NOPEA TREENI SALILLA! NÄIN TREENAAT 20 MINUUTISSA!

Kiireiset päivät ja vain vähän aikaa? No problem! Näillä vinkeillä saat treenattua tehokkaasti 20 minuutissa! Kerron miten nopea treeni salilla onnistuu oikeasti – monesti testattuna!

Joskus on päiviä, kun aika on hyvin rajattu. Silloin tehokkaiden pikatreenien hyödyntäminen on paikallaan. Lyhyessäkin ajassa voi saada paljon aikaan hyvällä suunnitelmalla, parilla kikkakolmosella ja tehokkaita yhdistelmiä käyttämällä. Näistä koostuu minun onnistunut nopea treeni salilla:

NOPEA TREENI SALILLA – NÄIN SAAT TREENIN TEHTYÄ 20 MINUUTISSA KUN ON KIIRE!

1. Suosi vuorosarjoja!

Vuorosarjat nimensä mukaisesti tarkoittavat kahden liikkeen tekemistä vuorotellen. Tämä säästää ihan hurjasti aikaa! Esim. jalkatreenissä tee ensin sarja prässiä ja sen jälkeen samassa prässissä sarja pohkeita. Käytännössä tehdään liike 1 – pidetään taukoa – tehdään liike 2 – pidetään taukoa ja aloitetaan taas alusta. Kun liike 1 ja 2 rasittavat eri lihaksia, on tauot mahdollista pitää myös tavallista lyhyempinä. Vuorosarjat ovat tehotreenien avain, joten jos haluat tietää millä kolmella eri tavalla niitä voi hyödyntää, katso tämä postaus: TEKNIIKKA JOKA NOPEUTTAA TREENEJÄSI

2. Valitse pikatreeniin jokin hyvä yhdistelmäliike!

Näin lyöt kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja säästät jälleen tehokkaita minuutteja! Yhdistelmäliikkeitä on olemassa monta erilaista, mutta nämä, jotka TÄSSÄ POSTAUKSESSA näytän, ovat sellaisia, joita rakastan. Ne on helppoja ja yksinkertaisia tehdä siinä mielessä, että tarvitset vain käsipainot. Toisaalta ne ovat myös todella raskaita ja kuluttavia liikkeitä!

3. Tee treenin loppuun pippurinen pudotussarja

Lyhyessä ajassa paljon irti! Nyt ei vitkastella. Valitse treenin loppuun jokin yksi liike, jota teet pudotuksilla. Ensin tehdään liikettä isolla painolla, siirrytään heti putkeen pienempään painoon, siitä vieläkin pienempään painoon jne. Tämä loppupuristus on nopea tehdä ja ottaa tehokkaasti viimeisetkin mehut irti lihaksista.

3. Älä mässäile lukuisilla liikkeillä

20 minuutin tehotreeniin ei jää aikaa kuin max. viidelle liikkeelle. Valitse ne siis harkiten ja tee niistäkin osa vuorosarjoina ja osa yhdistelmäliikkeinä.

4. Tee pitkiä sarjoja

Näin lyhyessä treenissä intensiteetti on vastusten puolesta pidettävä melko pienenä, jotta treenin saa suoritettua tuossa ajassa. Sarjat on tällöin hyvä pitää pitkinä ja sitä kautta haalia treenivolyymia.

5. Koosta 20 min nopea treeni salilla jaloille esim. näin:

1. Yhdistelmäliike: Käsipainokyykky + Romanialainen maastaveto. 4 sarjaa ja sarjojen välissä 1 min tauko.

2. Vuorosarja: Prässiliike jaloille + pohjeojennus prässissä. 4 sarjaa molempia ja vuorosarjojen välissä 30 sek tauko.

3. Pudotussarja: Vetokyykky taljassa. 4-6 pudotusta ilman taukoja. Jos aikaa jää voit toistaa saman uudelleen.

Pidä liikkeiden välissä 1 min tauko.

Crop-paita TÄÄLTÄ / Trikoot TÄÄLTÄ

Bang! Ja kyllä hiki lentää 20 minuutissa! Näin me otetaan lyhyestä ajasta kaikki irti! Toivottavasti diggasit postauksesta ja supereita treenejä sulle!

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: KOUTSAAMASSA YMPÄRI PARIISIA

 Katso valmennukseni TÄÄLTÄ 🔥

Seuraa Instagramissa: @idajemina 

Kommentit (0)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *