Toivepostaus: Kuinka usein treenaan vatsoja ja miten?

Yhtenä postaustoiveena on ollut, että kertoisin miten treenaan vatsalihaksia ja kuinka paljon. Näyttävät vatsapalikat ovatkin monen toiveena ja tavoitteena. Ihan ensi alkuun täytyy sanoa, että ihan niin kuin muutkin lihakset, myös vatsalihakset ovat jokaisella omanlaisensa. Se miten vatsapalikat näkyvät, riippuu siis niiden rakenteesta mutta myös siitä, kuinka paljon silavaa niiden päällä on. Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö vatsalihaksia voisi kehittää, toki voi! Toisilla kuitenkin vatsat näkyvät helpommin ja toisilla taas vaaditaan hyvinkin alhainen rasvaprosentti, siihen että ne tulisivat esiin.

Miten treenaan vatsoja
Gumbet

Itse kuulun siihen porukkaan, joiden vatsalihakset ovat ujonpuoleiset. Pyykkilaudan esiinsaaminen on siis ollut pitkäjänteisen työn seurausta, mutta niin kuin sitä sanotaan; lopussa kiitos seisoo. Vaikka tämä postaus vastaakin pääasiassa treenikysymykseen, on hyvä muistaa, että ruokavalio on tässäkin asiassa kaiken a ja o.

Vatsalihasten-treenaaminen

Mutta sitten otsikon kysymykseen, miten treenaan vatsoja? Saattaakin ehkä tulla yllätyksenä, mutta vatsalihaksia treenaan eristävästi vain satunnaisesti. Joskus teen esimerkiksi tämän vatsatreenin ja toisinaan taas teen treenin loppuun esimerkiksi näitä liikkeitä. Omassa treenissäni vatsat saavat kuitenkin suurimman rasituksen isoista perusliikkeistä, kuten erilaisissa kyykyissä ja vedoissa, joissa niiden täytyy työskennellä lujasti pitääkseen pakettia kasassa.

Vatsatreeni

Nämä kuvat ovat viime perjantailta, kun kävin kiipeilemässä elämäni ensimmäisen kerran. Kyllä sai muuten core tässäkin hommassa työskennellä ihan kunnolla ja hauskaa oli!

Sitten vatsalihaksista niiden ravitsemiseen! Kauttani saat 10 euron lahjakortin Fitnesstukkuun, kun liityt ja kokeilet Ostohyvitys-palvelua! Jos nyt on pienintäkään tarvetta protskujauhoihin, buustereihin tai muihin lisäravinteisiin tai vaikkapa treenivaatteisiin, niin nyt kannattaa hyödyntää tämä etu! Lahjakortin lisäksi saat nimittäin myös shoppailusta rahaa! Rekisteröityminen ja palvelun käyttöhän on täysin ilmaista. Kirjaudu sisään tästä: lahjakortti lukijoilleni ja kokeile palvelua, niin saat 10 euron lahjakortin Fitnesstukkuun! Jei!

ida-jemina-miten-treenaan-vatsoja

Edellisessä tekstissä kaksi hyvää liikettä olkapäiden lämmittelyyn.

 

Yhteistyössä Ostohyvitys

Kommentit (17)
  1. Pitääpäs jättää puumerkki tänne kun oon vaan käynyt lukemassa blogia. 😉 Vatsapalikat on se mitä tääällä ahkerasti kaivellaan esiin. Sinun tavoin täällä myös ujostellaan, mutta sen eteen ollaan valmiita tekemään duunia. Sitkellä treenillä ja oikeilla valinnoilla siellä ruokapöydässä pääsee jo pitkälle.

    1. Aivan oikein Maya! Valtavasti tsemppiä absien metsästykseen!:) ja kiva kun jätit puumerkkiä!

  2. Moikka! Löysin blogisi siirryttyäsi tänne FitFashioniin ja olen tykännyt !
    Yksi juttu mietityttää tähän bloginlukuun liittyen.. Kun sinulla näkyy vain yksi postaus/sivu. Onko tämä tarkoituksella näin? Ainakin itse kokisin paljon mielekkäämmäksi blogin luvun mikäli olisi aina useampi postaus peräkkäin samalla sivulla eikä tarvisi hyppiä sivulta toiselle toisen postauksen perässä 🙂
    ps. kiitos tuosta aiemmin jakamastasi vatsatreenistä, testattu on ja hyväksi koettu! 🙂

    1. Moikka Lilli! Kiva kuulla, että olet tykännyt:) Itse tykkään siitä, että tekstit ovat näin selkeästi yksi kerrallaan. Mahtavaa, että kokeilit treeniä! Siinä saa kyllä vatsat kyytiä! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *