LIIKKEET JOTKA USEIN TEHDÄÄN VÄÄRIN SALILLA!

Oi oi oi! Sitä on varmasti jokainen elämänsä aikana tehnyt jonkin liikkeen pieleen tai ainakin niin, että sitä voisi vielä vähän hioa. Ei se mitään! Tekemällä nimenomaan oppii, mutta omaa tekemistä on silti hyvä aika ajoin tarkastella, sillä ihan konkaritkin voivat huomaamattaan alkaa tekemään jotakin liikettä vähän sinne päin tai unohtaa esim. jo jonkin aiemmin opitun asian.

Jokaisessa liikkeessä voi tottaki mennä vikaan, mutta on tiettyjä liikkeitä, joissa sitä tapahtuu useammin kuin toisissa. Jotkut ovat selkeitä mokia ja toiset taas enemmänkin sellaisia viilauksia, joilla liike menisi paremmin kohdelihakselle perille.

Tässä lista liikkeistä joissa joskus mennään metsään!

LANTIONNOSTON ÄÄRIPÄÄT

Vaikka hip thurstissa lantiota pitää ojentaakin, ei tankoa kannata työntää aivan selkä kivuliaalle kaarelle asti. Lantio voi todellakin vähän yliojentua, mutta liioittelulle ei ole tarvetta.

Samoin ääripäästä toiseen! Aliojentaminen ei saa liikettä menemään yhtään perille pakaroille. Kannattaa uskaltaa ojentaa lantiota ylös asti, sillä siitä liikkeessä nimenomaan on kyse. Kurkkaa tämä postaus: Vältä näitä virheitä lantionnostossa –Do’s and Don’ts, jossa näytän monia muita virheitä ja huikeita lisätipsejä liikkeen tekimiseen, joita voit heti kokeilla!

OJENTAJAPUNNERRUS TALJASSA PAINETAAN ALAS OLKAPÄILLÄ

Toisilla olkapäät saattavat tulla ihan tahtomattakin mukaan vaikka niille kuinka yrittäisi sanoa, että hei come on nyt on ojentajien vuoro. Tähän voi kuitenkin kiinnittää huomiota ja koittaa olla painamatta taljaa alas kaikilla mahdollisilla yläkropan lihaksilla. Ei haittaa olla staattisessa etunojassa, kunhan koko yläkroppa ei lähde työntämään painoa alas. Tähän auttaa, jos ottaa sellaiset painot, että työn tekeminen oikeasti onnistuu niillä ojentajilla. Pidä myös kyynärvarret lähellä kylkiä ja katso, etteivät ne lähde avautumaan liikkeen aikana. Tarkoitus ei ole pumpata taljaa alas, niin kuin voisi kuvitella jotain isoa vesipumppua pumpattavan. Jos homma tuntuu haasteelliselta, niin kokeile tehdä sama liike vastaotteella. Eli otatkin toisin päin kiinni tangosta, niin kuin alla olevassa kuvassa näkyy.

VIPAREISSA HARTIAT OVAT KORVISSA

Hups! Niinpäs onkin! Tää on sellainen juttu, joka pumppaamisen tuoksinassa saattaa tapahtua ihan itsestään. Hyvä kikka onkin ”painaa” hartioita oikeasti alas päin – näin liike menee paremmin perille olkapäille eikä niskat huuda hoosiannaa.

HAUKASSA EGO VIE VOITON

Hauiskääntö on sellainen liike, jossa egon kanssa on helppoa lähteä leikkimään. Silloin kuitenkin ne haukat eivät enää mukaan leikkiin mahdukaan vaan liike muistuttaa nopeasti enemmän hyvää huomenta-heiluria kuin hauiskääntöä. Jos vastukset ovat liian suuret ei heijaamiselta ole helppo välttyä. Silloin myöskään käsivarsia ei uskalleta suoristaa kunnolla niiden pysyessä koko ajan koukussa, sillä eihän sitä painoa enää meinaa jaksaa nostaa ylös jos päästää haukat kunnolla venymään. Kannattaakin tsekata ihan ensimmäisenä valitsemiaan painoja ja miettiä jaksaako niitä oikeasti nostella hauiksilla. Muutoin heijaaminen, kyynärpäiden sojottaminen minne sattuu, selän heiluminen ja liikeradan lyhentäminen tuppaavat helposti tapahtumaan.

PEPPU KATTOON! REIDEN KOUKISTUS MAATEN

Myös tässä kannattaa oikeasti valita mieluummin liian pienet kuin isot painot, jos perse meinaa lähteä nousemaan liikaa ilmaan. Sopivat asetukset laitteessa, sopivien painojen valinta ja keskittyminen siihen, ettei peppu nouse törölle ovat onnistumisen avaimet ongelman ratkaisemiseen.

KYYKKY KYYKKY KYYKKY

Mikä lista tämä olisi, jos kyykky ei siihen kuuluisi! Kyykky on niin killeri liike, että siinä voi mennä monessa vikaan. Polvet voivat kääntyä sisään liikkeen aikana, selkä saattaa taittaa liikaa eteen tai vielä pahempaa; selkä olla aivan pyöreänä. Katso kaikki viisi yleisintä virhettä kyykyssä TÄÄLTÄ, niin pystyt tsekkaamaan tuleeko vahingossa tehtyä samoja!

No siinä sitä taas olikin kerrakseen! Parasta onkin ne ahaa-elämykset, joita pääsee aina välillä tekemään ja siksi asioiden funtsiminen on joskus paikallaan. Pääasia on kuitenkin ryhtyä itse tekemiseen, eli harjoittelemaan, sillä se on just se mikä tekee mestarin. Ei pelkkä mietiskely, eiks niin!

Ei kun viikko täysillä käyntiin jes! JA HEI!! Viikonloppuna pyörähti käyntiin valmennusteni alennukset, joita ei todellakaan ole usein! Jos oot missannut koko homman, niin ei hätää! Vielä tänään pääset mukaan alennetuin hinnoin, mutta klo 00.00 hinnat pomppaavat taas normaaliin! Eli muutama tunti on vielä aikaa! Mukaan on lähtenyt taas aivan mieletön mimmijengi, joten tilaa omasi nyt, niin et jää paitsi!!

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: KOLME IHANAA AAMUPALAIDEAA!

Kommentit (0)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *