Mainio liikevinkki olkapäille! Oletko koskaan testannut tätä?

sis.mainoslinkkejä

maaten-vipari-liike

Nyt vinkkaan aivan loistavasta takaolkapääliikkeestä, jota harvemmin näkee salilla tehtävän. Tämä liike osuu itselläni todella hyvin sinne minne pitää, joten toivottavasti siitä on apua myös muille.

Kyseessä on vipunostot yhdellä kädellä kyljeltään maaten. Voit tehdä liikkeen joko penkillä tai lattialla. Voit nojata liikkeen aikana joko kyynärpäähän tai olla täysin makuuasennossa liikekulman muuttuessa näin hieman. Itse suosin kyynärpääasentoa ihan vain siksi, että saan tällöin työn menemään paremmin perille, mutta suosittelen kokeilemaan kumpi toimii paremmin omalla kohdallasi tai tekemään vaihtelun vuoksi vaikka molempia. Asetu siis kylkiasentoon ja tasapainoita itsesi jaloilla. Jalat voi myös asettaa kevyesti koskettamaan lattiaa, joka saattaa auttaa vakauttamaan asentoa.

Roikota painoa suoraan alas hakien mukavan venytyksen olkapäähän. Lähde nostamaan käsipainoa ylös pystyasentoon olkapäällä puristaen, jonka jälkeen laske paino rauhallisesti jarruttaen takaisin alas venytykseen.

viparit-maaten
On tärkeää, että liikettä ei lähde tekemään selällä. Tarkoituksena on pyrkiä eristämään suoritus olkapäälle mahdollisimman tehokkaasti. Tähän auttaa, jos ala-asennossa ei lähde kääntämään rintaa kohti penkkiä vaan pitää asennon koko ajan kyljellään. Paino tarvitsee laskea vain siihen asti, että olkapään liikerata päättyy ja takaolka venyy. Ei enää siitä pidemmälle. Sama juttu vastaavasti ylhäällä, nosta painoa vain olkapään huippusupistukseen asti. Vältä siis yläkropan turhaa kiertämistä ja painon liikuttelua näin selän sekä keskivartalon lihaksilla. Alkuun kannattaa valita kevyet painot, jotta liikkeen oppii tekemään kohdelihaksella. Sitten vain testailemaan ja nautiskelemaan! Mikäli kaipaat vinkkejä paremman tuntuman saamiseen olkapäätreeneissäsi, tsekkaa: 3 tipsiä parempaan olkapäätreeniin!

Treenitoppi on saatu täältä, Adidas treenitrikoot täältä ja Reebokin varsitennarit täältä.

reebok-kengat

Huom! Tänään on latausviikon viimeinen päivä! Jos et tiedä mistä on kyse, kurkkaa edellinen postaus!

Kommentit (21)
  1. Hei Ida,
    Kiitos vinkistä! Haluaisin varmistaa vielä, kuuluuko ylöstyöntövaiheessa pitää käsi suorassa ja mahdollisimman kaukana vartalosta, vai ylösnostossa taivuttaa kyynärpäätä ja pitää paino lähellä vartaloa?

    1. Heippa! Hyvä kysymys! Ehdottomasti kaukana vartalosta niin, että käsi piirtää mahdollisimman laajan kaaren 🙂

  2. Huikea blogi!

    1. Kiitos paljon!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *