Tehokas kuntopiiri kotona jaloille

Ennen kuin olin löytänyt salin Gumbetista, tuli hotellihuonetta käytettyä treenipaikkana. Joskus kotona tehtävien kuntopiirien tai treenien haasteena on se, että niistä ei saa tarpeeksi rankkoja verrattuna salilla toteutettavaan treeniin. Kotona kun on vähemmän tilaa, ympäristö ei ole niin inspiroiva ja painoja ei välttämättä ole käytettävissä.
 
jalkatreeni-kotona
Toppi ja housut / House of Brandon
 
Paras vinkki, jonka voin antaa kotitreeneihin, on niiden suunnittelu etukäteen. Ei kannata vain alkaa tekemään jotakin, sillä silloin tauot saattavat venyä liian pitkiksi, jos alkaa vasta itse treenissä miettiä seuraavaa liikettä. Samoin toistojen ja sarjojen määrä saattaa jäädä pieneksi, kun tekee pelkällä fiiliksellä. Suosittelen siis vaikka kirjoittamaan puhelimeen tai post it- lapulle mitkä liikkeet teet, missä järjestyksessä ne teet, sekä kuinka monta toistoa ja sarjaa aiot tehdä. Näin et joudu treenin aikana miettimään mitään ja voit keskittyä ainoastaan treenin toteuttamiseen. Etukäteen suunnittelemalla saa vedettyä rankkoja jumppia, kun on valmiiksi asettanut itselleen toisto-, sarja- tai aikatavoitteet.
 
Oman jalkatreenin hotellihuoneessa tein kuntopiirityyppisesti ja kulutusta nostavasti. Tavoitteena oli tehdä treeni mahdollisimman tehokkaasti ja mahdollisimman lyhyillä palautuksilla. Liikkeet olivat seuraavat:
 
1.Sammakkohypyt (hyppy kyykystä eteenpäin)
2.Burpeet
3.Juoksu paikallaan nostaen polvet ylös
4.Haarahypyt niin, että x-asennossa mennään kyykkyyn
5.Yhden jalan lantionnostot
6.Askelkyykky vuorojaloin 
 
Huh treeni oli todella rankka ja hiki kyllä lensi!
 
kotitreeni
 
 
Jos haluat toteuttaa saman treenin, suunnittele kuinka monta toistoa aiot tehdä mitäkin liikettä ja kuinka monta kierrosta meinaat tehdä. Hengittele silloin kun siltä tuntuu, mutta yritä pitää tauot lyhyinä. Näin saat sykkeen ylös ja hien virtaamaan eikä kukaan voi enää sanoa, etteivätkö kotitreenit olisi rankkoja.
 
Tsemppiä treeneihin!
 
 
 
Edelliseen tekstiin pääset tästä: Turkki ja Gumbet – kuvia matkalta

Kommentit (10)
  1. Wou mikä kroppa!!

    1. Kiitos! :))

  2. OMG siis ihan älyttömän upea kroppa sulla! Ei kyllä usein tuu tollasia vastaan, kovaa työtä oot tehny 🙂

    1. Kiitos tuhannesti! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *