TEHOKAS  JALKATREENI KOTONA! TEE NÄMÄ LIIKKEET!

Ai että viimeistä viedään!! Oon tänä vuonna pistänyt jakoon jo lukuisia treeni- ja ruokavinkkejä, mutta oon ehdottomasti sitä mieltä, ETTÄ VIELÄ EHTII!!

Tästä tulee sulle viisi aivan törkeen hyvää ja kovaa etureisiliikkeitä, joilla voit tehdä tehokkaan jalkatreenin kotona! Arvaa vaan oliko reiskat kipeät tästä seuraavana päivänä? No oli!!

Koska nämä ovat oikeasti rankkoja, voit koostaa liikkeistä oman treenin. Treenaa esimerkiksi aikaa vastaan ja tee niin monta toistoa 30 sekunnin aikana kuin ehdit ja jaksat. Sarjan jälkeen hengittele ja palauttele, jonka jälkeen siirry seuraavaan liikkeeseen. Näin ensimmäinen kierros on tehty ja kyllä tuntuu😳👌 Toista sama vielä kaksi kertaa uudelleen, jolloin olet tehnyt yhteensä kolme kokonaista kierrosta.

Toinen aivan loistava vaihtoehto on valita muutama liike viimeistelyksi salitreenin päätteeksi ottamaan vihoviimeisetkin mehut irti jaloista huh!

Muistathan lämmitellä hyvin ennen treenin alkua! Etenkin liikkeet 1, 2 ja 4 on erityisen haastavia🤘🏽 Mutta kyllä me tää homma hoidetaan! Let’s go!!

TEHOKAS JALKATREENI KOTONA

1. REIDEN OJENNUKSET SEISTEN

Seiso yhdellä jalalla ja ojenna toinen jalka ylös eteen suoraksi. Pidä reisi koko ajan ylhäällä koukistaen vain polvea tehden reidenojennuksia ilmassa.

2. PISTOOLIKYYKKY

Pistoolikyykky on raskas ja tehokas etureisiliike, jossa pääsee hieman myös tasapainoilemaan. Nosta toinen jalka suoraan eteen ja lähde laskeutumaan alas pitäen ”lepäävän” jalan koko liikkeen ajan ilmassa. Nouse takaisin ylös kunnon puristuksella ja tunne reisiesi kärisevän poltteesta!

3. ASKELKYYKKY ETEEN

Seiso noin hartioiden levyisessä asennossa ja askella yksi jalka kerrallaan eteen polviasentoon. Tiristä itsesi takasin ylös hallitusti reisilihaksia käyttäen.

4. SISSIKYYKKY

Tämä liike sopii todellisille sisseille! Ota toisella kädellä tukea esim. oven karmista tai muusta vastaavasta ja seiso päkiöidesi varassa kantapäät ilmassa. Liikkeen voi myös suorittaa ilman tukikättä, jos kaipaa kokonaisvaltaisempaa haastetta. Tässä liikkeessä laskeutuminen tapahtuu nojaamalla taaksepäin ja samalla polvista joustamalla. Pidä koko liikesuorituksen ajan reisien ja ylävartalon linja yhdenmukaisena. Laskeudu sopivalle tasolle omien voimiesi ja liikkuvuutesi puitteissa. Lähde puristamaan itseäsi reisillä takaisin alkuasentoon.

5. STAATTINEN SEINÄKYYKKY

Asetu 90 asteen kulmaan nojaamaan selkä seinää vasten ja pidä kädet sivuilla, ei reisillä! 30 sekuntia pelkkää nautintoa!

Jes! Siitä vain kokeilemaan! Näillä jos millä todellakin onnistuu tehokas jalkatreeni kotona! Ei kun hirveellä innolla kohti uutta vuotta!

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: TREENI V*TUTUS.. KITUDIEETIT – ETHÄN MISSANNUT NÄITÄ?

Katso valmennukseni TÄÄLTÄ 🔥

Seuraa Instagramissa: @idajemina 

Kommentit (2)
  1. Sulla ei taida olla enää polvien kanssa ongelmia? Pistoolikyykky ja tuo sissikyykky nimittäin ovat myrkkyä, jos yhtään on polvien kanssa ongelmaa 🙁
    Mulla jalkatreeni erittäin haastellinen polvien takia. Yritän kuitenkin sitkeesti polven ehdoilla jatkaa treenailua, vaikka rehellisesti tekis mieli lopettaa koko sali. Tuntuu et teki mitä vaan, niin seuraavana päivänä treeneistä polvi oireilee. Mut jospa tää tästä pikkuhiljaa.
    Oli tosin lohduttavaa huomata, että jollain fitnessvaikuttajillakin on ollut haasteita matkassa, mutta päässyt takaisin treenien pariin-antaa toivoa itsellekin 🙂

    1. Mulla on polvien kanssa valitettavasti edelleen välillä ongelmia. Eli täältä siis ehtaa inspistä ja toivoa!😊👊 Tärkeintä on mennä AINA polvien ehdoilla. Toiset päivät on huonompia kuin toiset ja joitain liikkeitä ei kantsi vaan tehdä jos ne eivät tunnu polvelle hyvältä. Tärkeää olisi kuitenkin vahvistaa reisilihaksia tukemaan niitä polvia. Hiljaa hyvää tulee ja niillä on aina mentävä mitä on. Onneksi yleensä aina jotain pystyy tekemään. Tiedän täsmälleen kuinka turhauttavaa reistailevien paikkojen ja tapaturmien kanssa voi joskus olla (nilkkakin on mennyt), joten kovasti tsemppiä! Kyllä tää tästä!❤️💪

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *