Karkkipäivä
Karkkipäivä

Back To Baby Lips

Muistatte, kun kirjoittelin hämmentyneitä ja huvittuneita fiiliksiäni Maybellinen Baby Lipseistä heinäkuun lopussa. Elokuussa alkoivat TV:ssä rullata Baby Lips -mainokset ja täytyy myöntää, että on tämä kyllä oikeasti yksi huvittavimpia mainoskampanjoita ja hypetyksiä mihin olen koskaan törmännyt.

BabyLipsBeachKiss

Kuva: L’Oreal Finlandin kuvapankki

Mainoksissa korostetaan, kuinka huulet tuntuvat pehmeiltä jo viikon Baby Lips -käytön jälkeen..! Ohoh, minä saan huuleni pehmeiksi vain yhdellä kerta-annoksella Blistexiä. Ja eikös se ole huulirasvan perustehtävä – tehdä huulet pehmeiksi? Ei Baby Lips -kamppikselle voi kuin nauraa – huulirasvan itsestäänselvät perusominaisuudet saadaan kuulostamaan joltain uudelta edistyneeltä teknologialta. Wow, huulirasva joka pehmentää ja kosteuttaa – tätähän on pakko saada!

Samalla on pakko antaa iso käsi kamppiksen takana olevalle markkinointitiimille – eipä ole aikoihin nähty yhtä onnistunutta kampanjaa kosmetiikkatuotteen ympärillä. Baby Lipsit ovat todellakin kaikkialla ja nuoret keräävät koko sarjan niin kuin me 90-luvun alun teinit Date-tuoksuja ja dödöjä konsanaan. Erittäin mielenkiintoista tämä markkinointimaailman ”kemia”. Miten ihmeessä kolmen euron huulirasva saadaan lanseerattua vuosikymmenen supermahtavuutena? Se vaatii taitoa, jolle voi vain kumartaa.

Täällä Kreikassakaan en ole voinut välttyä Vauvahuulilta. Kaikissa yhteyksissä joku porukasta on jossain vaiheessa kaivanut laukustaan Baby Lips -puikon.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Niin myös ystäväni Marianna. Marianna on sävytettyjen huulirasvojen suurkuluttaja, ja kun huomasin hänen rullaavaan oranssia Baby Lipsiä huulilleen, tartuin heti tilaisuuteen. Nyt mä selvittäisin kaikki markkinoiden värilliset huulirasvat tuntevalta asiantuntijalta, onko Baby Lipsissä oikeasti jotain erilaista ja ainutlaatuista mikä selittäisi sen suosiota (siis muukin kuin taidokas mainoskampanja).

”On, on!” huudahti Marianna. ”Oh my God, they are the best..!”

Tuijotin häntä melkein pettyneenä. (Miksi halusin kuulla jotain muuta..?)

Marianna selitti ihailtavalla verbaliikalla, kuinka Baby Lipsin koostumus, pigmentti ja ”huulifiilis” ovat täydellisessä balanssissa ja kuinka tuote vain tuntuu huulilla ihan täydelliseltä ja sävy pysyy pitkään. (Nainenhan voisi aloittaa sivutoimisen uran kauneusbloggaajana, niin perusteellisesti ja havainnollistavin sanavalinnoin hän onnistui Baby Lips -rasvaa kuvailemaan..!)

Mariannan ultimate-suosikki on muuten Korresin purkki-huulirasva. Selvisi, etteivät Baby Lipsit ihan päihitä huulifiiliksessä Korresia, mutta Babyn etuna on hygieenisyys ja se voittaa myös pigmentillään. Entä Korresin puikko-versio, sehän on hygieenisempi kuin purkkirasva? Ei, Marianna sanoi. Korresin puikot eivät kuulema kosteuta yhtä hyvin kuin purkkirasvat.

idMariannaBabyLips

Okei. Mielenkiintoista. Teidän aiempaan Baby Lips -postaukseeni jättämien kommenttien perusteella Baby Lipsien koostumuksessa ei ole mitään ihmeellistä, joten oli kiinnostavaa kuulla Mariannan, alias ”Tinted Lip Balm Queenin” olevan niin tohkeissaan Vauvahuulista.

Värittömistä versioista Marianna ei niin piittaa, sillä hänelle sävyllisyys on juuri ”se juttu”.  Sävyllisistä Cherry Me on suosikki, sanoikohan hän että jo kolmas puikko Cherryä on menossa.

Kysyin Mariannalta aamulla netissä saisinko kirjoittaa hänen Baby Lips -innostuksestaan. Vastauksena sain joukon työpöydän äärestä lähetettyjä Baby Lips -fanikuvia :D Ehta kosmetiikkafriikki <3

Kommentit (73)

  1. xod

    Heippa mä oon uusi lukija ja mietin tota sun ruokavaliota, ilmeisesti noudatat jotain? :) Haluaisitko kertoa siitä hiukan lisää tai olisko siitä vaikka postausta…?

  2. Jonttu

    Tuli mieleen vielä eräs toinen kysymys jälleen kerran ihan eri aihepiiristä kuin tämänpäiväinen postauksesi. Eli kun taas tuskailin rintaliiviostosten kanssa, niin osaisitko mahdollisesti sanoa, mitä mallia sinun alusvaateostoksilla-postauksessasi loppukuvissa olevat mustat Marie Jo’t tarkemmin ovat? Kun itsekin kaipaisin juuri pientä kokoa, ilman toppavuorta ja lisäksi juuri tuollaiset yksinkertaiset, mitkä kävisivät toppien kanssa. Itse kun löydän paikkakuntani liikkeestä vain tällaista Marie Jo’n Tom-mallia, joissa kulkee tuollaiset pallukat koko olkainten matkan. :( Muuten todella hyvät, mutta nuo palleroiset häiritsevät yhteiskäyttöä esim. toppien kanssa.

    http://www.mariejo.com/en/marie-jo-laventure/tom/natural/productdetail-underwired-bra-0120820nat

    • Sanni

      niin osaisitko mahdollisesti sanoa, mitä mallia sinun alusvaateostoksilla-postauksessasi loppukuvissa olevat mustat Marie Jo’t tarkemmin ovat?

      En valitettavasti muista mallia, enkä voi tarkistaa sitä ennen 18. lokakuuta, sillä rintsikat ovat kotona, minä kaukana. :)

      • Jonttu

        Käsittääkseni noissa ei lue tarkempaa mallia. :( Ei ainakaan omissani.

        • Sanni

          Ai, no sitten en voi tarkistaa :/

          • Jonttu

            Enkä ennen tuota päivämäärää varmaankaan osta toisia suht. hyviä, kun hintaa on kuitenkin se 70 euroa. Harmittaa vain, kun ei silläkään summalla löytynyt perusmallia vaan koristeelliset. Meidän pitäisi Suomessa kyllä tehdä jokin lakialoite järkevien alusvaatteiden puolesta. :)

            • Jonttu

              Mietin kyllä jo eilen, pitäisikö tehdä pieni ekskursio toiselle paikkakunnalle ihan vain alusvaateliike tähtäimessä. Nyt tosin tiedän oman Marie Jo -kokoni, joten voisin netistäkin tilata. Mutta alusvaatteet ovat kyllä sellainen asia, että ainakin tuntematon merkki on pakko testata päällä luonnossa, muuten on aika hakuammuntaa.

              Lupailit tuolla aiemmin seurantapostausta rintaliiviostostesi laadusta. Oletko vielä aikeissa tehdä sellaista?

              • Sanni

                Lupailit tuolla aiemmin seurantapostausta rintaliiviostostesi laadusta. Oletko vielä aikeissa tehdä sellaista?

                Tuo oli ihan unohtunut…! ^_^ En osaa sanoa teenkö sellaista postausta, katsotaan. Mutta olen kyllä ollut tyytyväinen! :)

  3. Emilia

    Aika paljon hypetys varmaan nousee tuotteen suosiosta Amerikassa. Tytöt lukevat amerikkalaisten kauneusbloggaajien blogeja ja katsovat youtuben kauneusvideoita, joissa muun muassa kyseistä tuotetta on esitelty. Myönnän itsekin odottaneeni Baby Lipsejä kuin kuuta nousevaa, kun olin nähnyt niistä mainoksia Seventeenissä ja youtubessa. Tuntuu, että pääsee samoihin trendeihin mukaan kuin jenkeissä, mikä on aika harvinaista täällä Suomen pienillä kosmetiikkamarkkinoilla. Sama amerikkalaisten trendien seuraaminen näkyy myös esim. Victoria’s Secret tuotteiden suosimisessa (voin vain kuvitella millainen teinityttöjen hysteria syntyisi, jos Suomeen avattaisiin VS-liike).

  4. minä vain

    kirjoitin äsken pitkän kirjoituksen mutta nyt näytti että se häipyikin jonnekin avaruuteen.. No jospa huomenna kirjoitan uusiksi. Oikein hyvää lomaa sinne!

    • Sanni

      kirjoitin äsken pitkän kirjoituksen mutta nyt näytti että se häipyikin jonnekin avaruuteen..

      No voi ei..! Mutta tiedän tunteen – mulle käy noin harva se kerta Bloggeriin kommentoidessa :/

  5. Elisa

    Ei ole Burt’s Beesin voittanutta huulirasvaa, mutta ainakin pinkissä Baby Lipsissä on TODELLA hyvä pigmentti! Tulee siis ihan melkein neonpinkit huulet :) Vähän niin kuin olisi huulipunaa, mutta sävy on kuitenkin sen verran pehmeä ettei rajausta tarvitse. Kosteuttavaa vaikutusta en huomaa, mutta tuo pigmenttisyys tuli täydellisenä yllätyksenä (markkinointikampanjasta ja lukuisista blogiarvioista huolimatta).

  6. Anne

    Minä myös, 34v ihminen, olen todella ihastunut Babylipseihin. Kaikenmaailman sävyttävät huulirasvat testanneena etsintäni päättyi ainakin toistaiseksi Babylipsiin. Miksi? No, sävyt on hyviä (ja niitä joita ei saa Suomesta voi tilata Ebaysta), koostumus on vaan paljon parempi kuin muissa vastaavissa (sävy oikeasti näkyy, mutta ei ole tahmea niinkuin huulipunissa tai kiilloissa). Bonuksena kiva tuoksu. ;) Tykkään näiden kanssa helppoudesta: näitä voi huitaista huuliin ilman peiliä. Kevyt kosteutusefekti tulee samalla. Pakkaus on tosin aika nolo ja teinimäinen, mutta se on pieni hinta todella hyvästä (ja ainakin mun budjetille edullisesta) tuotteesta.

  7. zubi

    Hahah mainio postaus! Mä en ole kokeillut Babylipsejä, mutta työkavereiden pöydännurkille ne ovat alkaneet eksyä ja kuulemma ovat hyvää tavaraa, hinta-laatusuhde kohdallaan. Varmaan siis tuo halpa hinta on myös yksi menestystekijä.

    Tän postauksen paras kuva on tuo ensimmäinen, mitä nuo kaikki ihmiset tuolla taustalla kuvaa…??

    • Sanni

      mitä nuo kaikki ihmiset tuolla taustalla kuvaa…??

      Akropolista :)

  8. Marika

    Pakko myöntää, että itsekin olen langennut ostamaan BabyLipsejä – peräti kaksin kappalein! :D Kiinnostuin näistä huulirasvoista blogihehkutuksien myötä ja paikallisesta Citymarketista nappasin matkaani sitten Cherry Me-sävyn. Mutta tottahan se on, tämä sävy on ihana – siihenpä se ”erikoisuus” sitten jääkin. Kunnes sitten huomasin, että kannoin viime kauppareissultani kotiin toisen vauvahuulen, tällä kertaa ihan perinteisen värittömän version. Perustelin ostokseni sillä, että kauan käytössä ollut Labello päätti sulaa taskuuni… :D

  9. Etusormi

    Tuli tästä markkinoinnista mieleen Lorealin toiminta sillä saralla. En tiedä oletko lukenut tätä Sanna Ukkolan blogikirjoitusta (http://yle.fi/uutiset/sanna_ukkola_lorealin_pikku_kirjurit/7458287)mutta mua ainakin kiinnostaisi tuo markkinointitouhu lähemminkin. Oletko itse miettinyt näitä asioita ja kiinnostaisiko sinua kirjoittaa näistä? Varmasti olet törmännyt itsekin työssäsi monenlaiseen markkinointirumbaan. Miten se vaikuttaa esim. kosmetiikamyyjän työhön? Suositellaanko asiakkaille vain jonkun tietyn yrityksen tuotteita tms? Tai näkyykö se markkinointi myymälän puolella alkuunkaan noin räikeästi kuin vaikka lehdissä?

    Sisälukutaitoahan nykyään vaaditaan hirmusti enemmän kuin ennen, koska no, netissä viimeistään voi kirjoitella melko vapaasti. Blogimaailmassa onneksi tästä (piilo)markkinoinnista on jo puhuttukin ja osa on ottanut siihen selkeästi kantaa. Kiitos myös sinulle, koska selkeästi aina ilmaiset oman mielipiteesi tuotteista (ja asioista) eikä jää epäselväksi, mahtoiko joku arvio olla mainos. Blogisi on aivan mahtava ja hyvää reissun jatkoa! Täällä yritän tuntea auringon lämmön tekstejäsi lukiessani :)

    • Sanni

      En tiedä oletko lukenut tätä Sanna Ukkolan blogikirjoitusta

      Luin joo, tosi hyvä kirjoitus niinkuin se Ukkolan aiempikin, Viiden tähden toimittajat vai mikä sen nimi olikaan.

      Oletko itse miettinyt näitä asioita ja kiinnostaisiko sinua kirjoittaa näistä? Varmasti olet törmännyt itsekin työssäsi monenlaiseen markkinointirumbaan. Miten se vaikuttaa esim. kosmetiikamyyjän työhön? Suositellaanko asiakkaille vain jonkun tietyn yrityksen tuotteita tms? Tai näkyykö se markkinointi myymälän puolella alkuunkaan noin räikeästi kuin vaikka lehdissä?

      Oi kyllä, kyllä mietin paljonkin. Olen mielestäni tästä aiheesta jotain blogiin kirjoittanutkin, yritän muistaa minkä niminen postaus/postaukset oli kyseessä, mutta kerroin siinä ainakin siitä, kuinka eri merkkien (maahantuojien) myyntikilpailut ohjaavat paljonkin sitä, mitä myyjät kosmetiikkaliikkeissä asiakkaille tarjoavat. Kun siis asiakas sanoo, ”Hei suosittele minulle jotain hyvää yövoidetta kuivalle iholle”, niin myyjän suositukseen vaikuttavat huomattavasti seuraavat seikat: 1) mahdollinen myyntikilpailu (JOS on meneillään) ja 2) hinta – on tarjottava mieluusti ensiksi kalliimpia merkkejä (mikäli asiakas ei heti jo toiveessaan spesifioi minkä hintaluokan tuotetta etsii).

      Blogikirjoituksessani kirjoitin juuri siitä, että useimmilla asiakkailla ei varmasti ole aavistustakaan siitä, millä perustein myyjä heille jotain tarjoaa. ”Joku tosi hyvä yövoide kuivalle iholle” saattaa juuri sillä viikolla olla myyjän mielestä Diorin, koska sillä viikolla on Diorin myyntikilpailu. Seuraavalla viikolla hän saattaisi tarjota samasta syystä Cliniqueta ;)

      Yritän muistaa millä nimellä tai mihin tägi-luokkaan tuo postaus kuuluu, linkkaan sitten tähän jos tulee mieleen. (Viiden ja puolen vuoden postausten arkistosta on välillä mahdoton löytää jotain tiettyä kirjoitusta jos ei muista otsikkoa tai sen osaa…) Saattoi olla, että kirjoitin aiheesta myös osana jotain ihan muun aiheen postausta, ja juttu vain ”karkasi” tälle alueelle. Mä kun välillä rönsyilen ja pahasti… ;)

      Mutta myyntikilpailujen ulkopuolella ei ole mitään ”suosittele mieluusti tätä/näitä merkkejä” -ohjeistusta, ei ainakaan minun ex-työpaikalla. Ainoastaan se, (minkä varmaankin jokainen kaupan alaa tunteva ymmärtää, minäkin, vaikka en pidä siitä ja koin sen ahdistavana), että mieluusti on tarjottava selektiivisiä merkkejä. Niissä on luonnollisestikin isoimmat katteet. ;)

      Kiitos myös sinulle, koska selkeästi aina ilmaiset oman mielipiteesi tuotteista (ja asioista) eikä jää epäselväksi, mahtoiko joku arvio olla mainos. Blogisi on aivan mahtava ja hyvää reissun jatkoa!

      Kiitos Etusormi :)

  10. minnie

    Ostin värittömän version käydessäni itärajan takana tankkaamassa. Siellä kappalehinta oli euron tietämissä ja sitä kalliimpaa hintaa en kyllä näistä maksaisi :D Tuoksu on kyllä ihan kiva ja huulet kosteutuvat, mutta hypetystä en kyllä ymmärrä :D

  11. Mirka/Kasvukipuja

    Mä kirjoitin samasta aiheesta muutama päivä takaperin. Nää oli kyllä niin failure ettei mitään järkeä!

    http://mkasvukipuja.blogspot.fi/2014/09/baby-lips.html

  12. minä vaan…

    Nojaa, mulla on noi kaikki kuus ja ihan kivoja ovat, varmaan auttaisi jos muistaisi käyttää vähän useammin :D Ja mitä tuohon babylipsien mainostamiseen kosteuttavina yms. tulee niin nimeäpä yksikin rasva, olipa se sitten mihin tahansa tarkoitettu, jota EI mainostettaisi kosteuttavana/pehmentävänä :D kyllä kaikissa taitaa olla vähintään pakkauksen takana kehuttu kuinka voide x kosteuttaa ja pehmittää käsien/jalkojen/minkä tahansa ihoa ;)

  13. pussukka

    minähän sanoin… Totuus kuultiin Mariannan suusta ;)

    P.S. on muuten huomattavasti armollisempia kommentteja kuin viimeksi, jännä

  14. Myy

    Ystäväsi on ihan oikeassa! Korresin purkkikamassa on loistava huulifiilis ja puikot on vain huono viritelmä sen rinnalla. :) Harmi vaan, että sävytetty voide + purkki = no.

  15. Lelle

    Olen ”vanhoilla” päivilläni hankkinut pari Baby Lips- huulirasvaa ja mikä niissä on pöyristyttävintä on hinnoittelu. Eräässä pääkaupunkiseudun isossa Kitumarketissa maksoin puikosta 3.90€ ja mietin että nojaa, ei tuo kamalan kallis ole ja onhan se sentään tehty Ranskassa. Seuraavana päivänä painelin Prismaan puolen kilsan päähän em. puodista ja jauhelihaostosten jälkeen ajattelin että haa, nyt selvitän onko tässä hintakartelli. Ja kyllä otti pattiin kun saman rasvan sai Prismasta hintaan 3.35€! Siis hintaero melkein 15%! Kääk! Tappio oli tietenkin minimoitava joten ostin sitten toisenkin rasvan halvemmalla… Muutenkin ällöttää kosmetiikan hinta Suomessa, esim. meikkivoiteet. Lorealin CC-voiteet maksavat n. 18€, Englannissa 10£ (13€) ja Jenkeissä kaikki maksaa puolet siitä mitä meillä..

  16. Jenny

    Moikka, tuossa Sokoksella pyöriessäni osui silmiin Lumenen uusi sävytetty huulirasva ja tuli tämä postaus heti mieleen . Ei mulla muuta

    • Sanni

      Mulla osui kanssa :) Ja samat ajatukset :)

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.