Ida Jemina
Ida Jemina

OON IHAN SEKAISIN! KUMPI ON TEHOKKAAMPI TAPA TREENATA?

Huh! Kyllä ootte aivan mielettömiä mimmejä! Ihan mahtava jengi hyppäsi eilen Shape-valmennuksen kimppuun ja energia on suorastaan käsinkosketeltava! Nyt mennään!!😍💪 Julkaisuale on voimassa enää huomiseen klo 23.59 asti, joten älä missaa sitä mikäli haluat nyt tällä alella mukaan! Mukaan pääsee myöhemminkin, mutta korkeammilla hinnoilla! Tilaa omasi julkaisualella TÄSTÄ!

Tänään vastailen täällä blogissa lukijoiden treeni- ja ruokakysymyksiin! Katsotaan mitä kaikkea halutaan tietää! 💪

Mitä liikkeitä voi tehdä, jos omistaa vain tangon ja painoja?

Vaikka mitä! Periaatteessa treeniin ei yksinkertaisimmillaan edes tarvita mitään muuta.

Jaloille voi tehdä kyykkyä, askelkyykkyä, etukyykkyä, maastavetoa, bulgarialaista askelkyykkyä, landmine-kyykkyä yms.

Pepulle hip thrustia ja glute bridgeä.

Selälle kulmasoutua ja erilaisia t-kulmasoutuja.

Olkapäille pystypunnerusta, pystysoutua, hang clean and pressiä, takaolkapääsoutuja jne.

Käsille hauiskääntöä, JM pressiä (katso: 4 vähemmän tunnettua käsiliikettä), ranskalaista punnerrusta.

Tangolla pystyy treenaamaan tosi monipuolisesti koko kroppaa! 😊💪

Kuinka monta kertaa viikossa treenaat ja mikä on sun lempitreeni?

Neljä kertaa viikossa salia 😊💪 Aerobista juoksua taas ulkona koirien kanssa about pari kertaa viikkoon. Parhaat treenit on ehdottomasti killerit kiertoharjoittelut, joissa hikeä, poltetta ja välikuolemaa riittää sekä jälkikäteen tulee aivan törkeen hyvä voittajafiilis! Tykkään erityisesti sellaisista treeneistä, joissa on menoa ja meininkiä, koska niistä saa parhaimmat kiksit. Toisaalta perinteinen jalkatreeni on myös aina kova! Nää kun vielä yhdistää niin avot 😉

Oon ihan sekaisin pitääkö aerobinen tehdä tyhjällä mahalla vai ei! Onko tehokkaampaa treenata aerobista aamulla vai illalla? Entä tyhjällä mahalla vaiko niin että on syöny?

Yleensä suuri osa aamuaerobisen myytistä liittyy siihen kuluuko suorituksen aikana rasvoja vai hiilareita. Suorituksen aikana käytettävällä energianlähteellä ei kuitenkaan lopputuloksen kannalta ole juurikaan merkitystä. Tästä syystä asiaa ei kannata liikoja stressata vaan liikkua silloin, kun se itselleen parhaiten sopii. Paljon tärkeämpää on kokonaisenergiankulutuksen pitäminen korkealla ja aineenvaihdunnasta huolehtiminen pitkällä aikavälillä. Se onnistuu kummallakin tavalla eli paastoaerobisella tai ruoan jälkeen liikkumisella 🙂 Käytännössä lopputuloksen kannalta ei siis ole väliä mihin aikaan tekee aerobisen ja tekeekö sen tyhjällä tai ”täydellä” mahalla.

Kysymys kevennetystä viikosta: voiko sen suorittaa pitämällä extra päiviä täyslepoa sen sijaan että menis tekee treenin kevyemmillä painoilla? Jos siis ei innosta mennä salille tekee kevyillä painoilla?

Absolutely! Totaalilevotkin on tervetulleita ja siinä tapauksessa totaalilepo on parempi kuin aktiivinen kevennys, jos treenien tekeminen kevyesti on haasteellista. Tämä on jopa melko yleistä, koska salilla on helppo innostua ryskyttämään rautaa todenteolla silloinkin, kun oli tarkoituksena hieman höllätä.

Mitä syöt iltapalaksi?

Kokkeli höysteillä iltiksellä on ihan mun lemppari, mutta vaihtelen vähän fiiliksen mukaan salaateista rahkaan jne 👌

Kuinka monta kertaa viikossa treenaat/vapaa päivä? Miten pidät vapaapäivät? Onko hyvä pitää kaikki putkeen, eli ma ti ke to on salia ja pe la su on vapaa? Vai joka toinen päivä vapaa?

Yleensä neljä treeniä tulee viikkoon ja kolme lepopäivää. Vapaapäiviä ja treenipäiviä ei kannata pitää aina putkeen, jos vaan on mahdollista valita. Parasta on antaa kropalle välillä sen tarvitsemaa lepoa, jotta se pääsee palautumaan. Näin myös viikon muut treenit pystyy vetämään paljon tehokkaammin.

Jesss! Ihan mahtavia treenejä teille! Ja nyt jos sulla ei vielä ole SHAPE:n materiaalit taskussa, niin vielä ehdit saamaan ne julkaisualella! Valmennus sopii sinulle, jos haluat kiinteytyä ja polttaa rasvaa järkevästi! Tutustu lisää ja hyppää aleen TÄSTÄ! 🔥🔥🔥

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: KITUDIEETIT ROSKIKSEEN! POLTA RASVAA JÄRKEVÄSTI!

Kommentit (4)

  1. Anni

    Moi!
    Mulla olis yks kysymys lisää. Mistä löydät energiaa treenaamiseen ja ruoanlaittoon töiden ja koirien päälle? Itse osallistuin viime syksynä treenivalmennukseen ja mulle ei ainakaan neljä salia viikossa sovellu (suht fyysisen työn lisäksi). Sen lisäksi kun olis vielä pitänyt kokkailla parit eri ruoat seuraaviksi päiviksi niin olin usein illalla ihan itkuväsynyt. Ehkä ihmiset on sit niin erilaisia ja toisilla näyttää riittävän energiaa vaikka mihin 😉

    • idajemina

      Aivan loistava kysymys Anni! Se on itseasiassa balanssi, jota olen pyrkinyt saamaan elämääni viime vuosina lisää kiireisen työn kaveriksi, koska aina sitä ei ole ollut ja silloin treenit saattaa helposti jäädä multa pois. Tingin todellakin mieluummin niistä kuin esim. koirista. Mulle toimivan balanssin merkki on se, että treenit on mukana. Oonkin kokenut ne ja niiden priorisoimisen todella auttavana tekijänä. Se on aikaa omalle hyvinvoinnille ja antaa energiaa ihan hurjasti. Kun ne saa rutiiniksi, niin muutaman treenin skippaaminen tai siirtäminen siellä täällä ei ole vakavaa ollenkaan. Olennaisinta onkin just saada sovitettua jumpat sun muut nimenomaan siihen omaan arkeen sopivaksi. Niin että treenit ei ota, vaan ne loppupeleissä antaa. Omat treenit oon nyt sijoittanut ihan sinne varhaisaamuihin ennen töitä ja tämä ratkaisu mitä en olisi koskaan nuorempana osannut ajatellakaan, on toiminutkin hyvin. Kokkailut taas teen välillä sunnuntaina kerralla, tyyliin neljälle päivälle, tai sitten iltaisin erikseen youtubea samalla katsellen. Se on mulle sellaista rentoutumisaikaa myös. Hyvä kyssäri, hyvä kyssäri😘😘

      • Anni

        Kiitos tästä vastauksesta 😊 Onhan se tosiaan myös järjestelykysymys. Aloitin juuri uuden harrastuksen niin ehkä se antaa vähän lisäpotkua ja vaihtelua. Itselle on ainakin tärkeintä, että harrastaa sellasta liikuntaa mistä ite tykkää, eihän sitä muuten jaksa pitää yllä. Mutta hyvää uutta vuotta sinne karvaisille ja vähemmän karvaisille 😁 tää on kyllä mun suosikkiblogi, tosi hyvää asiaa ja ammattitaitoa ❤

        • idajemina

          Voi kiitos❤️❤️ oot aivan liian ystävällinen!! Se on todellakin just tärkeintä että löytyy se oma juttu ja nauttii siitä mitä tekee 😊 ihanaa, että oot löytänyt uuden harrastuksen! Tsemppiä alkuun ja ihan superia uutta vuotta sullekin🙌🙌🙌

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *