TEHOKAS JUOKSUPYRAMIDI TESTIIN TÄSTÄ!

Moro murut! Vitsit mikä sää haha! Kastuin tänään aivan totaalisesti! Kävikö kellään muulla samat?

Vilautin tuossa jokin aika sitten Instagramissa treeniäni, joka oli pyramidijuoksu! Olin vetämässä sitä radalla ja tämä harjoite on haastavuudessaan erittäin koukuttava! Koska sain niin paljon viestejä ja kyselyitä tästä treenistä, ajattelin, että laitetaas tarkempia ohjeita tänne!

Koska treeniin kuuluu erilaisia lyhytkestoisia vaiheita, tylsää ei ehdi missään nimessä tulemaan ja pitkiäkin lenkkejä huomaa tehneensä ihan huomaamatta. Ei sillä, että harjoitus olisi helppo, ei sinne päinkään! Monipuolista, hauskaa ja ennen kaikkea tehokasta tekemistä, jolla hapenottokyky paranee ja kulutus kohoaa.

Näissä harjoitteissa juostaan vaihtelevan mittaisia ja vauhtisia juoksuja. Treenissä lähdetään liikkeelle lyhyestä juoksuajasta ja kasvatetaan sitä juoksu kerrallaan pyramidin huippuun, jonka jälkeen lähdetään taas vähentämään juoksujen aikaa. Tuosta tämä intervalliharjoitus on saanut nimensä. Harjoituksen voi myös tehdä matkaa vastaan ajan sijaan.

Miltä harjoitus sitten näyttää? Treenit voivat olla hyvin erityyppisiä ja niissä voidaan soveltaa niin eripituisia työ- kuin palauttelujaksojakin.

Pyramidijuoksu esimerkiksi aikaa vastaan:

1min-2min-3min-4min-3min-2min-1min

Työosuuksien välissä palauttava juoksu tai kävely oman kuntotason mukaan. Palauttava aika voi olla esimerkiksi saman pituinen kuin työosuus tai esimerkiksi puolet lyhyempi kuin työosuus.

Pyramidijuoksu esimerkki matkaa vastaan:

50m – 100m – 150m – 200m – 250m – 300m – 250m – 200m – 150m – 100m – 50m

Työosuuksien välissä palauttava juoksu tai kävely.

Muista myös alkulämmittelyt sekä loppuviilentelyt. Sitten ei kun lenkkarit jalkaan ja testaamaan! Makoisia ja hikisiä juoksuhetkiä muikut!

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: NIIN HERKULLINEN TERVEELLINEN SNACK IDEA!

🔥 Katso valmennukseni TÄÄLTÄ 🔥

Seuraa Instagramissa: @idajemina 

Kommentit (0)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *