PYYHETREENI – TÄÄ TEHDÄÄN TÄNÄÄN!

pyyhkeet

Pyyhetreeni kotona! Kipaisepas hakemassa kaksi pientä pyyhettä, laita musiikki soimaan ja ruvetaan treenaamaan! Loistava treeni tiedossa ja liikkuminen erityisesti nyt sosiaalisten tapaamisten rajoituttua tekee todella hyvää mielelle! Tää on kuitenkin yllättävän rankka myös lihaksille – ei tod mikään helppo treeni vaan sellainen, jossa pitää hallita hallita kroppaa ja snadisti keskittyä. Erityisesti jos tämän tyyppisiä liikkeitä ei normaalisti tule tehtyä, voi lihaksisssa seuraavana päivänä tuntua! Se onkin loistava tavoite meille – LET’S GO!

PYYHETREENI KOTONA

LIIKE 1.

liukupunnerrus

Liu’ta käsi eteen ja laskeudu toisella kädellä samanaikaisesti ojentajapunnerrukseen. Palaa ylös liu’uttamalla ojennettua kättä takaisin samalla toisella punnertaen. Tee eri puolet vuorotoistoin.

LIIKE 2.

askelkyykky-sivulle

Liu’uta pyyhettä jalalla sivulle samalla toisella jalalla kyykistäen. Vedä jalka lattiaa pitkin takaisin alkuasentoon nousten samalla kyykystä ylös. Tee kummallakin jalalla vuoroperään.

LIIKE 3.

vatsapomput-pyyhe

Asetu lankkuun ja tuo jalat vinosti kohti kämmeniä rutistaen kylkiä. Vie jalat takaisin alkuasentoon ja tee sama toiselle puolelle.

LIIKE 4.

askelkyykky

Lähde liu’uttamaan jalka suorana pyyhettä taakse samalla askelkyykkyyn laskeutuen. Liu’uta jalka lattiaa pitkin takaisin alkuasentoon nousten kyykystä ylös. Muista tehdä kummallakin jalalla.

LIIKE 5.

mountainclimberpyyhe
Viimeisessä liikkeessä annetaan palaa mountain climber – tyyliin! Liu’uta jalkoja vuoroperään kohti rintaa reippaalla tahdilla.

PYYHETREENI – OHJEET

Näin pyyhetreeni menee! Tee jokaista liikettä 30 sekuntia, pidä pieni breikki ja siirry tekemään seuraavaa liikettä taas 30 sekuntia. Kierroksia tehdään kolme ja niiden välissä voi pitää pidemmän hengittelytauon. Työskentely- ja taukoaikoja voi ehdottomasti soveltaa oman kuntotason mukaan.

Mahtavia jumppia ja tsemppiä uuteen viikkoon!

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: MITÄ LIHATTOMIA PROTEIININLÄHTEITÄ SYÖT?

pyyhetreeni

Kommentit (1)
  1. Mielenkiintoista, eipä ole pyyhetreeni tullut aikaisemmin vastaan! Aika innovatiivista.

    Treenaamiseen ja tehokkuutten liittyen haluan jakaa muutamat omat kirjoitukset, jotka ehkä kiinnostavat sinua!

    Pätkäpaastoa
    http://www.kevness.com/2020/01/26/patkapaastoa-patkissa-osa-1-4/

    Tehokkuutta 80/20-säännöllä, jota hyödynnän itse omassa salitreenissä. Tosin tilanteesta johtuen tulee harrastettua puistojumppaa, lenkkeilyä ja kotitreeniä.
    http://www.kevness.com/2020/03/30/pareton-periaate-voinko-hyodyntaa-sita-omassa-elamassa/

    Olisi hienoa lukea sinun ajatuksia aiheisiin liittyen 🙂

    Seuraavassa kotitreenissä pitää kokeilla ottaa pyyhkeet mukaan!

    Tsemppiä!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *