PARHAAT TIPSIT JALKATREENIIN OLE HYVÄ!

Aivan mahtavaa päivää jengi! Viimeksi me puhuttiin asioista, joita ei jalkatreenissään kannata skipata. Katso: SKIPPAATKO JONKIN NÄISTÄ JALKATREENISSÄSI? EI KANNATTAISI!

Tänään sen sijaan on luvassa aivan törkeen hyviä kikkoja sulle kokeiltavaksi, joilla viet treenit uudelle tasolle. Erityisesti jos on jo treenitaustaa alla, ovat nämä keinot poikaa! Tässä tuleekin mun suosikkeja, joita rakastan yhdistellä jalkatreeneihini.

HIISSAUS – PIINAAVAA MEHUSTELUA LIHAKSILLE!

Trikoot TÄÄLTÄ / Treenitakki TÄÄLTÄ

 

Valitse liike ja kokeile tehdä sitä hiissaus-tyylillä. Tässä erityisesti kyykyt ovat omia suosikkejani. Mene kyykkyyn ja tee pieniä toistoja liikeradan keskivaiheilla niin, ettet nouse kokonaan ylös tai laskeudu täydellisen alas. Näitä voi tehdä lisäpainoilla tai ilman sen mukaan, kuinka tiltissä lihakset siinä vaiheessa treeniä ovat. Tätä voi myös soveltaa moniin liikkeisiin ja tehdä kyykyn sijaan vaikkapa prässissä. Huh polttaa!!

TREENITIKKAAT – UUTTA POTKUA JA VAIHTELUA TREENIIN!

Tämän tyyppisellä harjoituksella voi saada taas uutta nousua treeneihin ja ennen kaikkea piristystä tekemiseen. Vaihtelu tekee poikaa! Tikkaissa nimensä mukaisesti edetään ylöspäin tehden ensin esim. 3 toistoa, sitten samalla painolla 5 toistoa, sen jälleen samalla painolla 8 toistoa ja lopuksi 12 toistoa. Setit tehdään sellaisella vastuksella, jolla saa tehtyä tikkaiden pisimmän sarjan – lyhyempien sarjojen kuuluu siis tuntua suht helpoilta. Mikä parasta, tätä harjoitusta voi kokeilla melkeinpä missä liikkeessä vain. Katso tarkemmat ohjeet tästä: NAPPAA TÄMÄ TEHOKAS TREENIHARJOITUS TALTEEN! 

LISÄÄ TEHOA JA VÄHEMMÄN AIKAA TREENIIN?

Toppi TÄÄLTÄ / Trikoot TÄÄLTÄ

 

Kyllä kiitos! Vuorosarjat kehiin! Ne nimensä mukaisesti tarkoittavat kahden liikkeen tekemistä vuorotellen. Heeeeetkinen..eikös nämä ole niitä supersettejä? Ei aivan. Toisin kuin superseteissä, vuorosarjoissa pidetään taukoa liikkeiden välillä. Käytännössä tehdään liike 1 – pidetään taukoa – tehdään liike 2 – pidetään taukoa ja aloitetaan taas alusta.

  • Voit kokeilla yhdistää jalkatreenissäsi esim. vastakkaiset lihasryhmät, kuten etureidet ja takareidet tekemällä ensin sarjan reidenojennuksia ja niiden jälkeen sarjan reidenkoukistuksia.
  • Vaihtoehtoisesti voit tehdä myös samalle lihakselle vuorosarjan tekemällä ensin eristävää liikettä ja tämän jälkeen isompaa liikettä. Kokeile tätä kikkaa erityisesti jos sulla on vaikea saada tuntumaa johonkin lihakseen. Esim. ensin reidenojennuksia ja tämän jälkeen kyykkyä.

NIKSIT REIDENOJENNUKSIIN JA -KOUKISTUKSIIN

Mustat trikoot TÄÄLTÄ / Pitkä huppari TÄÄLTÄ

 

No sitten! Kerta reidenojennuksista oli puhe, multa löytyy niiden tekemiseen huisisti vinkkejä, joita kannattaa kokeilla. Näistä kun puhuin viimeksi, jengi oli digannut ihan hirveästi ja saanut paljon paremman tuntuman jalkoihin. Katso: Kokeile näitä helppoja treenikikkoja – entistäkin kovempi tuntuma jalkoihin

1,5 TOISTOT – AI AI AI TÖRKEEN HYVÄ!

Vaihtoehtoisesti voit myös kokeilla 1,5 toistoja, jotka lisäävät mehukkaasti haastetta liikkeeseen. On aivan eri asia tehdä normaaleja toistoja, kuin näitä, joten kokeile todellakin joskus maustaa jotakin liikettä 1,5 toistoilla! Muista silloin valita pienemmät painot kuin normaalisti. Pistä testiin ja katso kaksi eri tapaa toteuttaa ne tästä: Tehokas treenivinkki jakoon – Kokeile tätä!

Treenitoppi TÄÄLTÄ / Trikoot TÄÄLTÄ / Treenikengät TÄÄLTÄ

 

Oliko sun omia suosikkeja joukossa? Go get it girls! Mikä lähtee ens kerralla testiin?

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: NÄYTTÄÄ SAMALTA MUTTA EI OLEKAAN!

👻 Seuraa snapchatissa: idajemina 👻
ja Instagramissa: @idajemina 

Kommentit (0)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *