Pyykkilautavatsa-treeni – 3 superia liikettä ja 3 kierrosta!

Sis. mainoslinkkejä

pyykkilautavatsa treeni

Nyt jumpataan! Tervetuloa mukaan polttavaan pyykkilautavatsa-treeniin!

Treeni sisältää kolme tehokasta liikettä, jotka muodostavast yhden kierroksen. Kierroksia tehdään kolme. Tee liikkeet lähes putkeen pienillä hengitystauoilla ja pidä pidempi tauko vasta kierrosten välissä.

Tähän jumppaan tarvitset levypainon tai käsipainon. Mikäli treenailet kotona ja sinulta ei löydy painoja omasta takaa, käytä mielikuvitustasi. Esimerkiksi täytetty iso vesipullo tai reppu voi hoitaa painon virkaa.

Aloitetaan!

Liike 1. Istumaannnousut pystypunnerruksella painon kanssa 20 toistoa

pyykkilautavatsa
20 reps

Pidä painoa rinnalla ja työnnä se pystypunnerruksen tavoin ylös samanaikaisesi istumaannousun kanssa. Laskeutuessasi alas, laske myös paino takaisin rinnalle. Liike ottaa mukavasti vatsalihasten lisäksi myös olkapäihin.

Liike 2. Vatsakierrot painon kanssa – 20 toistoa per puoli eli yhteensä 40

pyykkilautavatsa naisella
40 reps

Istu maassa jalat koukussa ja nojaa taaksepäin. Vie painoa puolelta toiselle ja tunne kuinka vatsalihakset oikein kirskuvat. Voit koskettaa painolla kevyesti lattiaa, mutta älä päästä sitä sinne lepäämään. Muista pitää liike hallittuna ja nauti polttavasta tunteesta.

Liike 3. Jalkojen nosto sarja –  10 toistoa

treeni
10 reps

Asetu kyynärpäidesi varaan selin makuulle. Nosta jalat suorina ylös ja laske ne sieltä alas kuitenkaan lattiaan koskematta. Avaa jalat haara-asentoon, sulje ne taas takaisin yhteen ja nosta ylös. Siinä on yksi toisto. Pidä jalat koko ajan suorina.

Toisto- ja kierrosmäärät ovat esimerkkejä ja voit muuntaa niitä oman kuntotasosi mukaan. Voit tehdä tämän jumpan joko erillisenä täsmätreeninä vatsoille tai vaihtoehtoisesti sali- tai esim. juoksutreenin päätteeksi. Anna pyykkilaudalle kyytiä!

Oranssi toppi täältä (ihan parasta matskua) / Trikoot täältä / Tennarit täältä

Katso edellisestä postauksesta, miltä iltapalani näytti ja sisälsi: Mitäs se nyt syö? Hiilareita iltapalalla?!

 

Kommentit (21)
  1. Kyllä sai mukavan poltteen vatsalihaksiin tällä treenillä👍 Tulee varmasti tehtyä myös jatkossa!

    1. Mahtavaa, että heti pistit menemään!! 🙂

  2. Pitääpä huomenna testata salilla! :–) ihanaa, en muista muistatko mua kun reilu kuukausi sitten löysin blogisi ja inspiroiduin heti. Huippua kun teet niin inspaavia postauksia ja ihanaa kun tulee aina nii hyvä fiilis treenin jälkeen. 🙂

    1. Ehdottomasti testiin vaan! 🙂 Toki muistan, mahtavaa että olet löytänyt täältä inspistä treeniin! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *