NIIN HERKULLINEN TERVEELLINEN SNACK IDEA!

Ui ui ui! Ihan törkyhyvä, rapea, maukas ja terveellinen snack lähtee nyt jakoon!

Ei kun naposteltavat kainaloon ja pian huomaat olevasi koukussa. Mun käsi käy tällä hetkellä tätä kirjoittaessani tasaiseen tahtiin napsimassa uuden herkun suuhun ja näppis alkaa näyttämään just siltä haha! Mutta ei se mitään! Nää naposteltavat eivät ole mitään pelkkää skeidaa vaan itseasiassa päinvastoin! Ne on omin käsin pyöräytettyjä (superhelppo tehdä), proteiinirikkaita ja sisältävät paljon kuitua. Kuulostaako hyvältä? No niin mustakin!

TERVEELLINEN SNACK

Nää pikkupallerot ovat edamame-papuja eli toisin sanoen vihreitä soijapapuja. Näitä saa helposti pakastealtaasta valmiiksi kuorittuina. Kuorineen nämä ovat hyvin samannäköisiä kuin herneenpalot. Niistä saa todella laadukasta kasviproteiinia (täydellinen aminohappokoostumus), vitamiineja, mineraaleja ja paljon kuitua. Sellaisenaan ne ovat siis ehtaa safkaa, mutta pikku kosketuksella niistä saa todella maistuvia ja herkullisia naposteltavia.

terveellinen snack

Tarvitset:

200g edamamepapuja

1 rkl oliiviöljyä

Suolaa (merisuolahiutaleita)

Cayennepippuria

Valkosipulirouhetta tai -jauhetta

terveellinen snack idea
Tästä ei terveellinen snack enää koukuttavammaksi muutu!

Ohjeet:

Kuumenna uuni 200 asteeseen. Sulata edamamepavut ja kaada leivinpaperilla vuorattuun peltiin. Kuivaa ne niitä talouspaperilla, jotta ylimääräinen vesi lähtee pois. Varo kuitenkaan murskaamasta papuja.

Kaada pavut kuppiin ja lisää mukaan oliiviöljy sekä mausteet. Sekoita. Voit tehdä maustamisen myös pellin päällä halutessasi, mutta kupissa sekoittaminen käy näppärästi ja mausteet tarttuvat varmasti tasaisesti kaikkialle. Pavut ovat itsessään miedon makuisia, joten mausteita kannattaa lisätä reippaasti.

Kaada pavut leivinpaperilla vuoratulle pellille ja paista uunissa 15-20 minuuttia. Itse paistoin 20 minuuttia. Kaada valmiit pavut kuppiin ja ryhdy napostelemaan! NAM! Nämä toimivat hyvin niin lämpiminä kuin kylminä! Ihan törkeen hyvää ja koukkuun jääminen on taattu! Tästä herkullisempia terveellisiä leffaeväitä on vaikea keksiä!

Ei kun maistuvia hetkiä muikkelit! Kokeilkaa ihmeessä!

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: ASIAT JOITA EN AIO KOSKAAN TEHDÄ!!

🔥 Katso valmennukseni TÄÄLTÄ 🔥

Seuraa Instagramissa: @idajemina 

Kommentit (4)
  1. Kannattaa kokeilla samaa myös kikherneillä 😍 Ite oon tehnyt niistä, jotka ostetaan kuivina ja täytyy liottaa+keittää itse ensin, mutta tuskin eroa on jos ostaa niitä tetroissa sellaisinaan valmiita kikherneitä? 😊 Ja sitten tosiaan samalla kaavalla kuin näissä sinun snäkseissäkin: kuivaus, maustaminen ja uuniin! ❤️ Napostelen just tämmösinään tai toimii myös salaatin tai minkä vaan seassa 😍❤️

    1. Uuh todellakin pitää kokeilla!😍 Vitsit! Kiitti ehdotuksesta!😍❤️

  2. Moi ! Kysymys sinun reeniohjelmista; mietin kumman tulisin ottamaan Shape tai Strong and Curvy. Olen melko hoikka mutta pientä ylimääräistä rasvaa löytyy vatsan ja reisien kohdalta. Tavoitteeni on saada timmi ja lihaksikas kroppa, laihduttamiselle ei ole tarvetta 🙂 Kumpaa ohjelmaa suosittelisit ?
    T Sofia

    1. Moi murunen! Kuulostaa siltä että Strong and Curvy olisi sulle just eikä melkein nappi!😍💪

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *