MITÄ MIELTÄ OLEN LÄHENTÄJÄLAITTEISTA?!

Mitä mieltä olen loitontaja- ja lähentäjälaitteista? Onko niistä salitreenaajalle mitään hyötyä, voiko niillä saada tulosta vai onko ne ihan turhia?

Muistan kuinka 15 kesäisenä tyttönä menin kesälomalla ekoja kertoja salille, kun luistelutreeneistä oli pieni loma. Vitsit rakastuin siihen! Maksoin joka kerta käynnin erikseen ja se oli lompakolleni aina pienoinen kolaus, mutta niin sen arvoista! En tiennyt yhtään mitä siellä tekisin – ei mulla ollut mitään ohjelmaa tai sen suurempaa suunnitelmaa, mutta fiilis oli kuin lapsella karkkikaupassa. Niin paljon erilaisia laitteita ja vempeleitä, joita kokeilla ja niinhän minä kokeilin! Jokin painovoima sitten veti minua kohti loitontaja- ja lähentäjälaitteita. Ei kun mukavassa asennossa laitteeseen istumaan, pari pykälää painoja kehiin ja muutaman minuutin pituiset sarjat käyntiin!

Huh jaksaa jaksaa näinhän se tehdään! Lähtee sisäreidet ja ulkoreidet kiinteytymään eikä kasva niitä isoja lihaksia.


TÖÖT! Tää oli oikeasti yleistäen se vallitseva käsitys tuohon aikaan (muistakaa, että meikäläinen on vanha muija, tästä on jo yli 15 vuotta aikaa) ja se on kyllä kiitettävän hyvin pitänyt suosiotaan jollakin tasolla näihinkin päiviin asti. Luulenkin, että lähentäjä – ja loitontajalaitteiden huono maine turhina liikkeinä kumpuaa juuri näistä hieman vääristä ajatuksista ja tavoista treenata kyseisten laitteiden kohdalla.

Parin minuutin pituiset sarjat, jotka eivät tunnu missään eikä painoa ei ole nimeksikään, ovat aika yhtä tyhjän kanssa. Yhtä hyvin voi heilutella jalkoja kotona sen pari minuuttia kuin suunnata salille sitä tekemään. Nämä laitteet eivät itsessään ole mitään taikavempeleitä, jotka sulattavat rasvat kohdennetusti juuri niiltä alueilta. Jos sisäreisien rasvanpoltto on tavoitteena kannattaa katse suunnata ihan ensimmäiseksi syömisiin. Vaikka se ei ole niin kiva vastaus, se on suoraan sanottuna totta ja suoraan täällä blogissa puhutaan. Sisäreisien läskit eivät valitettavasti pala sisäreisiä treenaamalla vaan kokonaisvaltaisen laihtumisen myötä.

MUTTA! Tämä ei tarkoita tarkoita sitä, etteikö lähentäjä- ja loitontajalaitteista voisi olla hyötyä. Rasvanpolton kannalta kaikki liikunta tukee tavoitetta vaikka näin eristävän alueen treenaaminen ei valtaisan suurta kulutusta aiheutakaan. Kun taas tavoitellaan lihaskasvua näillä alueilla, voi eristäviä liikkeitä ehdottomasti hyödyntää. Treenin ei kannata ensisijaisesti kuitenkaan rakentua näiden laitteiden varaan vaan niillä voi hyvin täydentää kokonaisuutta ja saada eristävästi treenattua kohdelihasta. Koska perusliikkeet (kuten kyykyt) ja eristävät liikkeet kuten (lähentäjälaitteet) eivät ole missään määrin toisiansa poissulkevia, ei kannata tehdä vastakkainasettelua näiden välille vaan hyödyntää halutessaan molempia.

Eli voiko lähentäjä- ja loitontajalaitteilla saada tulosta? Toki! En kuitenkaan suosittele kenelläkään jättämään kehitystä pääsääntöisesti niiden varaan. Kysymys onkin ennemmin siitä, miten kyseisiä laitteita hyödyntää ja millä tavalla niissä treenaa. Kannattaa todellakin kurkata myös tämä postaus, jossa on loistavia liikkeitä sisäreisille ilman laitteita: SISÄREISIEN TREENAUS! KATSO 4 KUNNON LIIKETTÄ!

Ei kun kehitystä kiukaalle! 😘💪

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: NÄMÄ FITNESSMYYTIT KUMOON NYT HETI!

Katso valmennukseni TÄÄLTÄ 🔥

Seuraa Instagramissa: @idajemina 

Kommentit (0)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *