Mistä motivaatiota? No täältä pesee!

Hyvää Fitness Fridayta! Pyöräytetään viikonloppu oikein kunnolla käyntiin motivaatiobuustilla! Joskus sitä salikärpästä on hyvä vähän herätellä ja antaa sille lisää kipinää.

treenimotivaatio

 Eniten itseäni motivoi omat tavoitteet. Ne ovat niitä tekijöitä, jotka pistävät kinttuihin vipinää ja antavat syyn pyrkiä eteenpäin. Lisäksi revin motivaatiota lukuisista eri asioista, kuten esikuvista, saavutetuista tuloksista, saavuttamattomista tuloksista, muiden ihmisten onnistumisista, jonkun toisen hyvästä asenteesta, hikipisaroista, musiikista, hyvästä/huonosta säästä jne. Kaikki riippuu siitä, miten katsoo asioita. Motivaatiota saan esimerkiksi, kun näen, että joku onnistuu omassa lajissaan, vaikka se ei liittyisi mitenkään fitnekseen. On mahtavaa, kun joku saavuttaa tavoitteensa riippumatta siitä, mikä tavoite on kyseessä. Inspiraatiota voi saada ihan pienistä asioista pitkin päivää. Esimerkiksi siitä, kun näkee, että joku lähtee lenkille. Silloin tulee sellainen olo, että jes! Hyvä sinä, niin sitä pitää!

Saan motivaatiota niin naisista kuin miehistäkin ympäri maailmaa. Seinälläni on ollut pitkään eri henkilöiden kuvia, jotka tuovat inspiraatiota kotiympäristöön.

treenimotivaatiota
Näitä löytyy ympäri huushollia

Tämän fitnessperjantain motivaatiopläjäys lähtee tästä!

10691630_855002057885188_77083691_n
Alice Matos

motivaatio1
Dana Linn Bailey

motivaatio2
Andreia Brazier

motivation
Ava Cowan

546302_481182308583041_1921561077_n
Larissa Reis ja Oksana Grishina

294686908
Nicole Wilkins

453256866
Amanda Latona

707610784
Larissa Reis

977647888
Oksana Grishina

994192607
Bella Falconi

ZsuzsannaToldi
Zsuzsanna Toldi

36
Franco Columbu, Arnold Schwarzenegger ja Ken Waller

Nathalia Melo
Nathalia Melo

396px-Frank_Zane
Frank Zane

Pauline Nordin
Pauline Nordin

189805_10150167947081072_736406071_8765093_7137193_n
Steve Cook

tittaner
Linda Fodor

Michelle Lewin
Michelle Lewin

Paras tapa pyöräyttää viikonloppu käyntiin on tehdä se kunnon jumpalla! Hikisiä treenejä ja mahtavaa viikonloppua protskupäät!

Lisäbuustia motivaatioon voit käydä kurkkimassa täältä!

Edellisessä tekstissä: Salainen kauneuskikka

Kommentit (17)
  1. Muakin motivoi hirveesti noi kuvat, kyllä salikärpänen taas iski, harmi että sali poikkeuksellisesti viikonlopun kiinni. Noh ainakin saa levätä 😀 lisäsin jalkatreeniin noita sun pepputreenien liikkeitä ja ekaa kertaa elämässä oli kiva mennä tekemään jalkatreeni 😉 innolla ootan seuraavaa legdayta. Kiitos!!

    1. Moikka Emilia!
      Jes kiva kuulla! Niin sitä pitää! Tsemppiä ensi treeniin – anna jaloille kyytiä!:)

  2. Yleistä lisäpohdiskelua motivaattoreista;
    Motivaattoreita on hyvä olla ja niitä täytyy olla, mutta niiden valinta tulisi mielestäni kuitenkin suhteuttaa aina henkilökohtaiseen omaan tilaan ja tekemiseen. Nykyisen fitnessboomin aikana voi lyhyellä aikavälillä (1-3v säteellä) olla varsin toimiva konsepti se, että Vilma Vitness ottaa idolikseen DBL-Reis-Grishina-tyyppisen fitnesmedia-ikonin tai vastaavasti Pekka Beachboy Cookin, Seidin puhumattakaan nyt Arnoldista & kumppaneista. Pidemmällä aikavälillä tämän tyyppiset motivaattorit saattavat kuitenkin kääntyä vastaan koko harrastusta naturaali saliharrastajalla. Tämä johtuen siitä, että oma kehitys on hidastunut ja gap motivaattoriin on alunperinkin ollut liian suuri. Lopputulemana saattaa olla täysi motivaation pudotus ja paluu Tigeriin vippiin lipittämään halpaa skumppaa.
    Joten kestävämmän ratkaisun löytämiseksi olisi mielestäni tärkeää miettiä motivaattorien valintaa hieman useammalta kantilta, kuin vain se kellä on täydellisin kroppa tai suurin follower count sos.mediassa. Näillä fitnessmedian kärkihahmoilla (niin miehillä kuin naisillakin) on poikkeuksetta käytössä hieman laajemmat lisäravinnerepertuaarit kuin perus kuntosaliharrastajilla. Ideanani ei ole kritisoida anabolisten aineiden käyttäjiä vaan enemmänkin korostaa sitä, että oma henkilökohtainen tilanne tulisi suhteuttaa motivaattoreihinsa. Harvan meidän kuntosaliharrastajan päätavoitteena on kuitenkaan leipäänsä tienata kropallaan vaan ennemminkin pitempi aikaisen harrastuksen luominen.
    Jotta kinnostus lajiin pysyisi pitempään tarvitaan tasaista kehitystä – tasainen kehitys vuorostaan vaatii onnistumisen tunnetta – onnistumisen tunteet vuorostaan voivat syntyä hetkistä jolloin kokee kurovansa eroa umpeen tavoitteisiinsa nähden – ja kun tavoitteet voidaan tässä yhteydessä rinnastaa motivaattoreihin, ei gapin tulisi olla ylimalkaisen suuri motivaattoreihin nähden.

    1. Moi Jonne,
      itse saan aika monista asioista motivaatiota, niinkuin tekstissäkin mainitsin – myös ihan eri lajien edustajista. Yhtälailla motivaatiota voi saada jostain ihan huikeasti tsemppaavasta aloittelijasta, kuin huomattavasti kehittyneimmästäkin. Ei motivaation saaminen esimerkiksi kuvista tarkoita ainakaan minulle sitä, että haluan aina näyttää jokaiselta jonka olemusta ja meininkiä ihailen. En halua näyttää Arnoldilta tai DLB:ltä, mutta siltikään ei vielä Tigerin vippi ole tullut tutuksi (vaikka onkin treeniharrastusta monikertaisesti tuo mainitsemasi aikaväli takana). Se on sitten asia erikseen, jos puhutaan tavoitteista. Silloin on tottakai hyvä olla myös kuurit kohdillaan, jos meinaa physique-olympiaa lähteä lavalle haastamaan.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *