralihaksen loppurutistus. Sillä saat viimeisteltyä sen liikkeen ja sen kaikista parhaimman tuntuman sinne pakaraan.

kahvakuula7 kahvakuula8Nyt aamulla on erittäin hyvä tunne olkapäissä. Taitaavat edelleenkin olla pumpissa, käsiä ei jaksa kunnolla nostaa ylöspäin kun tuntuu semmoinen tukkoisuus tuolla etuolkapäissä. Pakaroissakin, yllättävää kyllä, tuntuu jokin tunne. Ei se aina näköjään vaadi raskaita painoja, että saa reenin menemään perille.

kahvakuula4 kahvakuula3Treenin jälkeen nautiskelin aurinkoisesta illasta (voiko sanoa jo kesäillasta) ja palautusjuomasta. Katselin kun ihmiset suunnisti kohti juottoloita melko päissään ja kello oli jonkun verran yli kymmenen vasta. Eihän siinä, jokainen tyylillään ja tänä perjantaina oli niin, että #gymismyclub.

kahvakuula5Kotimatkalla sain kunnon endorfiiniryöpyt ja lauleskelin oikein kunnon tunteella Elastisen biisejä. Videokuvaten itteäni samalla ja ilman käsiä pyörällä ajaen. #stillalive

Nyt on aamupalat syöty ja blogi päivitetty. Voikin alkaa valmistautumaan iltavuoroon. Ihanaa aurinkoista lauantaita!

kahvakuula14

Puuroa ketsupilla, jos oikein nopeesti kattoo!
Puuroa ketsupilla, jos oikein nopeesti kattoo!
Kommentit (4)
  1. Kiva postaus! 🙂 Eka luin ton kuvateksin ja olin et huh apua ketsuppiako puurossa omg, mut ku luin loppuun ja katsoin kuvaa tarkemmin ni ei ollukkaa ketsuppia, melko shokki ois kyllä ollu 😀 Vaikka kaikista erikoisista jännistä mössöistä ja ruuista tykkäänki mut ketsuppipuuro on kyllä jo vähä siinä rajalla…… xD

    1. Hehe, ei sentään ketsuppia 😀 Mut tosiaan ku nopeesti kattoi niin ois voinu luullakin ketsupiks. 😀 Ketsuppi jätetään ranskalaisille. 😀

  2. Mä tykkään kamalasti tälläisista perustreenipostauksista! 🙂
    Ite olen pitänyt liikkuvuuden hyvänä tekemällä pitkin päivää lyhviä venytyksiä.
    Pitkin päivää tulee tehtyä mm. soturi 1: http://www.msn.com/fi-fi/terveysjafitness/jooga/liike/YG-IN-0059/soturi-1
    ja ”lapsikyykkyä/istumakyykkyä” ja siinä vielä työnän polvia ulospäin. Toimii!

    1. Noita kyykkyjä tulee tehtyä itekin paljon, ja monesti tulee hengailtua muutenkin tuossa asennossa. Silleen on siis semmonen perusliikkuvuus kunnossa, että esim. tuo lapsikyykky onnistuu ja itekin sitä tehostan just avaamalla polvia ulospäin 🙂

      Täytyy testailla tuota soturia! Ja kiva kuulla, että tämmöset peruspostauksetkin saa kannatusta 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *