Tavoitteet vuodelle 2015

Millainen on unelmieni vartalo? Millaista kroppaa ihailen? Ja ennen kaikkea, mitä minun tulee konkreettisesti tehdä saavuttaakseni tavoitteeni? Siitäpä treenifilosofiani lyhykäisyydessään lähtee.

Viime postauksessa kerroinkin, että olen mietiskellyt tavoitteita vuodelle 2015. Oikeastaan ne ovat jo pidempään olleet hyvin selvät, mutta aina niitä on hyvä kerrata ja tarkentaa. Tavoitteiden asettamisen kautta on helppo lähteä liikkeelle ja miettiä keinot niiden saavuttamiseen.

uudet-tavoitteet

Kroppaa ja kuntoa on hyvä lähteä tarkastelemaan realistisesti. Liioittelu, kaunistelu tai vähättely suuntaan tai toiseen ei vie hommaa eteenpäin. Kun katsoo tilannetta niin kuin se todellisuudessa on, on suorastaan mahtavaa lähteä kehittämään itseään! Ensin voi katsoa, mikä kunnossa on hyvää ja mihin asioihin on tyytyväinen. Ihan rohkeasti siis vaan itseään kehumaan niistä asioista, joissa on kehumisen aihetta! Seuraava steppi onkin sitten tarkastella, mitkä osa-alueet kaipaisivat vielä kehitystä. Mitä on liikaa ja mitä liian vähän? Laahaako jokin tietty lihas kehityksessä jäljessä? Entä onko rasvaa saattanut kertyä jo tälle vuodelle tarpeeksi vai pitäisikö sittenkin jonkin lihaksen treeniä vähentää? Kun tavoitteet on asetettu, ei kun mars niitä kohti!

tavoitteet

Ja sitten ei kun tuumasta toimeen, eli ensiksi itseään kehumaan! Ehdottomasti kehittynein lihasryhmäni on kokonaisuudessaan jalat. Etureidet ja takareidet ovat kookkaat, samoin kuin pohkeet. Pakarat ovat siinä samassa kasvaneet myös mukavasti. Lisäksi hauis ja ojentaja ovat mukiinmeneviä, eikä niihin tarvitse nyt erityisesti panostaa. Viime tavoitteeni oli rasvan polttaminen ja niinpä kuntoni on siisti eikä dieetille ole tarvetta. Vuoden 2014 muodonmuutoksestani voi lukea täältä.

jalat

Mitä sitten haluan kehittää? Yläkropassa priorisoin olkapäitä ja selkää. Pyöreät kauniit olkapäät, erityisesti takaolkapäät ovat tähtäimessä. Myös selkä kaipaa lisää lihaa, joten siihen aion panostaa omalla treenijaksollaan. Alakropassa ei paljon muuta priorisoitavaa ole kuin pakarat. En ole koskaan aikaisemmin pakaroille omaa priorisointijaksoa pitänytkään, joten ihan mielenkiinnolla odotan tuloksia. Nyt siis jaffat tulloo ja pakarat paukkuu!

uudenvuoden-lupaus

Siinä yksinkertaisuudessaan omat tavoitteeni seuraavalle treenijaksolle. On todella motivoivaa lähteä puskemaan niitä kohti ja katsomaan mitä saa aikaiseksi. Parasta on myös se, ettei tässä ole mikään kiire. Treenailen, fiilistelen ja nautin lihastalkoista.

Loppuun vielä kolme tipsiä:

1. Mieti, millainen on unelmiesi vartalo.
2. Mieti, mitä siihen tarvitset.
3. Pyri salilla ja keittiössä sitä kohti.

Onko sinulla joitakin treenitavoitteita tälle vuodelle tai tulevalle keväälle?

Edelliseen tekstiin pääset tästä: Kaikki tai ei mitään

Kommentit (27)
  1. Moikka! Siulla on tosi kiva blogi ja vitti mikä kroppa, oot aivan mahtava inspiraattori 🙂
    Pakko kommentoida yks ihan tyhmä asia, mikä aina jaksaa naurattaa 😀
    Tosi hauskasti ja ovelasti laitat aina tuon IdaJemina vesileiman noihin valokuviisi esim. vinottain reiteen. Luulin nimittäin aluksi monen postauksen ajan, että siulla oikeesti on vaikka kuinka monet treenikamppeet joihin on painatettu siun nimi :’D Lopulta aloin epäilemään asiaa ja sitten tutkailin jotain kuvaa vaikka kuinka kauan että onko tuo teksti noissa housuissa oikeasti vai jälkikäteen lisätty. Voi tyhmä minä, mutta tosiaan pakko oli kommentoida siitä kun taas siellä se vesileima ovelasti jalassa on ja sen huomatessani hymähdin omalle tyhmyydelleni :’D
    Mutta ihanaa uutta vuotta sinulle ja treeni-intoa 🙂

    1. Moikka Elsa! Kiitos paljon! Hihiih juu se on ihan vain kirjotettu kuvan päälle. Olen joutunut alkaa tekemään näin, koska jotkut kuvani ovat lähteneet leviämään aikalailla ja jotkut jopa esiintyneet minuna. Vesileima toivottavasti jonkin verran rajoittaa huijareita:) Onneksi monet ihanat lukijat ovat minulle kuvien käytöstä aina ilmoittaneet. Pitääkin ensikerralla laittaa teksti vaikka käsivarteen niin voi sitten arvuutella onko se tatuointi 😉 Ihanaa uuden vuoden alkua myös sinulle ja kovia treenejä! 🙂

      1. Hihii, mäkin luulin, ett vaatteissa lukee sun nimi!!! 😀 😀

  2. Mahtava postaus! sulla on tosi upea vartalo ja mahtava asenne ;)! Voitko tehdä joskus postauksen, missä kerrot, mistä kaikki lähti ja mikä oli alkutilanne yms.? Olisi kiva myös jos kertoisit miten syöt ja mikä on viikkosi treeniohjelma. Hyvää uutta vuotta sinulle ja paljon tsemppiä treeneihin! (:

    1. Kiitos kovasti Venla! Kiva kun pidit! Pistetään toiveet korvan taakse 🙂 Mukavaa uutta vuotta myös sinne ja huikeita treenejä!! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *