Ida Jemina
Ida Jemina

VÄLIPALASUOSIKKINI? PARAS LIIKE SELÄLLE?

Te kysyitte – mä vastasin! Mieletön sydänvyöry kun kysyin, että haluatteko näitä teidän lähettämiä kyssäreitä ja vastauksia lisää – kiitos! Aiemman postauksen voit kurkata tästä: AAMUPALANI JA LEMPPARI PAKARALIIKKEENI. Todellakin laitan näitä tulemaan jos toivotte! Eli sen pidemmittä puheitta N -Y -T NYT LÄHTEE!

Kuinka paljon ja millaisia hyviä rasvoja syöt päivässä?

Palttiarallaa sellaiset kuutisenkymmentä grammaa about tulee päivässä syötyä rasvaa. Erilaiset pähkinät, avokadot ja öljyt ovat mainioita rasvanlähteitä.

Montako liikettä ja sarjaa teet eri lihaksille?

Riippuu ihan sikana lihaksesta ja treeniohjelmasta. Esim. hauiksille tulee tehtyä selkeästi vähemmän liikkeitä, kuin esim. selälle joka vaatii lihasryhmänä laajemmin eri kulmista treenaamista. Samoin on hyvä huomioida, että esim. käsilihakset saavat myös aika paljon välillistä rasitusta isoissa yläkropan perusliikkeissä, jolloin niitä tulee suoraan treenattua senkin vuoksi vähemmän. Useimmiten treeneissäni on noin 6-8 liikettä kokonaisuudessaan ja sarjoja jotain 20-25 välillä.

Treenaatko ikinä kotona tai alotitko treenaamisen kotona?

Treenaan! Treenaan oikeastaan niin salilla, ulkona kuin himassakin, mutta eri painotuksilla fiiliksen, ohjelman ja vuodenajankin mukaan. Esim. kesällä diggaan vetää kehonpainotreeniohjelmani treenejä tosi paljon, mutta näillä pakkasilla taas ei mikään voita salitreeniä. En aloittanut treenaamista kotona vaan luistelutreenien jälkeen siirryin enenevissä  määrin salille.

Aamiaissuosikit? Välipala/iltapala suosikit?


Yks täydellinen aamupala-, välipala- tai iltapalavinkki on nää kananmuna-kuppikakut! Niin hyviä ja tosi kätsyjä napata jääkaapista suoraan suuhun, kun on valmistanut niitä pellillisen 🙂 Reseptiin pääset tästä.

Millon sä alotit treenaa sillee iha kunnol niiku nyt? Ja onks sul ollu jotain lajia lapsena/nuorena tai oliks sul urheilu jo sillo lähellä sydäntä?

Salilla aloin treenaamaan noin 17 vuotiaana vaikka toki siellä oli tullut käytä ennen sitäkin joissakin luistelujengin ohjatuissa treeneissä. Tuolloin kuitenkin aloitin salilla ja ryhmäliikunnoissa käymisen, kun lopetin luistelun. Sen jälkeen sali on kuulunut tavalla tai toisella elämääni. Välillä on toki ollut joitakin taukoja sekä niitä vähemmän tavoitteellisia kuin tavoitteellisempiakin treenijaksoja. Urheilu on kyllä aina kuulunut tavalla tai toisella elämääni.

Mitkä on sun mielestä parhaat liikkeet selälle? Musta tuntuu että miten tahansa treenaa niin tosi vaikee hermottaa selkään + menee yleensä hauiksille ja olkapäille.

Hei! Kannattaa todellakin tsekkaa tää postaus, sillä mulla oli ennen sama ongelma: Etkö saa selkään tuntumaa? Ota nämä 10 kikkaa käyttöön! Ja hmmm hyviä liikkeitä on mm. t-kulmasoutu, pullover, ylä/alataljat eri oteleveyksillä, kulmasoutu, yhden käden soutu käsipainoilla, maastaveto repii todella hyvin selkää vaikkei mikään eristävä liike olekaan ja esim. räkkisoutu! Jos löydät sellaisen liikkeen minkä saat menemään perille selkään, ota siitä liikkeestä kaikki hyöty irti ja tee siinä vaikka enemmän sarjoja kuin muissa liikkeissä.

Mikä olisi hyvä välipala joka säilyy lämpimässä?

Säilykekana! Hah! Eka joka tuli mieleen ja ne oli itseasiassa tosi hyviä, kun joskus ostin niitä. Tosin merkillä on aika paljonkin väliä, koska jotkut maistuivat aikas pahoilta ja jotkut toiset taas olivat niin hyviä. Mutta ne on aika kätsyjä ottaa mukaan mihin vaan tai kiiressä kotona huitaista naamaan jos ei ehdi paistopuuhiin.


Moikka! Mistä voi tietää että jokaisella ruokailulla saa riittävästi proteiinia? 

Ilman sen tarkempia mittareita yleinen hyvä nyrkkisääntö on syödä noin oman nyrkin verran proteiinia joka annoksella. Se on helppo ja toimiva kikka, jolla varmistat riittävän proteiinin saannin. Tarkempia treenaajan grammamääriä voi sitten kurkkia täältä: Kuinka paljon sitä proteiinia pitäisi syödä?

Hyvä kysymyksiä murmelit!! Ei kun taas sydämestä terkut tänne päin niin tiedän haluatteko vielä näitä ruoka- ja treenipostauksia lisää ja jos haluatte niin lätkäisen uudet kysymykset ja vastaukset pian taas ilmoille! 

Tsemppiä loppuviikkoon, huomenna perjantai wohoo!!

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: 5 ASIAA JOITA ILMAN EN MENE SALILLE!

👻 Seuraa snapchatissa: idajemina 👻
ja Instagramissa: @idajemina 

<3

Kommentit (2)

  1. kaisa

    Moi! Olisiko mahdollista saada postausta missä käyt läpi jotenkin sun kropan muokkautumista tähän päivään, kuvien kanssa ja että vähän kertoisit että miten treenasit ja söit milloinkin? Esim. että ”tähän aikaan keskityin pääasiallisesti lihaskasvuun ja treenasin salilla tyylillä x ja pyrin syömään yli kulutuksen” jne.

    • Ida Jemina

      Moi Kaisa! Tosi hyvä idea! Mulla on tosi vähän vanhoja kuvia mutta voin katsoa jos tällaisen saisi jotenkin koottua 😊

Kommentoi »

Vastaa