PARHAAT PAKARALIIKKEET SALILLA – NÄMÄ EIVÄT MENE JALOILLE!

Kaupallinen yhteistyö: Forever

Parhaat pakaraliikkeet salilla, jotka eivät mene jaloille!

Mitä sellaisia liikkeitä olisi olemassa, jotka kasvattaisivat peppua, mutta eivät jalkoja? Moni loistavista pakaraliikkeistä ottaa nimittäin myös jalkoihin. Mitä jos ei kuitenkaan halua kinttuihin enempää massaa, mutta lisämuoto kannikoihin taas olisi tervetullutta?

Aivan mahtavaa keskiviikkoa jengi! Toivottavasti teillä menee hyvin! Tänään on luvassa tipsejä yllä mainittuun tilanteeseen, jossa pakaraan olisi toiveissa saada muhkua, mutta reisiin ei kiitos tällä kertaa. Kävin ottamassa teille Foreverillä liikevinkkejä purkkiin juuri tähän toiveeseen! Pääsin siellä myös ekaa kertaa testaamaan maailmankuulua Nautilus Glute Drive -laitetta, joka oli ihan täydellinen eristävään pakarasuoritukseen. Laitan tästäkin kuvaa ja kokemuksia alempana! Tää laite on nyt just maaliskuussa tullut kaikkiin Forever kuntoklubeihin woohoo!

Tässä kohtaa on hyvä muistaa, että moni hyvistä pakaraa kasvattavista liikkeistä ottaa luonnollisesti myös jalkoihin. Se on ihan normaalia ja sen takia niiden parhaiden pakara-gainssien saamiseksi myös tällaisia liikkeitä kannattaa hyödyntää. Esim. erilaiset kyykyt treenauttavat vahvasti jalkoja, mutta myös niitä kannikoita. Samoin maastavedot yms.

Tänään me koitetaan kuitenkin löytää sellaisia liikkeitä, joissa jalat pääsisi vähemmällä ja rasitus menisi mahdollisimman paljon ainoastaan hanurille. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta ei onneksi kuitenkaan mahdotonta! Meikäläinen täyräyttää ilmoille pakaraliikkeet salilla, jotka eivät mene jaloille!

PARHAAT PAKARALIIKKEET SALILLA

GLUTE BRIDGE

Glute bridge, eli lantionnosto selkä lattiassa, ottaa pääasiassa pakaraan. Se on ehdottomasti yksi suosikkiliikkeistäni, kun puhutaan nimenomaan kuormittavista pakaraliikkeistä. Sen etuna on se, että liikkeestä saa varsin raskaan, koska tankoon saa ladottua painoa just sen verran kuin tarvitsee. Laita pehmuste tangon ja lantion väliin, niin tanko ei paina ikävästi.

HIP THRUST

Hip Thrust on kuin glute bridge, mutta se tehdään selkä korokkeella. Aivan törkeen hyvä liike, jos tavoitteena on kunnon pakaran kidutus. Jälleen raskas liike kyseessä, joka on aina plussaa! Kokeile myös pidoilla yläasennossa. Tähänkin liikkeeseen kannattaa napata pehmuste tangon ja lantion väliin.

NAUTILUS GLUTE DRIVE

Uusinta uutta! Tämä paljon kehuttu pakaralaite löytyy nyt jokaikiseltä Forever kuntosalilta! Voit katsoa kaikki toimipisteet täältä! Tämä pakaralaite on kuin hip thrust, mutta paljon kompaktimpi ja helpompi käyttää. Kokeilin sitä nyt ensimmäisen kerran ja voi kuinka helppo sitä oli tehdä tosta noin vaan! Erillisiä pehmusteita tai taiteltuja jumppamattoja ei tarvitse, koska vyötäröhihna on valmiiksi pehmustettu. Penkki kääntyy myös liikkeen mukana, jolloin selkä pystyy olemaan siinä tukevasti. Mikä parasta, liike ottaa todella hyvin juuri pakaroihin ja laitteeseen saa ladottua just sen verran painoa kuin tarvitsee. Kannattaa ehdottomasti käydä korkkaamassa, jos et ole vielä päässyt testaamaan. Kokeile eri etäisyyksiä sekä leveyksiä jaloille ja testaa samaa liikettä myös yksi jalka kerrallaan.

Glute Drive jokaisella Forever Kuntoklubilla

PAKARAPOTKUT KOLMESTA KULMASTA

Pakarapotkut taljassa ovat loistavia eristäviä liikkeitä kannikoille. Mutta miksi tekisi niitä vain yhteen suuntaan? No niinpä! Kokeile pakarapotkua taakse, diagonaalisesti ja sivulle, jotta saat työstettyä pakaroita monipuolisemmin.

PAKARAPOTKUT TAAKSE

Suoraan taakse. Jalan pitäminen hieman koukussa vähentää takareiden osallistumista talkoisiin.

PAKARAPOTKUT DIAGONAALISESTI

Aivan kuin luistellessa potku takaviistoon. Paitsi että valmentaja antaisi kyllä samantien huutia koukussa olevasta nilkasta, mutta tässä se tepsii!

