Micellar Milky Water – maitoa misellivedessä

Kauppoihin ovat jo jonkin aikaa sitten rantautuneet uudet maitomaiset versiot misellivesistä. Minullekin päätyi sellainen blogin kautta, ja tässä arvioni siitä. :)

Garnier Micellar Milky Water

 

Uusi versio Garnierin bestselling-misellivedestä (maailman myydyin misellivesi) on kehitetty kuivalle ja herkälle iholle.

Garnierilla on nyt (ainakin Suomessa) kuutta erilaista misellivettä;

  • Alkuperäinen vesipohjainen normaalille iholle
  • Vesipohjainen rasvoittuvalle ja sekaiholle
  • Kaksifaasinen water-in-oil -versio kestävän meikin poistoon
  • Kaksifaasinen water-in-oil herkälle iholle ja silmille, kestävän meikin poistoon
  • Maitomainen versio herkälle ja kuivalle iholle
  • Vesipohjainen versio herkälle ja kuivalle iholle

Herkkä iho on siis huomioitu jopa kolmessa versiossa.

Olen käyttänyt aiemmin vain tuota alkuperäistä, ja käytän sitä silmämeikin poistoon. Kuten tässä postauksessa perusteellisesti esitin, en kerta kaikkiaan näe pointtia poistaa miselliveden kaltaisella tuotteella koko meikkiä.

Silmämeikin poistossa taas misellivesi on osoittautunut tosi hyväksi, ja nykyään olen siirtynyt niihin lähes yksinomaan. Silmäni ovat poikkeuksellisen herkät ja hankalat, eikä moni perinteinen silmämeikinpoistoaine toimi niissä ollenkaan vaan kirvelee, saa silmät vuotamaan ja jättää silmiin kalvomaisen sumun. Osalla en saa meikkiä kunnolla edes irti. Suosin geelimäistä tai kevyesti geelinestemäistä koostumusta, koska ne ovat hellävaraisemman tuntuisia kuin pelkkä vesi. Emulsioita ja öljyjä en voi sietää silmämeikin poistossa.

Garnierin Milky-uutuus on paksua, kevyesti geeliytettyä nestettä joka liukuu iholla vaivatta. Eli juuri minulle mieleinen koostumus.

Täytyy sanoa että tykästyin koostumukseen heti. Tämä tuntuu mukavammalta kuin alkuperäinen, ja poistaa silmämeikin yhtä hyvin. 

garnier micellar water

Miten Milky-versio sitten eroaa vesimäisestä ”herkän ja kuivan ihon” misellivedestä?

Jos katsoo pakkaustekstejä, vesiversio sanoo ”Cleanses + Removes make-up + Soothes” , ja maitomainen taas ”Cleanses + Hydrates + Removes Make-Up”. Vesimäinen siis ”rauhoittaa”, maitomainen ”kosteuttaa”. Hmm. Jos minulta kysytään, en ehkä ihan ymmärrä miksi on haluttu laittaa valikoimaan nämä kummatkin.

Tekipä sitten mieleni vielä kaupassa käydessä verrata normaalin, kuivan ja rasvoittuvan ihon misellivesien ainesosaluetteloita:

 

Näiden ainoa ero on se, että kuivan ihon misellivedessä glyseroli on ennen heksyleeniglykolia (= enemmän humektanttisuutta) ja rasvoittuvan ihon misellivedessä on odotetusti alkoholia (= enemmän kuivattava). Siis samat tuotteet pikkuisella ainesosasäädöllä.

Hmm. :)

Milky-versiossa ja Oil-In-Water-versiossa on erilaiset incit. Ja kyllä, uusi Milky Water todella on joukon kosteuttavin, mutta ei edelleenkään pärjää hoidollisesti toisille, laadukkaammilla kosteuttavilla ainesosilla formuloiduille misellivesille kuten vaikka L300 tai luonnonkosmetiikan misellivedet. Nämä taas sitten eivät aina poista silmämeikkiä yhtä hyvin kuin Garnier.

Summa summarum: käytän Milky Waterin tyytyväisenä silmämeikin poistoon. :) Poishuuhdeltavana meikinpoistajana tämä on todella hyvä, iholle jätän (esim. aamuihon putsauksessa) muun tyyppisiä misellivesiä.

Kommentit (18)
    1. Tuo on tavallinen vaahtoava geeliputsari, ei misellivesi :) Sille on annettu nimi ”micellar gel” koska miselli-sana on nyt trendikäs (itse asiassa kaikissa tensidejä sisältävissä aineissa on misellirakenteita). Samaan tapaan kuin pari vuotta sitten kaikennäköiset tuotteet oli BB-sitä ja BB-tätä, oli jopa BB-hiustenhoitoainetta ja -poskipunaa. 😛

  1. Mua vähän ärsyttää nää ”erilaiset” tuotteet eri ihotyypeille, joitten valmistusaineet on käytännössä kuitenkin ihan samat kaikissa. Markkinointikikka varmasti että eri ihotyypeille saadaan myytyä tuotteita, vaikka se yksi ja sama kävisi kaikille.

    Mutta kiva että postasit tästä, saatan koittaa silmämeikinpoistoaineena, kun niitä geelimäisiä on niin vähän tarjolla. Itse en myöskään voi sietää niitä öljymäisiä putsareita.

    1. Markkinointikikka varmasti että eri ihotyypeille saadaan myytyä tuotteita, vaikka se yksi ja sama kävisi kaikille.

      Näinhän se aika usein on. Ja erilaiset versiot ovat myös tapa nostaa aina uudestaan esiin sama tuote ilman että tarvitsee käyttää resursseja kokonaan uuden tuotteen luomiseen, uusi versio luo ”perustellun” mahdollisuuden jälleen markkinoida vanhaa hittituotetta. Tähän perustuu myös monen suosikkihajuveen lukuisat versiot; Edt, Edp; Cologne, Fraiche, Summer Edition, Winter Edition, Whatever-rocks-the-boat-now edition… :P ;)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *