Omatekoista proteiinijäätelöä – Nam!

Sis. mainoslinkkejä

Proteiinijäätelöä voi helposti tehdä itse ja nautiskella jätskiä hyvällä omalla tunnolla! Jotenkin olin ihan unohtanut tämän loistavan herkun, jota olen ennenkin väsännyt, mutta nyt päätin taas pistää satsit pakkaseen. Pelkäksi herkuksi tätä proteiinijäätelöä ei kuitenkaan voi kutsua, sillä se on myös ravintoarvojen puolesta ehtaa tavaraa.

Annos sopii loistavasti välipalaksi tai vaikkapa leffailtojen seuraksi. Jäätelökoneita ei tarvita, joten siitä ei huolta!

proteiinijaatelo ohjeet
Lauantai-illan humpat / NY-lippis täällä

Tämän proteiinipläjäyksen tekemiseen tulee:

  • 2 kananmunan valkuaista
  • 2 rkl steviajauhetta (yhtä makeaa kuin sokeri)
  • 15g suklaaproteiinijauhoa, käytin tätä josta tulee ihanan maitosuklaan makuista
  • 125g maitorahkaa
  • 125g maitoa
  • 15g cashewpähkinöitä
  • 2 rkl raakakaakaojauhetta (Normaalisti laitan, mutta nyt se oli päässyt loppumaan.)

Näistä aineksista tulee reilun kokoinen annos yhdelle hengelle tai pienemmät annokset kahdelle.

Ohjeet:

1. Pilko pähkinät rouheeksi.
2. Vaahdota valkuaiset ja stevia keskenään.
3. Sekoita mukaan kaikki muut ainekset.
4. Kaada seos pakkasen kestävään purkkiin ja pistä pakastimeen kahdeksi tunniksi. Älä laita kantta purkin päälle, jotta se jähmettyy paremmin. Sekoita jäätelöä 20 minuutin välein lusikalla.
5. Valmista!proteiinijäätelö

Oma jätskiannos on vielä pakastimessa, joten siitä ei tähän hätään ole vielä kuvaa. Tässä kuitenkin jo hieman sulanut annos edellisistä jätskihetkistä. Ohjeella tulee kaksi tämän kokoista annosta. Raikkaita, makoisia ja proteiinintäyteisiä hetkiä!

Lue edellisestä postauksesta ilouutisia: Perheenlisäystä – haaveista todeksi

Kommentit (20)
  1. Hmm.. Vaikuttaapa hyvältä. Pitää pistää muistiin tää jos vaikka sais aikaseks. Kesällä varmasti maistuu. Tätähän varmasti tuunaileekin helposti makunsa mukaan. 😀

    1. Ilmanmuuta! 🙂 joukkoon voi heittää mielikuvituksen rajoissa mitä vaan! Tämä ainakin on maukkaaksi testattu kombo:)

  2. Oi kuulostaa niin hyvältä ! Täytyykin testata 😉 Hyviä kevätkelejä sinne !
    Kyselisin lepoviikosta, kuinka usein pidät/suosittelet semmoista pitämään ? Treenaan 4 krt viikkoon ja ajattelin ens viikolla ottaa rennommin salin suhteen. Hoitaa kroppaa, käydä lenkillä jne. Mitä suosittelisit tekemään näin lepoviikolla ?:)

    1. Hyvää onkin! 🙂 testiin vaan!
      Lepo/kevennettyjen jaksojen tiheys riippuu hyvin paljon siitä kuinka treenaa. Yleensä noin 6-10 viikon välein. Kevennettyjä jaksoja voi pitää niin, että tekee sarjat pienemmillä painoilla, lyhyemmillä toistomäärillä tai vaikka hieman eri liikkeillä. Toki kevennetyn jakson voi pitää niinkin, että on täysin treenaamatta. Joskus nämäkin voivat olla paikallaan:)
      Aurinkoisia kevätpäiviä myös sinne ja mukavaa lepoviikkoa!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *