Ida Jemina
Ida Jemina

Oikeastiko parasta? Näin tarkistat lisäravinteiden laadun!

Kaupallinen yhteistyö: Puhdistamo

Kuka tahansa voi väittää, että jokin asia on laatutavaraa, mutta mistä sitä oikeasti tietää onko se totta? Mistä ylipäätään tietää onko tuotteet puhtaita tai mitä ne tosissaan sisältävät? Lisäravinteiden ja superfoodien kohdalla on todellakin väliä mistä lähteestä ne tulevat ja kuluttajana sitä haluaa tietää, että se mitä suustaan alas laittaa on oikeasti puhdasta eikä sisällä kylkiäisenä esimerkiksi raskasmetalleja tai muuta nastya.

Itse käytän päivittäin erilaisia lisäravinteita luomuherasta, riisiproteiiniin, magnesiumista viherjauheeseen jne. ja sitä suuremmalla syyllä haluan, että ne ovat korkeinta mahdollista laatua eivätkä sisällä mitään shaibaa. Mutta mistä sen tietää, että niin ihan oikeasti on? 

Puhdistamon tuotteiden kohdalla tää on täysin ainutlaatuisesti mahdollista tarkistaa ihan itse! Heillä on sellainen järjestelmä, josta näkee mistä esimerkiksi just se sun luomuhera tulee, mitä se sisältää, koska se on pakattu ja millaiset testitulokset sen sisältämät raaka-aineet ovat saaneet raskasmetallianalyysissä sekä mikrobiologisissa analyyseissä. Kaikki on julkisesti nähtävillä ja mikä parasta, voit tarkistaa juuri täsmälleen sen oman tuotteen tiedot.

Tuo järjestelmä on ihan huikea! Pakkohan sitä oli itse heti testata ja nakutin suklaa-riisiproteiinini eränumeron sille varattuun kenttään. Ja sieltähän ne tiedot pompsahtivat esiin! Näen jopa sen kuka pakkasi tuotteeni, (moi vaan Tuukka!) mutta ennen kaikkea mua kiinnosti proteiinipussini raaka-aineiden tiedot ja ne oli kaikki siellä eriteltyinä. Klikkasin siitä vielä pidemmälle ja katsoin minkälaiset testitulokset riisiproteiinissa mausteena oleva luomukaakao oli saanut. Kaikki oli nähtävillä mikrobiologisia analyysejä ja raskasmetallianalyysejä myöten. Ihan mahtavaa! Testaa ihmeessä itsekin, jos sulta löytyy Puhdistamon tuotteita kotona tai sitten kun sun mahdollinen tilaus saapuu. Laatutakuu-järjestelmään pääset tästä.

Mutta hei! Älä tilaa mitään vielä! En oo täällä vielä ehtinyt sanomaan, että ensimmäistä kertaa ikinä sain teille Puhdistamoon alekoodin, joka tiputtaa hinnat kaikista tuotteista! Eli jos oot koskaan halunnut testata jotain tai sulla on jokin ihan lempparituote jo mielessä niin syötä koodi IDAJEMINA ja saat tuotteet -15% edullisemmin!

Tuosta riisiproteiinista kun oli puhe, niin voin erityisesti suositella sitä kaikille herkkävatsaisille ja tietysti vegaaneille. Just viime viikolla sain ihanan viestin seuraajalta, kun hän oli tilannut sitä ja se oli kuulemma sopinut hyvin myös hänen herkälle vatsalleen. Tällaisia kuulumisia on aina niin kiva kuulla!

<3

Mutta hei! Annan sulle vielä yhden iisin smoothiereseptin, jota ryystin tuossa aiemmin tänään päivällä. Tää on niin nopea ja helppo tehdä, että se sopi täydellisesti pikaiseksi välipalaksi, kun haluaa äkkiä huitaista jotakin hyvää naamaan.

1,5 dl luomu mansikka-heraproteiinia
2 rkl marjasmoothie-jauhetta
3 dl kookosmaitojuomaa tai muuta maitoa

Blendaa ainekset tehosekoittimessa ja nautiskele! Tuota marjasmoothie-jauhetta on kätsy pitää aina kaapissa, kun sillä saa niin iisisti loihdittua smoothien ihan sellaisenaankin. Mun vinkki on kuitenkin iskeä sitä mukaan viherjuoman joukkoon ja johan sekin muuttuu herkullisen makuiseksi 😉

Ei muuta kun energistä alkanutta viikkoa ja muista syöttää se koodi IDAJEMINA, niin saat alea kaikista tuotteista mitä TÄÄLTÄ löydät!

 EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: 3 NÄTEINTÄ JA MUKAVINTA KOTIASUANI FOR SURE!

👻 Seuraa snapchatissa: idajemina 👻
YouTubessa: Ida Jemina 
Instagramissa: @idajemina 
Facebookissa: Ida Jemina

Kommentit (6)

  1. Katarina

    Hei, jäin miettimään että sopiikohan luomuhera laktoosi vaivaisille? 2g/100g näyttää olevan, itselläni ollut alle 1g/100g olevaa palautusjuomaa, mutta tämä puhdistamon luomuhera houkuttelisi. 😊

    • Ida Jemina

      Heipsis Katarina! Puhdistamon luomuherassa on tosissaan 2g/100g laktoosia, koska se on mahdollisimman vähän prosessoitua. Heiltä löytyy myös laadultaan täysin vastaava
      riisi + herneproteiini
      joka on täysin laktoositon ja huomattavasti maitopohjaisia protskuja vatsaystävällisempi 🙂 pistä ihmeessä testiin! Multa löytyy samaa 😊

  2. Katarina

    Vedätkö riisi+herneproteiinia treenin jälkeen ihan vain veteen sekoitettuna, kun sitä on vain maustamattomana? 🤔 jos käyttää sekä riisiproteiinia ja riisi+herneproteiinia päivän aikana, onko jompi kumpi optimaalisempi treenin jälkeen ja toinen taas osana perusruokavaliota? 😄 arvot näyttää olevan oikeastaan samat

    • Ida Jemina

      Kyllä huljautan veden kanssa alas! Kumpikin sopii treenin jälkeen nautittavaksi, mutta jos on molempia käytössä niin riisi + herneessä on hieman täydellisempi aminohappoprofiili 🙂

  3. miisa

    Käytätkö tuota riisiproteiinia ihan pelkilteen veden kanssa? Itse kerran testasin tuota suklaa makua palkkarina ja en meinannut saada alus. Maku on aika paha verrattuna esim. hera pohjaiseen. Itselle tuo riisiproteeini sopisi paremmin vatsalle kylläkin. Vinkkejä miten sen saa alas 😀

    • Ida Jemina

      Moikka miisa! Jep kiskaisen yleensä veteen sekoitettuna, mutta jos haluat saada makua kannattaa kokeilla sekoittaa joukkoon tuota marjasmoothiejauhetta. En ole vielä itse tuohon testannut, mutta sekoittelen sitä milloin mihinkin viherjuomien yms joukkoon niin johan maistuu 🙂

Kommentoi »

Vastaa