VINKKEJÄ TREENAAMISEEN x 10!

Aivan mahtavan tarmokasta päivää jengi! Vinkkejä treenaamiseen ei voi koskaan olla liikaa, joten nyt lähtee rytinällä jakoon kymmenen random salivinkkiä! Katso, testaa ja nappaa talteen! Älä missaa myöskään näitä niksejä: PARHAAT SALIKIKAT – TIESITHÄN JO NÄMÄ?

NÄPPÄRIÄ VINKKEJÄ TREENAAMISEEN! 10 KOVAA!

1.

Kokeile selkäliikkeissä apinaotetta. Tällä pienellä kikalla selkään voi saada paremman tuntuman.

2.

Kokeile aloittaa treenit heikoimmin kehittyneistä lihaksista. Esim. Jos on jalkapäivä ja pohkeet laahaavat, niin pohkeet ensin, jotta jaksaa keskittyä paremmin.

3.

Kokeile tehdä sarja suorittamalla useita ykkösiä. Tämä onnistuu hyvin joissain vapailla painoilla tehtävissä liikkeissä, kuten vaikkapa maastavedossa, mutta myös laitteissa voi hyödyntää samaa. Esimerkiksi pakkapainoisessa vaakaprässissä laske painot jokaisen toiston välissä ihan alas ja pysäytä liike täydellisesti jatkaen seuraavaan toistoon vasta noin 1-2 sekunnin kuluttua tavallisen pumppaavan sarjan sijaan – on muuten heti raskaampaa menoa ilman ylenpalttista momentumin ja elastisen energian apua.

4.

Uskalla kyykkyä tehdessä pyllistää riittävän rohkeasti laskeutuessa. Tämä on yllättävän yleinen moka, jonka korjaaminen usein helpottaa huomattavasti liikkeen tekemistä luonnollisesti.

5.

Haluatko maustaa treenejäsi? Kokeile tehdä joskus treenissä eristävät liikkeet ennen perusliikkeitä etukäteisväsytyksenä – vaihtelu virkistää ja kroppa saa kokea pientä ylläriä.

vinkkejä treenaamiseen

6.

Käsipainoilla tehtävässä liikkeessä voisi jo siirtyä hieman suurempaan vastukseen, mutta 2,5kg painonlisäys per käsi tuntuu liian suurelta harppaukselta? Käytä ennen suurempiin painoihin siirtymistä apunasi 0,5-1kg rannepainoja tuomaan liikkeeseen hieman lisää vastusta, kunnes jaksat tehdä tavoitetoistomäärät isommilla hantteleilla.

7.

HIIT-spurttien aikana kuvittele, että sinua jahtaa aivan takanasi vihainen karhu. Siis oikeasti se on takanasi ja se on välittömästi menoa jos annat yhtään periksi. Kukaan ei juokse tai polje 70% tehoilla jos takana tömistää täyttä vauhtia iso ja nälkäinen petoeläin. Kuulostaa hölmöltä, mutta toimii oikeasti!

treenaamiseen vinkkejä

8.

Remmit apuun erilaisiin liikkeisiin! Jos selkätreenit kaipaisivat tulisempaa tuntumaa, saattaa remmien avulla homma mennä ihan uudella tavalla perille. Toisaalta niitä voi hyödyntää muutenkin, esim. testaa olkapäille vipareita tehdessä kietaista remmit käsipainojen kaveriksi. Jälleen kerran tarvitsee puristaa käsiä vähemmän, joka voi auttaa keskittymään kohdelihaksen eristämiseen.

9.

Oletko kokeillut 1,5 toistoja? Ai että! Tämä tehokikka antaa treeniin tuntuvaa maustetta! Katso ohjeet ja testaa: Tehokas treenivinkki jakoon! Kokeile tätä!

10.

Millä saisi lihaksiin vieläkin mehukkaamman poltteen reidenojennuksissa? 1. Irrota ote kahvoista, 2. pidä nilkat rentoina, 3. ylhäällä pidä pieni pito ja käännä lievästi jalkateriä sisäänpäin. Wou! Kyllä tuntuu!

Ei kun nastaa viikkoa jengi ja supereita treenejä!

LUE MYÖS: HARVINAINEN TEHOLIIKE PEPULLE – OLETKO TESTANNUT?

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: KÄÄÄK! 5 ASIAA JOITA ILMAN EN PÄRJÄÄ SALILLA

Katso valmennukseni TÄÄLTÄ 🔥

Seuraa Instagramissa: @idajemina 

Kommentit (6)
  1. Tosi hyviä vinkkejä,kiitos. Itsellä näistä osa onkin jo käytössä, teen asioita paljon apinaotteella kun mun käsi on vaan niin pieni ettei peukku vaan mene tankojen ympäri. Tämän vuoksi vetoliikkeissä käytän remmejä, kun ei tarvi koko ajan korjata otetta. Pystyy keskittymäänkin paremmin siihen itse lihakseen kun tietää että ote pysyy. 10 kohdasta teen usein liikkeen niin että pidän kädet sylissä tai reisien päällä nilkat rentoina oikein tunnustellen kun lihas tekee työtä.Tuo rannepaino vinkki menee kyl testiin, kun sen aika tulee sekä jalkaprässin pelkät ykköset!

    1. Anytime Mintsku!! Tosi hyvä jos on näitä jo siellä plakkarissa!😊💪 Voi kuinka söpö tuo pikku käsi!😙 Hei jes todellakin tuo ”ykköskikka” on kyllä mahtava tapa saada treeniin haastetta ja vaihtelua🙌

  2. Mia Sjöberg
    23.1.2020, 17:58

    Hei ihania vaatteita! Varsinkin noi Björn Borgit <3 Löytyykö ihan marketeista? Onko kokemusta Avian jumppahousuista, näin sellaiset valkoiset Jumbon Cittarissa mutta kestääkö ne pesussa? Kuinka usein peset vaatteet?

    1. Kiitti Mia! Björn Borgia löytyy monista kivijalkamyymälöistä ja nettikaupoistakin😊💪 Avianista ei valitettavasti vielä ole kokemusta! Treenivaatteiden pesusta olen itseasiassa tehnyt oman postauksensa, kantsii kurkkia: APUA! ET KAI PESE TREENIVAATTEITA VÄÄRIN? ❤️

      1. Mia Sjöberg
        31.1.2020, 13:43

        Kiitos vinkistä, välillä unohtaa että kaikkia vaatteita ei kannata tunkea samaan koneeseen.
        En uskaltanut vielä ostaa niitä avia valkoisia housuja, mutta ostin ne mustana ja hyvin pysyi jumpassa päällä, iso peukku hintalaatusuhteelle ja suosittelen 🙂

        1. Sepä se! Itsekin pesen välillä niin kuin se helpoiten vain käy!

          Hei mahtava kuulla kokemuksia noista! Kiva kun tulit jakamaan! 😊💪

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *