SELKÄTREENI KOTONA! LIIKKEET JOTKA KANNATTAA TIETÄÄ!

selkätreeni kotona

Miten selkätreeni kotona onnistuu ilman painoja ja leuanvetotankoa? Hyviä selkäliikkeitä kotona voi olla joskus vaikea keksiä, sillä vahvat sekä suuret lihakset tarvitsevat tarpeeksi haastavia suorituksia. Tänään näytän 6 loistavaa liikevinkkiä, joilla selkätreeni kotona hoituu irvistellen ja lihaksissa polttaen!

TEHOKAS SELKÄTREENI KOTONA – HYVIÄ SELKÄLIIKKEITÄ KOTONA!

1. RÄKKISOUTU

selkäliikkeitä kotonaselkäliikkeitä kotona ilman painoja

Aivan loistava ja raskas selkäliike kotiin, jota teen myös salilla roikkuen Smithin tangosta. Tangon virkaa hoitaa näppärästi ruokapöytä. Asetu pöydän alle ja roikota ylävartaloa samalla pöydästä kiinni pitäen. Lähde vetämään itseäsi ylös kohti pöytää. Vedä lavat tiukasti yhteen ja tunne selässä mukavan kirpeä supistus. Tämän jälkeen lähde laskeutumaan takaisin alas hallitusti jarruttaen ja alas mentäessä anna lapojen avautua sekä yläselän venyä.

⦁ Jos haluat liikkeestä vieläkin raskaamman, nosta jalat penkille, jolloin liikekulma on mahdollisimman horisontaalinen.

⦁ Liikettä voi myös keventää pitämällä jalat koukussa.

⦁ Voit myös suorittaa toistot vuoronperään diagonaalisesti puolelta toiselle, vetäen itsesi ylös yläviistoon kohti pöydän kulmaa, jolloin selän eri puolet painottuvat liikkeessä tehokkaasti vuoronperään.

⦁ Ei pöytää? Liikkeen voi myös tehdä treenikaverin kanssa partnerin toimiessa pöydän roolissa. Kaveri voi seisoa tukevasti haara-asennossa pitäen samalla käsistäsi kiinni, joista roikut ja vedät itseäsi ylös-alas.

2. SUPERMIES

Tähän liikkeeseen ei välineitä tarvita ja se treenauttaa erityisen hyvin alaselkää. Mene mahallesi makaamaan ojentaen kädet pitkälle eteen. Nosta raajat ylös lattiasta pitäen ne suorina. Pysy yläasennossa muutaman sekunnin ajan ja laskeudu takaisin alas.

3. SELKÄPUNNERRUS SEINÄÄ VASTEN

selkätreeni kotona

Tämä on erinomainen liike selkätreeniin kotona! Nappaa talteen ja kokeile! Tee liike kontrolloidusti.

  1. Nojaa viistosti selkä seinää vasten niin, että yläselkä ja koukistetut käsivarret ovat kiinni seinässä ja jalat vähän pidemmällä irti seinästä.
  2. Työnnä selän lihaksilla yläkroppa irti seinästä puristaen lavat yhteen ja tukeutuen enää vain kyynärpäihin. Pidä kroppa suorana liikkeen ajan. Kyynärpäät saavat liikkua seinää pitkin liikkeen aikana.
  3. Laskeudu rauhallisesti takaisin seinää vasten.

Jessss! Todella hyvä!

4. PULSSISOUTU

SELKÄTREENI KOTONA

Kunnon poltetta kehiin! Mene mahallesi makaamaan pitäen kädet kylkien lähellä. Nosta olkapäät ja kädet irti lattiasta selän lihaksilla. Rutista lavat kunnolla yhteen ja palaa takaisin alkuasentoon.

5. LAPAPUNNERRUS

Nyt laitetaan lavat töihin! Mene lankkuun kämmenien varaan. Punnerra lavat auki niin, että kädet pysyvät koko ajan suorina ja palaa takaisin alkuasentoon. Muun kropan pysyessä paikallaan, lavat liikkuvat auki – kiinni.

6. SELKÄVEDOT PYYHKEELLÄ

selkäliikkeitä kotona

Rullaa pyyhe pötköksi ja mene mahallesi makaamaan. Vie kädet pyyhkeen kanssa suoriksi eteen ja vedä pyyhe lattiaa pitkin kohti rintaa. Pidä pyyhkeessä koko ajan jännite vätämällä pyyhkeen päitä pois päin toisistaan. Rutista selkää oikein kunnolla. Kuvittele, että selässäsi olisi pähkinä, joka pitäisi saada murskattua. Palaa takaisin alkuasentoon.

TREENIASU TÄÄLTÄ! NYT 40% ALESSA!!

Oh jea! Muista tehdä jokainen liike kontrolloidusti ja tehokas selkätreeni kotona on taattu! Ei kun pumppi päälle!

LUE MYÖS: SELKÄTREENI EI TUNNU? OTA NÄMÄ 10 KIKKAA KÄYTTÖÖN!

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: TEIN MEIKINPOISTOAINEEN ITSE – VAIN 3 AINESTA!

DIY kasvojenpesuaine

Katso valmennukseni TÄÄLTÄ 🔥

Seuraa Instagramissa: @idajemina 

Kommentit (0)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *