Ida Jemina
Ida Jemina

PURJOT KURKUSSA SALILLA – TREENIKUULUMISIA!

Tiedättekö tunteen, kun on lähtenyt tyytyväisenä maha täynnä ruokaa puntille ja pian löytääkin itsensä kieriskelemästä salin lattioilta purjot kurkussa? Kerrotaas tästä mieltä ylentävästä tunnetilasta lisää.

Ensimmäinen askel on syödä mielellään sellainen hevosen kokoinen annos. Tämän jälkeen viskaa treenikamat päälle ja lähde masu pystyssä treenaamaan. Älä vain yritä tehdä mitään kevyttä käsijumppaa vaan suuntaa kyykkytelineille ja aloita mikäs muukaan kuin jalkatreeni! Pikkuhiljaa alkaa pulssi nousta sekä hengästyttää ja tunnet kuinka ruoka velloo vatsassa. Ei siinä mitään, oikeaan suuntaan ollaan menossa, joten ei kun lisää pökköä pesään! Vedä maasta, pompi, pumppaa pakaroita, mutta älä missään nimessä jää liian pitkäksi aikaa hengittelemään, sillä huono olo on jo pian ovella. Kohta ollaankin siinä tilanteessa, että hengästyttää, janottaa, oksettaa ja ottaa päähän samaan aikaan.

Tämän klassisen virheen tein viikonloppuna, kun olin vetänyt kunnon sapuskasatsit napaan ja lähdin liian nopeasti punttaamaan. Oli siinä purjossa pidättelemistä, voi hyvänen aika. Koko treeni oli aikamoista tuskaa, kun maha pullotti ruuasta, hengästytti ja kuvotti. Kyllä se pikkaisen vaikuttaa treeniin, kun joutuu miettimään mistä lähin roskis löytyy, jonne voi tarvittaessa äkkiä juosta. Sarjojen välissä tein sellaista pientä kuolemaa kieriessäni salin lattioilla, mutta tulipahan tehtyä jos ei muuta! Treenin päätteeksi ei voinut olla muuta kuin onnellinen, että selvisi tilanteesta ilman sen pahempia puklailuja. Voi hyvänen aika! Onko kellekään muulle käynyt joskus näin?

Edellistä puklutreeniä lukuunottamatta, treenit ovat menneet ihan suunnitelmien mukaan tai oikeastaan täysin nappiin. Kehitystä on tapahtunut ihan huimasti ja tämä on selkeästi paras treenikausi vähään aikaan! Fiilis on ollut niin mieletön koko tämän jakson ajan. Oon saanut taas niin tärkeän muistutuksen siitä, kuinka ne omat rutiinit antaa ihan huikeesti virtaa siihen normaaliin arkeen. Jaksaminen on aivan huipussaan just silloin, kun oon saanut pidettyä kiinni rutiineista. Tää tarkoittaa omalla kohdallani sitä, että menen tarpeeksi ajoissa nukkumaan ja treenaan sen neljä kertaa viikossa. Ei siinä sen kummempia hokkuspokkustaikoja tarvita. Laatu korvaa aina määrän, muista se! Oma aika, oma hyvinvointi. Siitä se kaikki lähtee. Joskus oma hyvinvointi on se minkä jättää kaikista viimeisimmäksi, kun huolehtii kaikista muista. On kuitenkin tärkeä muistaa, että kaikki asiat hoituu paremmin, kun arvottaa niitä asioita enemmän, mitkä tekee susta onnellisen. Pidä niistä kiinni!

Palkkari: Women’s Best Fit Whey. Koodilla WB25 saa -25% alea kaikesta, 3 ilmaista protein bites pakettia ja ilmaiset toimituskulut, kun tilaa yli 79 eurolla! Yleensä toimarit on kovat, joten kantsii todellakin hyödyntää! En tiedä kauan tämä kestää, kun se on naistenpäivän kunniaksi!

Ja ei siinä! Haastavia päiviä tulee tottakai, mutta sellaiset päivät, että mieli on maassa, ahdistaa tai stressaa, ovat vähentyneet. Näen niin suoran syy-seuraus-suhteen treenin ja oman mielen välillä, että huh. Oon tästä tosi kiitollinen.

Itsestään ei kuitenkaan mitään tapahdu ja niistä omista rutiineista on pidettävä kiinni. Aina se ei todellakaan ole helppoa, kun esim. koirat ripuloi yöllä niin, että vedät takkia niskaan ja lähdet pakkaseen tarpomaan pari kertaa yössä. Silti se kello soi aamulla viideltä niin kuin ennenkin. Kun sitten kuitenkin on haasteista huolimatta pitänyt itseään niskasta kiinni, noussut sängystä ja mennyt treenaamaan, on saanut huomata joka kerta, että kyllä kannatti! Energiaa on paljon enemmän ja oikeasti mieli on niin hyvä! Jaksan paljon paremmin, olen rennompi ja iloisempi oma itseni. Suhtaudun haasteisiin ja stressaaviin asioihin järkevämmin – huomaan ettei tää elämä niin vakavaa ole. Energiaa riittää myös ihan ylimääräisiin vapaa-ajan asioihin. Heitän läppää ja hymyilen enemmän. Kaikki niinkin ”pienen” asian ansiosta kuin omien treeni- ja leporutiinien kiinnipitämisestä.

Vaikka tämän treenijakson aikana kunto on kasvanut ja pattikin kehittynyt oh yes – on tää henkinen tila se, mistä olen kaikista iloisin. Hashtag KIITOLLINEN ja hashtag YOUCANDOIT! Tsemppiä uuteen viikkoon! Laita omia kuulumisia tulemaan!

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: PARHAAT ITSETEHDYT HAMPURILAISET! NYT ONNISTUI!!

🔥 Katso valmennukseni TÄÄLTÄ 🔥

Seuraa snapchatissa: idajemina 
ja Instagramissa: @idajemina 

Kommentit (3)

  1. Mintsku

    Mulla ei tämä kevät ole lähtenyt optimaalisesti käyntiin. 2 kuukauden sisään 3 flunssaa, muutama kevyempi ja yksi raju. Eipä sitä sitten ole puntille päässyt ja se ottaa pattiin kun motivaatiota olis käydä. Nyt ollaan viikko oltu terveenä taas ja toivottavasti flunssat pysyy loitolla.

    Itselle on tärkeää tuo nukkuminen ja se oma aika. Työt alkavat välillä tosi aikaisin, joten herätyskin on tosi aikaisin. Olenkin yrittänyt aina mennä nukkumaan niin, että nukun 8 tuntia. Lisäksi olen pyrkinyt iltaisin ennen nukkumaan menoa välttämään telkkaria ja kännykkää, ne kun tuppaavat viemään yöunet. Yleensä ennen nukkumaan menoa saatan lueskella tunninkin verran sängyssä. Se on myös sitä omaa aikaa, mistä nautin ja mitä pitää toki ollakin että jaksaa arjen pyörityksessä. Mukavaa viikkoa sulle, oot ihana ja kannustava! 😘

    1. idajemina

      Oi oi! Tää on välillä tämmöistä vuoristorataa! Onneksi flunssa on nyt ohi ja toivottavasti pysyykin poissa ❤️❤️

      Oon ihan samaa mieltä sun kanssa. Nukkuminen on niin tärkeetä ja sitä on ihan paha olla koko ajan jos ei saa tarpeeksi tunteja sisään. Tuo iltalukeminen kuulostaa aivan ihanalta omalta ajalta🤗 Kiitti sulle Mintsku ja kiva kun tulit nakkaamaan kuulumisia!😘😘

    2. Ada

      Huh, olipa iloista ja samaistuttavaa luettavaa! Aloitin Shape-ohjelman tammikuussa ja hitto että on ollut energinen ja ilonen olo koko alku vuoden. Läheisetkin ihmettelee miten näytän aina niin onnelliselta ja oon täynnä virtaa, mutta syy on juurikin tuo omasta ajasta, levosta ja treenirutiineista kiinni pitäminen!☀
      Samaistun kyllä myös tuohon puklutreenifiilikseen! Treeni on parhaimmillaa ku energiat on kunnon ruokailun jälkeen kohillaan, mutta välillä on tullu hötkyttyä maha vähä liianki pystyssä salille ja sitte ei tiiä että miten päin siellä ois.. 😂

      Vastaa

      Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *