Ida Jemina
Ida Jemina

LAISKOTTELE HYVÄLLÄ OMATUNNOLLA – NÄILLÄ TREENIKÄRPÄNEN ISKEE!

Tässä on itse kullakin treenirutiinit kesän aikana olleet jokseenkin sekaisin, mutta mitäpä tuosta! Virtaan ja sen hetkiseen fiilikseen on mitä parasta heittäytyä, koska joskus nimenomaan pieni epäjärjestys tuottaa vaan lisää buustia tuleviin tekemisiin. Mutta miten motivoitua, jos treeneistä on tullut taukoa? Miten saada taas se vanha kunnon treenikärpänen iskemään? Tässä muutamia pointteja ja vinkkejä, jotka kannattaa tsekata!

LAISKOTTELE HYVÄLLÄ OMATUNNOLLA

Tää on käsky! Turha ryhtyä paahtamaan, jos ei tunnu siltä, että on kunnolla saanut levätä niin henkisesti kuin fyysisesti. Treenitauoista ei kannata liikoja stressailla, sillä ihminen tarvitsee lomaa sekä taukoa monesta asiasta ja usein breikit kertovat juuri siitä, että ne ovat nimenomaan olleet tarpeellisia – joko mielelle, keholle tai molemmille. Täysi nollaus voi olla joskus paikallaan ja mikä parasta – tauon jälkeen voi aina laittaa taas treenit käyntiin. Mielestäni treenit onkin hyvä aloittaa juuri silloin, kun on oikeasti sellainen olo, että on saanut levätä ja loikoilla tarpeeksi. Eli jos vielä on sellainen fiilis, että treenit ei ihan nappaa, niin hei don’t worry! Ei tarvitsekaan napata! Nauti kesästä ja elä fiiliksellä hyvällä omatunnolla. Ei ole kiire.

ALOITA PIKKU HILJAA VS. TÄYSILLÄ

Joskus se treenikärpänen saattaa iskeä kuin itsestään ja joskus sitä taas saa odotella. Usein tauon jälkeen alku on aina hieman raskaampaa eikä siitä kannata hätkähtää. Kyllä se siitä taas lähtee rullaamaan. Voit kokeilla aloittaa pikkuhiljaa ja ottaa muutamia treenejä viikkoon tai tehdä esim. lyhyempiä jumppia. Joskus homma saattaa kaatua juuri siihen, että muutos entiseen on liian suuri. Aloitetaan liian kovaa ja laitetaan kaikki kehiin samantien. Jos sulla on käynyt joskus näin, aloita tällä kertaa vähän iisimmin. Näin pääset taas homman makuun ja voit kiihdyttää tahtia myöhemmin, kun treenit rullaavat.

Toisilla homma toimii taas just päinvastoin. Eli kaikki tai ei mitään periaatteella, joten kannattaa miettiä millä taktiikalla on omalla kohdallaan parasta lähteä liikkeelle.

TEE YKSI TREENI

Tauon jälkeen sen yhdenkin treenin tekeminen saattaa taas herättää motivaatiokärpäsen. Fiilis etenkin jälkikäteen on niin hyvä, että muistaa miksi hommaa ylipäätään tekee. Loikoilun jälkeen kynnys sen ensimmäisen treenin tekemiseen voi olla suuri, mutta hupsista keikkaa, sen jälkeen sitä ei enää olekaan! Joten ihan ensimmäiseksi, kokeile tehdä yksi treeni.

TREENAA FIILIKSELLÄ

Mieti millainen jumppa voisi olla susta hauskaa. Ei nyt tarvitse käkättää ja hekottaa sitä tehdessä onnenkyyneleet silmistä valuen, mutta jos jokin ei nappaa, älä tee sitä! Jos salitreeni ei just nyt puraise, niin hei, kuka sanoi että juuri salille olisi suunnattava? Jos taas oikein kunnon raudanryskytys houkuttelee, ei kun nokka kohti painoja! Parhaimmat treenit ovat juuri niitä, joista nauttii. Homma ei kauaa säily mukana, jos siitä ei pidä. Itse rakastan miksailla niin salitreenejä, ulkotreenejä kuin kotitreenejä ja erityisesti nyt kesällä olen vetänyt BWT-treenejäni oikein urakalla.

TEE SELLAINEN TREENI JOTA ON HAUSKA TEHDÄ

Treeneihin saa maustetta erilaisin keinoin ja joskus on hauska kokeilla jotakin ihan uutta. Olen jakanut täällä blogissa muutamia treenejä, jotka tehdään hymyssä suin, mutta hiki virraten! Erityisesti kaksi viimeistä näistä ovat ihan supereita! Ja tuota tokaa olen luukuttanut tänä kesänä jo useampaan otteeseen! Tsekkaa nää:

MUODOSTA TREENI NIMESTÄSI

MUN TÄN PÄIVÄN TREENI – NÄIN SE MENEE!

WALL WORKOUT – KILLERI TREENI KOTONA!

YHDEN BIISIN TREENI WHAAAT?!

VALITSE JOKIN VALMIS TREENIOHJE

Mikään ei saa treenikärpästä nopeammin kuoliaaksi kuin se, ettei tiedä mitä sitä nyt treenaisi. Tekisi mieli jumpata, mutta plaaah mistä aloittaa ja mitä tehdä? Teet parit istumaannousut ja mietit, että mitäs seuraavaksi… Onneksi netistä löytyy monenlaisia ja tasoisia treeniohjeita niin salille, ulos, kuin kotiin. Ainakin tästä blogista niitä löytyy jokunen! Valitse jokin niistä ja tee se. Näin homma ei lässähdä heti aluksi siihen, että täytyy alkaa suunnittelmaan treeniä. Tsekkaa esim tämä: KHLOE KARDASHIAN TREENI! NÄIN SE MENEE!

ALA TOTEUTTAMAAN TREENIOHJELMAA

Aijjj että! Uusi ohjelma kouraan ja kehitystä kehiin! Mikään ei saa treenikipinää tehokkaammin leimahtamaan kuin kunnon ohjelma, jota on kiva toteuttaa! Laadukkaan ohjelman parhaita puolia on ehdottomasti se, että kaikki on mietitty tarkkaan puolestasi. Itse voit vain toteuttaa suunnitelmaa, antaa hien virrata ja katsoa kuinka tulokset näkyvät niin treeneissä kuin väistämättä sen mukaan myös peilissä.

Trikoot TÄÄLTÄ / Treenitakki TÄÄLTÄ / Urheilutoppi TÄÄLTÄ / Tennarit TÄÄLTÄ

Eli folks! Tärkeintä mielestäni on se, ettei ota paineita ja hirveetä stressiä treeneistä. Sellaisesta asiasta, jonka tarkoituksena loppupeleissä olisi parantaa elämänlaatua. Jos treenit ei nyt nappaa, anna itsellesi aikaa. Jos taas on sellainen olo, että kohta voisi taas alkaa kiristämään tahtia, niin kokeile jotakin yllä olevista vinkeistä.

Ei kun stressitöntä päivää murut!

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: JALAT TIKKIIN! TÄSTÄ 5 LIIKETTÄ KOKEILUUN!

👻 Seuraa snapchatissa: idajemina 👻
ja Instagramissa: @idajemina 

<3

Kommentit (2)

  1. Jutta

    Moi,
    Kesällä tuli tehtyä enemmän juoksu-ja pyörälenkkejä kuin salireenejä…
    Tässä pikkuhiljaa palailemassa salitreenien pariin,Strong and Curvey Advance odottaa aloittamista :).
    Mulla tökkii enemmän ruokapuoli ja siihen palaaminen :).
    En toki kesällä heittänyt ihan lörinäks ruuan suhteen mutta tuli syötyä pienempiä ainakin pienempiä annoksia :).
    Tauko rahkasta ja broiskusta teki ihan hyvää 🙂 :).
    Sulla on kyllä tosi kivat ja mielenkiintoiset blogikirjoitukset,iso peukku niille.

    • Ida Jemina

      Moi Jutta ja kiitos kovasti! Kesällä on kyllä ihana vetää treenejä ulkona ja syksymmällä taas palata kunnolla salin pariin! Pikku breikit tekee todellakin vaan hyvää! Superisti tsemppiä Advancedin treeneihin!! Anna mennnä😍💪

Kommentoi »

Vastaa