PAKARAPOTKUT SIVULLE

Siitä vielä loitonnus sivulle!

PULL THROUGH

Pull through on lantiota ojentava liike, jossa talja tulee jalkojen välistä. Päästä peppu kunnolla taakse ja purista pakarat kunnolla yhteen yläasennossa. Voit pitää siellä myös pienen pidon.

LOITONTAJAT LAITTEESSA

Todella hyvä! Keskity siihen, ettet työnnä vastusta sieltä missä jalkaterät ovat, vaan polvista – vissi ero tuntumassa! Kokeile myös joskus perinteisen penkkiin nojaamisen sijaan tehdä liike selkä irti penkistä. Myös eteenpäin nojaaminen on mahdollista.

TWIST KOIRANPISSALIIKE

Normaalin koiranpissaliikkeen lailla tässä nostetaan työskentelevää jalkaa loitonnuksen tavoin. Se missä liike kuitenkin poikkeaa tavallisesta, on ala-asennossa tehtävä lievä kallistuminen tukijalalla sivulle tuoden näin liikkeeseen mukaan myös venyttävää elementtiä. Molemmat pakarat siis työskentelevät. Katso ohjeet liikkeeseen tästä postauksesta: Tehokas peppuliike jota et välttämättä vielä tiennyt

YHDEN JALAN HIP THRUST

Aivan eri juttu kuin kaksi jalkaa maassa. Testaa, kokeile, tunnustele! Huh!

JALKOJEN NOSTO MAATEN

Vatsa kohti penkkiä, polvet staattiseen koukkuun ja pakaroita puristaen jalat ylös. Ihan superliike erityisesti viimeisiin pumppailuihin.

SELÄN OJENNUS

Todella hyvä! Liike ei ole mikään jäätävän laaja, jos sen haluaa tehdä pakaroihin keskittyen. Älä päästä itseäsi siis roikkumaan aivan alas. Myöskään yläasennossa ei tarvitse liiaksi yliojentaa selkää. Kokeile pitää pito yläasennossa, jolloin tunnet poltteen pakaroissa. Näin saa juonenpäästä kiinni!

JES! Siinä roppakaupalla kerrakseen aivan loistavia vaihtoehtoja, kun halutaan keskittää pakaraliikkeet salilla nimenomaan bootylle eikä jaloille. Kiitos vielä Forever, kun pääsin sinne vetämään treenin ja korkkaamaan maailmankuulun Glute Driven! Se oli ihan huippu ja täältä irtoaa todellakin sille polttavat pisteet! Kävin nyt Variston Foreverillä ja sieltä löytyi aivan loistavat puitteet vaikka minkä tyyppiseen treeniin! Todella monipuolinen sali! Kaikki käyttämäni välineet aerobisista laitteista lihaskuntovälineisiin olivat enemmän kuin kohdillaan sekä erilaiset tilat kuntosalista, lämmittelyalueisiin, ryhmäliikuntatiloihin, pukuhuoneisiin yms. olivat todella siistejä. Matinkylän toimipiste onkin mulle entuudestaan tuttu jo luisteluajoista ja siellä on jumpattu tunti jos toinenkin. Aurinkoa ja treeni-intoa viikkoon! Toivottavasti diggasit postauksesta! 🙂

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: HERKULLINEN UUNIPELTIATERIA – ihanan yksinkertainen idea!

Kommentit (7)
  1. Kuinka paljon kaloreita syöt tällä hetkellä? Olisi myös kiva joku ’mitä syön päivässä’ -tyylinen postaus.

    1. Moi Ronja! Kiitti toiveesta! Ruokajuttuja ollaan kyllä toivottu niin paljon, että aion jakaa niitä vain lisää tulevaisuudessa! 😊💪

  2. Ihan mahtavia tipsejä jaat! Aina luen kaikki postaukset ja aina niitä kieli pitkällä odotan ja luen ne ihan viimeisen pisteeseen asti! 😘

    Tähän samaan on kirjoitettava myös se, että aina ei asiat mene kuin haluaisi. Oon tän kevään aikana sen oppinut. Nyt on neljäs kerta kun olen kipeä ja jälkitautina keuhkokuume. Täytyy vaan uskoa siihen, että tästä noustaan ja sitten voi alkaa suunnitella tulevaa ja treenejä. Tän kevään aikana olen oppinut kuuntelemaan omaa kehoa, se kyllä kertoo kun ei ole kunnossa jos osaa sitä kuunnella.

    1. KIITOS Mintsku!😍 Vitsit aivan ihana kuulla, että blogi maistuu!!

      Voi että! Miten se onkin joskus niin, että tulee tuollaisia epäonnenryöppyjä kerralla! Kovasti tsemppiä!! Se vaatii pitkää pinnaa! Toivottavasti kohta taas pääset terveiden kirjoihin vielä entistäkin suuremmalla motivaatiolla❤️ Oman kehon kuuntelu on todellakin taitolaji ja ihan supertärkeää🙏🙏

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *