Ida Jemina
Ida Jemina

Tsekkaa tämä killeri olkapääliikesarja!!

olkapaat-tulille

Tsaukkista mieheen! Tänään on luvassa loistava treenivinkki olkapäille! Snapchattiläiset ovatkin saattaneet nähdä pätkiä treenistäni, jossa olen tehnyt monivaiheista liikesarjaa olkapäille. Tämä sarja toimii aivan superina viimeistelyliikkeenä, kun halutaan puristaa vielä viimeisetkin mehut irti lihaksista.

Liian isot romut kannattaa suosiolla jättää pois leikeistä, jotta jaksaa tehdä kaikki liikesarjaan kuuluvat kohdat puhtaasti ja tirisevästä tunteesta olkapäissä nautiskellen.

olkapääliike

1. Alkuasento kädet alhaalla kyljissä
2. Viedään kädet sivulle
3. Sieltä eteen
4. Nosto ylös pään päälle
5. Lasketaan alas pystypunnerrusasentoon
6. Työnnetään ylös
7. Lasketaan naaman eteen
8. Viedään sivuille
9. Lasketaan alas

Kuvasarjasta voi myös hyvin seurata, kuinka ilmekin muuttuu olkapäiden tuntemusten mukaisesti hahaa!  Siitä sitten vain kokeilemaan! Kertokaahan sitten täällä miltä tuntui! Mikäli kaipaat lisää olkapäätreenivinkkejä, katso myös:

Kurkkaa edellisestä postauksesta: Tyhmä paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä

Kommentit (22)

  1. Peppi

    Ei hitto tulin just salilta ja tein olkapäät! Pakko testata tätä kyllä seuraavana olkapääpäivänä! 🙂 Sun blogi on kyllä niin motivoiva. ♥

    1. Ida Jemina

      Testiin vaan Peppi! Tää on ihan huippu 🙂 kiitos<3

    2. Jersku

      Moi, kuinka nuorille nää sun treenit soveltuu? Ja on muuten ihana blogi!

      1. Emilia Lehtiö

        Hei! Saliharrastus sopii hyvin myös nuorille, ja kaikkia liikkeitä voi tehdä, jos ne tehdään oikealla tekniikalla. Salilla voi huonolla tekniikalla hankkia polvi- ja selkävammoja, joten kannattaa pyytää joku kokeneempi saliharrastaja tsekkaamaan tekniikka kuntoon kun kokeilee uutta liikettä.
        Laitteista on helppo aloittaa, kun liikerata on avustettu ja siirtyä myöhemmin vapaille painoille (levytanko, käsipainot) kun treenaaminen on tutumpaa. Menin itse ensimmäistä kertaa 12-vuotiaana salille isäni kanssa. Treenasin korkeintaan kerran viikossa (voi useamminkin, mutta itsellä oli muita harrastuksia) laittessa pari vuotta ja otin 15-16 -vuotiaana vapaat painot mukaan.

        1. Ida Jemina

          Kiitos Jerksu! Kuten Emilia sanoi, salitreeni soveltuu nuorillekin, kunhan suoritustekniikat ovat kunnossa. Treenit olisi parasta aloittaa jossain asiantuntevassa seurassa. Itse suosittelen aloittamaan perusliikkeiden opettelusta alusta asti.

      Vastaa

      Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *