Tehokas treenivinkki jakoon! Kokeile tätä!

treenivinkki

 Tätä tehokasta erikoistekniikkaa voi käyttää niin salitreeneissä painojen kanssa kuin kotijumpissa omalla kehonpainolla. Kyseessä on 1 1/2 toistot.

Mitä ne ovat ja miten niitä tehdään?

1 1/2 toistoissa tehdään nimensä mukaisesti puolitoista toistoa. Otetaan esimerkiksi kyykky.

1. Laskeudu ala-asentoon
2. Nouse ylös puoleen väliin
3. Laskeudu takaisin alas
4. Nouse kokonaan ylös

Tämä on yksi 1 1/2 toisto. Tällöin liike painottuu ala-asentoon, mutta saman voi tehdä myös esimerkiksi toisin päin.

1. Laskeudu puoleen väliin
2. Nouse ylös
3. Laskeudu alas asti
4. Nouse kokonaan ylös

Urho-ja-Ida-Jemina
Urho on myös aina valmiina tuomaan lisähaastetta treeniin!

Miksi?

Tämä erikoistekniikka on tehokas tuomaan lisähaastetta treeniin. Time under tension on 1 1/2 toistoissa pidempi kuin normaaleissa toistossa, jolloin lihas pääsee työskentelemään tavanomaista pidempään. Tekniikalla pystyy painottamaan liikesuorituksen tiettyä osaa ja näin saamaan myös tavallisesta treenistä poikkeavaa ärsykettä.

1 1/2 toistot
Toimii loistavasti myös esim. hauiskäännössä. 

Kuinka paljon painoa? Kuinka monta toistoa?

Puolitoista toistoa on luonnollisesti yhtä toistoa raskaampi suorittaa. Tällöin voi valita joko vähän pienemmät painot kuin normaalisti tai tehdä hieman vähemmän toistoja. Jos normaalisti tekisi kahdeksan toistoa, on se 1,5 toistoilla jo ~12 toistoa.

Siitä vain sitten testailemaan eri liikkeissä, painoilla ja ilman! Kyllä tekee gutaa, kun näitä paukuttaa menemään!

Tsekkaa edellisestä postauksesta: 8 asiaa jotka tekisin toisin jos aloittaisin saliharrastuksen nyt

Kommentit (14)
  1. Moikka!
    Millä kameralla oot kuvannut nää kuvat? Ihana kuvanlaatu!

    1. Moikka jenni! Sonyn Nex 3:lla ja tällä linssillä 🙂

  2. Sun blogis on aivan huippu, saan niin paljon täältä motivaatiota ja vinkkejä!
    Haluisitko kertoo miten sais kehoa muokattua nopeasti ennen kesää (esim. pakaraan muotoa tai mahaa litteämmäksi)
    Voitko tehdä myös postauksen miten sais terveellisen ruokavalion sisällettyä arkeen, kun itsellä hieman hakusessa 😀
    Toivottavasti tajusit
    OLET IHANA <3

    1. Ilo kuulla! 🙂 Ei muuta kuin tehokasta lihaskuntotreeniä ja riittävästi ruokaa lautaselle! Pääasia, että aloittaa 🙂 Kiitos postaustoiveesta ja tsemppiä treeneihin!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *