Kuinka Posti voi mokata paketin kanssa KOLMENA päivänä peräkkäin

Tässä teille sunnuntaikertomus, ottakaa hyvä asento ja popcornia.

Tämä on kertomus siitä, miten Posti voi mokata yhden ja saman lähetyksen toimituksessa kolmena päivänä peräkkäin, ja miten huonosti kommunikaatio Postilla toimii. Käsittämätöntä miten palveluketju voi epäonnistua näin totaalisesti. Mutta se voi.

Tämä paketti lähetettiin minulle Ovelle-pakettina maanantaina. Se sisälsi Algamariksen uudet kasvoaurinkovoiteet. Postin palvelulupauksen mukaan se tuodaan vastaanottajan kotiovelle seuraavana arkiaamuna.

Sain sen lopulta perjantaina.

TIISTAI

Tiistaiaamuna olin vastaanottanut sähköpostiini paketin saapumisilmoituksen. Siinä minua pyydettiin valitsemaan sopiva toimitusaika ovelleni.

Avasin sähköpostin tiistaina kello 7.30 eli hyvissä ajoin. Seurasin linkkiä, ja se tarjosi ensimmäiseksi vapaaksi toimitusajaksi… keskiviikon. Mitäs ihmettä? Saapumisilmoitus oli tullut varttia aiemmin, ja nytkö en enää saanut sovittua toimitusaikaa samalle päivälle? Eihän tämä vetele…!

Kellon lyödessä 08.00 soitin Postin asiakaspalveluun (se avautuu kahdeksalta). Jonotettuani 20 minuuttia jätin automaattisen soittopyynnön. (Postilla on nykyään mahdollista tehdä niin.) Minulle soitettiin noin tuntia myöhemmin.

Selitin tilanteen, ja puheluun vastannut henkilö lupasi selvittää Kuljetuksen kanssa, mihin aikaan paketti saataisiin toimitettua minulle saman päivän aikana. Hän lupasi soittaa takaisin asian selvittyä. Samalla tarkistin, olihan paketin yhteystiedoissa oikea puhelinnumero. (Epäilin tätä, kun saapumisilmoitus ei ollut tullut tekstiviestitse.) Kävi ilmi, että ei ollut, joten annoin oikean numeron. ”Saathan sen päivitettyä myös paketin tietoihin systeemissäsi?” kysyin Postin aspalta. ”Kyllä”, vastattiin.

(Edit. Selkeyden vuoksi – kun kommenteissa on esitetty, että itsekin mokasin antamalla alunperin väärän puhelinnumeron: en ollut tilannut pakettia itse, vaan House Of Organic on asiakkaani, joka säännöllisesti lähettää minulle tuotenäytteitä blogiesittelyä varten. Miksi puhelinnumero oli tällä kertaa väärin, sitä en tiedä.)

Postin asiakaspalvelusta ei kuulunut mitään koko loppupäivänä. Kukaan ei palannut asiaan.

Olin luonnollisestikin ärtynyt, mutta ajattelin, että ehdin onneksi saada paketin keskiviikkoaamuna jolloin paketin sisältämät tuotteet olisivat tarjouskampanjassa. Minun oli tarkoitus esitellä kyseiset tuotteet keskiviikkona.

KESKIVIIKKO

Keskiviikkoaamuna sähköpostiini oli tullut uusi saapumisilmoitus. (Ei tekstiviestitse.) Seurasin jälleen toimitusajanvalintalinkkiä, ja……. ensimmäinen vapaa toimitusaika oli TORSTAINA.

Nyt kiehahti. Ja tähän voi vapaasti lisätä useamman voimasanan.

Kellon lyödessä 08.00 soitin jälleen Postin asiakaspalveluun. Sama homma; jonotin aikani ja jätin soittopyynnön. Tällä kertaa minulle soitettiin takaisin jo vartin päästä.

Selitin asian uudelleen. Asiakaspalvelija Väinö pystyi vain toteamaan, että oli perin kummallista, ettei hänen kollegansa ollut palannut minulle edellisenä päivänä. Kävi ilmi, ettei puhelinnumeroakaan ollut päivitetty tietoihini. Se päivitettiin uudestaan. Väinö lupasi nyt puolestaan soittaa Kuljetukseen ja selvittää paketin tilannetta.

Kerroin, että paketti sisältää tuotteita, jotka olivat työmateriaaliani ja ne ovat tarjouskampanjassa TÄNÄÄN. Minun olisi ehdottoman tärkeä saada paketti niin pian kuin mahdollista.

Väinö ymmärsi.

Hän soitti minulle hetken kuluttua takaisin.

”Ikävä kyllä pakettia ei voida toimittaa sinulle tänään.”

”Hetkinen, miten niin ei?”

”Sinun olisi pitänyt eilen valita toimitusaika, silloin paketti olisi voitu toimittaa tänään.”

Nyt aloin raivostua. 

Mitä *lvettiä? Olin henkilökohtaisesti soittanut Postille edellisenä pävänä ja minulle oli luvattu selvittää paketin tilanne. Minua palvellut henkilö EI neuvonut minua valitsemaan tarjotun keskiviikkoaamun toimitusajan. Miksi hän olisi, hänhän oli soittamassa minulle takaisin ja paketti piti toimittaa minulle kyseisen päivän aikana.

Väinö kuulosti perin vaivaantuneelta, mutta totesi, että minun olisi mahdoton saada pakettia keskiviikkona. Mitään perusteluja tälle ei annettu. Sitä ei vain voida toimittaa. Minua kehotettiin valitsemaan sähköpostilinkin kautta ensimmäinen vapaa toimitusaika – eli torstai. Puhelimitse toimitusaikaa ei mitä ilmeisimmin voinut hoitaa (!).

No, mitä muutakaan saatoin tehdä. Valitsin sitten kiltisti torstaiaamun ensimmäisen toimitusajan – kello 9-12 välillä. Vaikka mitäpä tällä enää väliä. Tuotteet oli ollut tarkoitus esitellä keskiviikkona.

TORSTAI

Kello tuli 10. Se tuli 11, se tuli 12. Paketti ei saapunut.

Postin Asiakaspalveluun singahti Sannilta kolmannen kerran vihainen soitto.

Puheluun vastasi kolmas eri henkilö. Hämmentyneisyyden aste aspan taholta oli yhä vain korkeammalla. JÄLLEEN luvattiin selvittää paketin tilannetta.

Mies soitti takaisin. Äärimmäisen kiusaantunut ääni kertoi minulle, että ”Kuljetuksen puolella on ilmeisesti jätetty lukematta puhelinnumeron muutosta koskeva sähköposti”, ja minua oli aamulla yritetty tavoittaa siitä väärästä numerosta.

”Jätetty lukematta sähköposti?”

”No… niin… siltä vaikuttaa… heillä taitaa olla niin kiire että eivät ehdi lukea kaikkia viestejä. Kyllähän heidän pitäisi, mutta….”

Tämän lisäksi sain kuulla, että pakettia ei saataisi toimitettua minulle enää myöhemmin torstainakaan.

”Oletko ihan tosissasi? Oletteko te niin joustamattomia Postilla, että jo kahdesti mokattua lähetystä ei saada mitenkään toimitettua asiakkaalle?”

Kyllä, aspa oli tosissaan. Voin kuvitella hänen noloutensa määrän. Saatoin melkein kuulla hänen kiemurtelunsa puhelinlinjoja pitkin. Eihän syy ollut hänen, mutta mitä hän saattoi muutakaan, kuin välittää Kuljetukselta saamansa tiedon. Kuljetukselta ei herunut joustavuutta, edes kahdenkaan peräkkäisen mokan jälkeen.

En tiennyt itkeäkö vai nauraa. Valitsin lopulta jälkimmäisen. Tämä oli jo niin absurdia että se ylitti kaiken kognitiivisen kapasiteettini.

Miksi ihmeessä paketti ylipäänsä jätettiin toimittamatta vain, kun minua ei tavoitettu puhelimitse? Olinhan jo valinnut toimitusajan, ja näin ollen Postin kuljetus saattoi odottaa minun olevan kotona kello 9-12 välisenä aikana.

Iltapäivällä Kuljetusosastolta soitettiin.

”Sinulle olisi tulossa tämmöinen paketti House Of Organcilta. Me tuotaisiin se huomenna”.

”Joo, kyllä kiitos! Voisitteko tuoda sen niin aikaisin kuin mahdollista, olen lähdössä aamupäivällä asioille?”

”Hmmm, ei kyllä onnistu, me päästään tuomaan se aikaisintaan kahdentoista aikaan”.

SILLOIN MINULLA LOPPUI VIIMEINENKIN RIPAUS KÄRSIVÄLLISYYTTÄ.

”Kuules”, sanoin. ”Asia on niin, että te tuotte sen paketin minulle aamulla kello yhdeksän. Te olette mokanneet tämän paketin kanssa jo kolmesti. Yritätkö oikeasti sanoa minulle, että kolmen mokan jälkeen tuotte paketin silloin, kun teille sopii? Ei, tämä ei vain käy. Te tuotte sen paketin kello yhdeksän ja sillä selvä.”

Nuoren kuuloinen mieshenkilö sanoi hiljaisella äänellä tarkistavansa asian esimiehensä kanssa, ja palasi sitten puhelimeen. ”Paketti tuodaan sinulle huomenna yhdeksältä.”

PERJANTAI

Kello 08.45 puhelimeni soi.

Siellä oli Postin naiskuljettaja. Iloinen ääni kertoi, että minulle oli tulossa paketti ja nainen odotti ulko-oven ulkopuolella.

Hallelujaa.

.

Edit. Kommenteissa on kyselty, enkö ole saattanut tätä postausta ja palautetta Postin tietoisuuteen, ja totta kai olen. Tägäsin Postin tämän kirjoituksen Instagram-nostoon sunnuntaina.

@postigroupilta vastattiin heti samana päivänä: ”Syvimmät pahoittelumme tapahtuneesta. Nyt ei ole tuo toimitus mennyt alkuunkaan putkeen ja ymmärrän harmisi. Vien tästä palautetta eteenpäin käsiteltäväksi. Toivon, että jatkossa onnistumme palvelemaan sinua paremmin ja voit olla tyytyväinen palveluihimme. Otamme opiksi virheistä.”

Ja ne tuotteet?

House Of Organic piti Postin sähläystä niin hulluna tarinana, että he päättivät jo sen kunniaksi laittaa Algamariksen sävyttävät kasvoaurinkovoiteet tarjoukseen vielä sunnuntaina (hmmm, näköjään tarjous on edelleen voimassa maanantainakin.)

ESITTELY, VIHDOIN VIIMEIN:

(* sis. mainoslinkkejä)

Algamariksen sävytetyt kasvoaurinkovoiteet ovat markkinoiden parhaat. Tänä keväänä lanseerattiin uusi, vaalea Ivory-sävy.

Tässä uusi vaalea Ivory ja päivitetty Light eli nykyinen Beige rinnakkain.

Ivory näyttää kuvassa viileämmältä kuin on; se on erinomaisen hyvä, neutraali vaalea. Toki enemmän viileä neutraali kuin lämpimään päin, mutta ei noin ”harmahtava” kuin kuvassa. Todella hyvä sävy!

Beige on lämmin medium-vaalea, ja menee hyvin minun tämänhetkiselle ihonsävylleni.

* Alga Maris sävytetty kasvoaurinkovoide SPF 30 15€ (norm. 21,90€)

Kuvassa Beige-sävy näyttää kumman oranssiselta, mutta vivahde johtunee aamun auringosta, jonka vahvan lämmin valo valaisi kasvojani ikkunan läpi (vaikka menin varjoisaan kohtaan ottamaan kuvan).

Todellisuudessa sävy ei näytä iholla noin ”oranssilta”.

Tässä kuvassa kummatkin sävyt kasvoillani.

Koostumus on, jos mahdollista, vieläkin ohuemman ja vaivattomasti levittyvämmän tuntuinen kuin aiemmin, ihan taianomaisen hyvä…! Voi vain ihmetellä, miten jotkut valmistajat onnistuvat luonnonkosmetiikan miellyttävän tuntuisten aurinkosuojien formuloinnissa ja toiset eivät millään…! Osaamista on siis eri tehtailla hyvin erilaista.

Kyllä niitä toisia tehtaita varmasti ketuttaa kun eivät keksi ohuiden, korkeasuojakertoimisten voiteiden salaisuutta…. Ai että kun pääsisi kärpäsenä kattoon joskus kuunteleman tuotekehitystiimien palavereita :D

Nappaa tämä fantastisen hyvä kasvoaurinkovoide tänään hintaan 15€! Tämä ON hyvä!! Ihan paras. Sopii myös kiiltelyyn taipuvaiselle iholle, sillä pinta jää himmeäksi ja on aavistuksen puuterinen.

* Alga Maris sävytetty kasvoaurinkovoide SPF 30 15€ (norm. 21,90€)

Kommentit (94)
  1. OI Täällä ihan samanlainen tarina Postin palvelusta vai pitäisikö sanoa ”palvelusta”. Mulle vaan väitettiin, että oli koitettu toimittaa, mutten ollut kotona. Sanoin, että olen ollut 10 viikkoa kotona 8-16 välillä. Silti jouduin hakemaan pakettini ”lähimmästä” palvelupisteestä. Josta sain pakettini lisäksi mukaan jonkun toisen henkilön paketin (luonnollisesti palautin heti autolta sen, kun huomasin virheen). Tästä paketista oli mulle tullut myös pakettikortti…. vaikka nimi päällä on eri, niin silti oli mun nimelle kortti kirjoitettu (kuljettajan toimesta) .

    1. Mulle vaan väitettiin, että oli koitettu toimittaa, mutten ollut kotona.

      Minulle on aiemmin käynyt niin, että postiluukusta sujautettiin lappu, ”Yritimme toimittaa lähetystä, ette olleet kotona, lähetyksen voi noutaa seuraavana arkipäivänä Postin toimipisteestä….” Ja olin kotona kun kyseinen lappu tipahti postiluukusta.

      1. Siskolleni kävi samoin, mutta koska hän oli kotona ja kuuli postin saapuvan niin hän juoksi postimiehen perään lapun kanssa ja totesi, että kotona ollaan. Oli painava lähetys, jota hän ei olisi halunnut kantaa kolmanteen kerrokseen, mutta koska hän jäi kiinni niin hän nöyränä kantoi paketin perille asti. Paketissa oli zooplussan kissanruokaa ja hiekkaa.

  2. Posti hukkasi hiljattain palautuslähetykseni erääseen vaatekauppaan. Palautuksen arvo oli yli 150 euroa. Onneksi kauppa tuli tilanteessa vastaan ja sain rahat takaisin. Voin vain kuvitella miten Postin ”palvelu” kyrsii nettikauppiaita!

    Onko sinulla mitään käsitystä, mikä tai mitkä ainesosat voisivat tehdä aurinkorasvoista sellaisia, että ne aiheuttavat silmien kirvelyä? Olen ehtinyt herkistyä jo usealle aurinkovoiteelle, vaikka yritän valita hajusteettomia ja herkälle iholle sopivia. Enkä tietenkään levitä rasvaa ihan silmien ympärille. Kuvittelin aiemmin, että kirvely johtuisi sodiumbentsoaatista, mutta ilmeisesti sitä aiheuttaa jokin muu(kin).

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *